Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Innehåll som liknar Adsense

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-16, 17:11 #1
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Standard Innehåll som liknar Adsense

Hej,

Vad säger ni om det här: http://www.kopabostadguiden.se/lankar/kartor/

Jag kan inte hitta något i Adsense programpolicy som säger att man inte får göra länkar som liknar Adsense (har sett det tex hos Snabblankar.se) och Adsense säger ju till en att integrera annonserna mot innehållet.

Jag vill inte lura besökarna att klicka på annonserna men jag vill att de ska "tränas" att titta efter relevant innehåll som ser ut enligt detta.

Någon som har erfarenhet om detta inte skulle vara ok? Har för övrigt mejlat Adsense och frågat.

// Christoffer

Senast redigerad av clirre den 2010-03-16 klockan 17:24
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-16, 21:21 #2
Aron L Aron L är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 47
Aron L Aron L är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 47
Ser bra ut tycker jag. Det som är viktigt när Google Adsense bedömer om du är i riskzonen eller inte är om du försöker vilseleda dina besökare till att klicka på adsense-länkar i tron om att de är "vanliga" länkar.

I det här fallet gör det stor skillnad att du har en ram runt adsense-annonsen; då blir det tydligt vart gränsen mellan adsense och vanliga länkar går.
Aron L är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-17, 00:46 #3
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Tack!

Fick studsmejl från Adsense att jag skulle kolla i deras hjälpcenter och forum men kan inte hitta några bra exempel på vad som är ok eller inte. Frågan är relativt svårgooglad också.

Det bör kanske påpekas att jag gjorde lite förändringar från att jag skrev inlägget tills nu. Har gjort länkarna lite mindre som Adsense.

Det är ibland en banner 720px bred med svarta länkar utan ram. Den borde väl också vara ok, eller? Med tanke på att den ligger under en enhet som är annonsmarkerad samt att den är listad på bredden. Svårt att beskriva men den ska synas tex på http://www.kopabostadguiden.se/lankar/bostadsannonser/.

Tacksam för flera åsikter i frågan och gärna om någon har exempel på vad som är ok och inte ok.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-17, 19:30 #4
Blabarsappa Blabarsappa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 76
Blabarsappa Blabarsappa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 76
Google AdSense programpolicy säger: "det är inte tillåtet att utforma annonserna så att de inte går att skilja från annat innehåll på sidan" samt att man inte får "utforma innehållet på webbplatsen så att det är svårt att urskilja annonserna".

Fritt fram till tolkning.

Senast redigerad av Blabarsappa den 2010-03-17 klockan 19:33
Blabarsappa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-17, 21:22 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jo, det är ju som sagt var en bedömningsfråga. Jag tror du är safe men man vet aldrig.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-17, 21:36 #6
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Jag skulle inte våga chansa, att bli avstängd från google vore mycket tråkigt.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-17, 23:13 #7
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Hittade till slut information från Google om att man inte får göra innehållet likt Adsense men exemplena jag hittade på deras blogg var väldigt svåra att översätta på min situation.

Nu har jag ändrat ytterligare en sak (tog bort adresserna) och nu är det enda som är likt egentligen bredden och att länken är ovanför texten. Tror nog till och med att jag hade kunnat ta bort ramen men ni har rätt, det är dumt att chansa.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-18, 00:26 #8
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
"Konkurrerande annonser och tjänster
För att motverka förväxling tillåter vi inte att publicister visar Google-annonser eller sökrutor på webbplatser som innehåller andra annonser eller tjänster som är formaterade med samma layout och färger som Googles annonser eller sökrutor på webbplatsen. Du kan sälja annonser direkt på din webbplats, men du ansvarar själv för att dessa annonser inte går att förväxla med Google-annonser."

Jag har för mig jag läste ngt om partners, alltså att dom tillät vissa annonsnätverk men hittar inte infon om detta, ngn som har en länk?

När dom skriver "Du kan sälja annonser direkt på din webbplats", syftar dom enbart på egna annonsförsäljningar då, eller att det är okej att andra annonsnätverk (Double, TD osv) är tillåtna?
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-18, 15:21 #9
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs Visa inlägg
När dom skriver "Du kan sälja annonser direkt på din webbplats", syftar dom enbart på egna annonsförsäljningar då, eller att det är okej att andra annonsnätverk (Double, TD osv) är tillåtna?
Jag tolkar det som att det är ok att visa annonser från andra annonsnätverk. Bara dessa annonser inte ser ut som Googles.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-18, 15:29 #10
PerD PerD är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 88
PerD PerD är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 88
En sak som jag läst tidigare men som kanske är ändrat är att man bör endast ha med en google annons på varje sida? Annars är väl det viktiga just att man inte får lägga in annonser så att dessa uppfattas som andra länkar på sidan. Men samtidigt är det ju ok att göra om annonserna så att de ska smälta in på sidan så mycket som möjligt, så svårt att veta exakt vart gränsen går. Tycker dock det framgår tydligt att det är annonser på din sida, enda är väl detta med om flera annonser är ok.
PerD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017