Kom ihåg mig?

S:Thailand.com.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-04-21, 16:47 #1
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Standard S:Thailand.com.se

Har tidigare avböjt bud om 500:-, säljer den nu för 1000:- exkl.moms. Fast pris, först till kvarn!
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-11, 14:42 #2
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Fortfarande till salu, lägger till dating.com.se till försäljningen, den blir din för en 1000-ing plus moms ��
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-14, 15:16 #3
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Ställer du personlig borgen om ägaren av com.se säljer domänen, byter ägare, glömmer förnya domänen, etc?

Att försöka sälja subdomäner registrerade under en vanlig second level domain som inte hanteras/drivs/ägs av registry borde klassas som en kriminell handling och vara straffbart enligt svensk lag.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-14, 15:39 #4
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Ställer du personlig borgen om ägaren av com.se säljer domänen, byter ägare, glömmer förnya domänen, etc?

Att försöka sälja subdomäner registrerade under en vanlig second level domain som inte hanteras/drivs/ägs av registry borde klassas som en kriminell handling och vara straffbart enligt svensk lag.
http://www.com.se/pressmeddelande-nu-slapps-com-se/
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-14, 15:54 #5
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Ställer du personlig borgen om ägaren av com.se säljer domänen, byter ägare, glömmer förnya domänen, etc?

Att försöka sälja subdomäner registrerade under en vanlig second level domain som inte hanteras/drivs/ägs av registry borde klassas som en kriminell handling och vara straffbart enligt svensk lag.
Det var det löjligaste jag läst på länge. Starta en egen säljtråd att tramsa i om det ska va så!
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-17, 00:33 #6
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Citat:
Ursprungligen postat av AndreiL Visa inlägg
Det var det löjligaste jag läst på länge. Starta en egen säljtråd att tramsa i om det ska va så!
Det är extremt relevant. Du saknar grundläggande kunskap inom juridik om du inte förstår problematiken.

Vad händer om företaget som äger com.se går i konkurs och någon som har claim på konkursboet tar över domänen och slår på catch-all? Eller om de helt enkelt säljer av domänen eller blir ifråntagen den?

Det finns inget som helst skydd vid köp av en sånn här "domän" och att inte informera folk här, som kanske inte förstår bättre, är riktigt fult.

Senast redigerad av kippex den 2015-07-17 klockan 00:44
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-17, 09:23 #7
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Det är extremt relevant. Du saknar grundläggande kunskap inom juridik om du inte förstår problematiken.

Vad händer om företaget som äger com.se går i konkurs och någon som har claim på konkursboet tar över domänen och slår på catch-all? Eller om de helt enkelt säljer av domänen eller blir ifråntagen den?

Det finns inget som helst skydd vid köp av en sånn här "domän" och att inte informera folk här, som kanske inte förstår bättre, är riktigt fult.
Jag tycker att du reagerar extremt hårt med tanke på vad det faktiskt är frågan om. Det är en billig sub-domän som säljs, den är knappast ämnad till att bygga något superseriöst på, kanske mer som en satellit. Jesper har dessutom länkat till "registryt" där villkor och liknande finns.

Vad är skillnaden mot exempelvis n.nu eller olika bloggtjänster såsom blogg.se där man också använder sub-domäner? Är det det faktum, att jag benämner det som ett domännamn, som stör dig?

Du kunde ha nöjt dig med att lägga till den info som du ansåg var relevant istället för att bädda in massa personliga åsikter som passar bättre i en allmän diskussion under forumdelen;domännamn.

Att antyda att jag försöker lura någon tycker jag är direkt olämpligt och utan grund!
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-17, 12:56 #8
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
Kippex hjälper nån att pressa ner priset kanske!
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-17, 19:30 #9
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Superseriöst eller inte. Dyrt eller billigt. Det är en principiell fråga.

Rent strukturellt är det ingen skillnad mot t.ex. [xxx].n.nu eller [xxx].blogg.se. Däremot marknadsförs och framhävs [xxx].com.se som att det är en domän registrerad under en officiell toppdomän, vilket inte är fallet och kan få betydande konsekvenser.

CentralNic äger både riktiga toppdomäner och fake-toppdomäner likt "com.se". Jag säger inte att en sub-domän registrerad under en second-level domain, likt xxx.com.se behöver vara dålig. Har själv både köpt och sålt liknande för betydande belopp.

Däremot anser jag att man bör vara väldigt transparent med skillnaden vid en försäljning här på WN då det finns väldigt många domän-nybörjare som kanske inte förstår riskerna med den här typen av domän.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-18, 01:22 #10
Nani Nani är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 16
Nani Nani är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Superseriöst eller inte. Dyrt eller billigt. Det är en principiell fråga.

Rent strukturellt är det ingen skillnad mot t.ex. [xxx].n.nu eller [xxx].blogg.se. Däremot marknadsförs och framhävs [xxx].com.se som att det är en domän registrerad under en officiell toppdomän, vilket inte är fallet och kan få betydande konsekvenser.

CentralNic äger både riktiga toppdomäner och fake-toppdomäner likt "com.se". Jag säger inte att en sub-domän registrerad under en second-level domain, likt xxx.com.se behöver vara dålig. Har själv både köpt och sålt liknande för betydande belopp.

Däremot anser jag att man bör vara väldigt transparent med skillnaden vid en försäljning här på WN då det finns väldigt många domän-nybörjare som kanske inte förstår riskerna med den här typen av domän.
Och det tycke du att du förmedlar med det här inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Ställer du personlig borgen om ägaren av com.se säljer domänen, byter ägare, glömmer förnya domänen, etc?

Att försöka sälja subdomäner registrerade under en vanlig second level domain som inte hanteras/drivs/ägs av registry borde klassas som en kriminell handling och vara straffbart enligt svensk lag.
Nani är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017