Kom ihåg mig?

Bet24 & Freya

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-08, 21:51 #1
verklighets verklighets är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
verklighets verklighets är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
Standard Bet24 & Freya

Hej. Jag har en fråga, ni som varit affiliate hos Bet24, vad har hänt med era värvade och annat som har med ert affiliate konto att göra? Jag har inte fått någon information, mina värvade finns ingenstans och affiliatesidan är nedstängd.

Unibet säger att dom inte har med det att göra, jag har mailat Bet24 men får inget svar. Unibet har ju som bekant köpt upp Bet24 då borde de värvade flyttas till mitt affiliate konto där? Jag vet inte heller saldot på mitt affiliatekonto hos Bet24 eftersom jag en dag inte ens kom in på affiliate sidan, den är nedstängd.

Försvinner dessa värvade eller kommer dessa inom en snar framtid att landa in på mitt Unibet affiliate konto? Eller är jag blåst på dom värvade jag hade hos Bet24? Nån som kan o vet mer än mej?
verklighets är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-08, 22:17 #2
atw atw är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 45
atw atw är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 45
Unibet har tyvärr "stulit" dina kunder. De överfördes till Unibet utan att trackingen följde med för oss affiliates. J-vla idioter rent sagt som förtjänar att brinna i h-lvetet!
Tappa själv runt 25% av mina intäkter.

En sista utbetalning ska ha gjorts om det var så att du hade giltig betalningsinformation i deras system.
atw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-08, 22:23 #3
verklighets verklighets är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
verklighets verklighets är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av atw Visa inlägg
Unibet har tyvärr "stulit" dina kunder. De överfördes till Unibet utan att trackingen följde med för oss affiliates. J-vla idioter rent sagt som förtjänar att brinna i h-lvetet!
Tappa själv runt 25% av mina intäkter.

En sista utbetalning ska ha gjorts om det var så att du hade giltig betalningsinformation i deras system.
Får dom verkligen göra så? Isåfall är det inte klokt..... Men klart, dom gör som dom vill utan att bry sej nåt nämnvärt om oss affiliates hmmmm

Fick du nån som helst information om försäljningen med tanke på affiliate verksamheten? Jag har inte fått nån info alls om det.

Senast redigerad av verklighets den 2012-07-08 klockan 22:30
verklighets är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-09, 00:56 #4
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
Citat:
Ursprungligen postat av verklighets Visa inlägg
Får dom verkligen göra så? Isåfall är det inte klokt..... Men klart, dom gör som dom vill utan att bry sej nåt nämnvärt om oss affiliates hmmmm

Fick du nån som helst information om försäljningen med tanke på affiliate verksamheten? Jag har inte fått nån info alls om det.
Finns säkert kryphål i avtalet tyvärr.
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-09, 07:45 #5
atw atw är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 45
atw atw är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 45
Fick följande mail från Bet24:

Hej,

Vi vill informera er om vad som kommer att ske med ert affiliateavtal när alla Bet24-spelare har flyttats över till Unibets plattform.

Vad kommer ske med mitt affiliatekonto på Bet24?
Affiliate tracking för Bet24-spelare kommer inte att fortlöpa under Unibets affiliateprogram. Men om du har hänvisat spelare till Unibet som även har konton på Bet24, så kommer dessa konton att slås ihop och spelaren kommer fortsätta att trackas till ditt affiliatekonto på Unibet.

Ditt affiliatekonto på Bet24 kommer att stängas den 24:e maj (spelare flyttas en eller ett par dagar innan) och alla utestående betalningar betalas ut senast den 29:e maj.

Vänligen notera att du ansvarar för att ha korrekt utbetalningsinformation angivet på ditt affiliatekonto senast den 24:e maj. Om du inte har uppdaterat kontot med korrekt information kommer vi inte att kunna utföra den sista utbetalningen och saldot går därmed förlorat.

Vad gör jag om jag inte har ett affiliatekonto hos Unibet?
Om du inte redan har ett konto hos Unibet, vänligen registrera ett här.

Om du har fler frågor gällande ditt avtal med Bet24, vänligen kontakta: [email protected].

För frågor gällande ditt nya eller existerande affiliatekonto hos Unibet, vänligen kontakta [email protected].

Vi beklagar verkligen hur detta drabbar er. På Bet24 vill vi passa på att tacka er för ett mycket bra samarbete under de år vi arbetat tillsammans och vi önskar till i framtiden.

Med vänlig hälsning,
NB Affiliates Team

-----------

Om de får göra så här?
Tveksamt men finns väl ingen affiliate som har pengar nog att dra ett spelbolag till domstol så ganska riskfritt alltså.
Men de skjuter sig själva i huvudet och jag hoppas att alla affiliates i framtiden inte jobbar med Unibet.

Unibet har även infört följande ändringar i deras T&C
1. Unibet may change all or any part of this Agreement at any timetime(even without prior notice to the contracting party)..
2. Term CLOSURE OF A MARKET The Agreement shall be considered as automatically terminated if Unibet has to re-enter a market with a different platform / URL extension, and Events cannot migrate its existing database of Default a) customers.
3. Players untagged when deposit is not immediate
4. Negative carry-over

Unibet är numera det värsta affiliateprogrammet i branschen och det är oerhört tydligt att de inte vill ha med affiliates att göra.
atw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-09, 07:53 #6
verklighets verklighets är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
verklighets verklighets är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
Standard tråkigt

Tråkigt när det blir så, men unibet har blivit för stora så då blir det väl så. Hade dom inte varit störst och täcker så stor del av spelmarknaden hade jag inte velat sammarbeta med dom. Tyvärr kör dom lite gestapo-liknande fasoner, både med oss affiliates och med spelarna. Nåväl sånt straffar sej i längden....

Tack atw för att du skrev in mailet du fick av dom.
verklighets är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-09, 09:59 #7
verklighets verklighets är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
verklighets verklighets är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
Standard Fick svar nu

Fick svar från bet24 nu. Så här skrev dom:

As Freya Bingo is no longer operating all affiliate deals have been terminated according to the general terms and conditions which affiliates had signed up to. So unfortunately that does mean that the players you brought into Freya is no longer generating any income and are “lost” to you.

Lurendrejeri oavsett vad som står i avtalet....
verklighets är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-09, 20:08 #8
Donkeykong Donkeykong är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 2
Donkeykong Donkeykong är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 2
Standard Unibet = grisar

Kan bara instämma.
Jobbade lite ihop med Bet24 och de var jättebra att ha att göra med.
Unibet är inte intresserade av samarbete.

Så det var en riktigt värdelös affär för oss som jobbade med Bet24.
Donkeykong är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-09, 22:03 #9
verklighets verklighets är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
verklighets verklighets är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Donkeykong Visa inlägg
Kan bara instämma.
Jobbade lite ihop med Bet24 och de var jättebra att ha att göra med.
Unibet är inte intresserade av samarbete.

Så det var en riktigt värdelös affär för oss som jobbade med Bet24.
Unibet är alldeles för stora nu och verkar inte ha nån större användning av sina affiliates längre, verkligen trist
verklighets är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017