Kom ihåg mig?

Stripe eller annan betallösning för abonnemang?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2021-09-21, 03:42 #1
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Question Stripe eller annan betallösning för abonnemang?

Hej,

Jag kommer sälja abonnemang snart, liknande hosting för digitala tjänster.

Jag vill ha 3 olika paket med förskottsbetalning för 1, 2 och 3 år som förnyas automatiskt efter perioden är över. Men det skall ockå vara möjligt att ändra det efter första perioden till månadsvis betalning om kunden önskar det.

Så förskottsbetalningar (abonnemang) som förnyas per automatik i kombination som går över till månadsvis betalning om kunden önskar det.

Vill också kunna lägga till några tillägstjänster som endast läggs på vid första betalningen.

Kommer ha woocommerce som grund.

Vad är lättast och bäst att arbeta med och snabba utbetalningar.

Stripe eller något annat?

Stripe har bra support men de kunde inte hjälpa mig att få årlig förskottsbetalning att förnyas som månadsvisbetalning om kunden önskar det.

Vad använder ni er av, tänker då mest på hosting och liknande digitala abonnemangs tjänster.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-09-22, 16:14 #2
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Det går att lösa med stripe.

Antingen om du själv (manuellt eller via api) ändrar deras subscription, eller om du använder Stripe's Customer Portal, den kräver nog att du kör Stripe Billing.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-09-23, 02:07 #3
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av fabian Visa inlägg
Det går att lösa med stripe.

Antingen om du själv (manuellt eller via api) ändrar deras subscription, eller om du använder Stripe's Customer Portal, den kräver nog att du kör Stripe Billing.
Vad jag förstår kan man ha en plugin som heter "woocommerce subscriptions" vilket gör det enklare.

Sökt en del på youtube men hittar inga bra videon som förklarar hur woocommerce, dess plugins och stripe fungerar tillsammans.

Jo, jag tänkte ha stripe för betalningar, tror det är det du menar med "strpe billing".

Läste också om en konkurrent till stripe som heter "square".

Stripe verkar vara mer avancerat och har apple pay och bitcoin, men utbetalning efter 7 dagar.

Medans square är enklare men utbetalning dagen efter.

Kommer ha wordpress med butiks tema och woocommerce, vill få en överblick över hur allt fungerar snabbt då jag inte varit inne på ecommerce tidigare.

Arbetat ett tag på en projekt inom hemsidor jag måste lansera den blir klar inom 1 vecka, visst jag kan ha frilansare som får allt att fungera, men jag vill förstå hur allt fungerar så jag kan administrera och ändra saker vid behov. Och för att kunna veta att frilansarna faktiskt gjort ett bra jobb.

Har ni några tips på bra information eller video lektioner för att komma igång med stripe och woocommerce snabbt?

Allt jag hittar är långdragna och går för mycket i detalj vid varje moment, förvirrande.

Senast redigerad av Lindalicious den 2021-09-23 klockan 02:15
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-10-02, 11:13 #4
Myjosephines Myjosephines är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 1
Myjosephines Myjosephines är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 1
Jag skulle rekommendera att du använder dig av WooCommerce Subscriptions som du nämnde. Det är relativt simpelt att använda och de har bra dokumentation och support om/när det behövs.

Till det pluginet kan du även använda betalmetoden Stripe om du önskar det, utan någon kodning eller så utan du bara installerar pluginet.
Myjosephines är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-10-04, 22:23 #5
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Myjosephines Visa inlägg
Jag skulle rekommendera att du använder dig av WooCommerce Subscriptions som du nämnde. Det är relativt simpelt att använda och de har bra dokumentation och support om/när det behövs.

Till det pluginet kan du även använda betalmetoden Stripe om du önskar det, utan någon kodning eller så utan du bara installerar pluginet.
Tack för informationen skall nog göra det.

Finns det en bra affiliate plugin man kan ha till det?

Säljer en tjänst där kunden debiteras för flertal månader i förskott (som hosting) och vill betala ut en fast summa fortlöpande till försäljarna.

Om t.ex. kunden betalar per år då vill jag att försäljaren får betalt varje år samma belopp/procent så länge kunden har abonnemanget.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017