Kom ihåg mig?

Affiliateprogram för satellitsajter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-08-18, 22:06 #1
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Standard Affiliateprogram för satellitsajter

Jag driver ett tiotal satellitsajter vars enda syfte är att länka till huvudsajter. Dessa är egentligen bara en kostnad idag men vissa har rätt bra trafik. Jag har valt att inte ha Adsense på dem för att de dels håller för låg kvalitet men framförallt för att de inte ska vara för enkelt ihopkopplade (blir ju rätt uppenbart för Google).

Så, finns det något bra affiliateprogram som funkar bra i Sverige (sajterna är till 99% på svenska) som motsvarar Adsense? Jag vill framförallt ha betalt per klick.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-26, 00:14 #2
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Vad är det för målgrupp det rör dig om?

Du skulle tjäna bättre på att sälja produkt till dem som affiliate.

Det gäller att skicka målinriktade besökare till en målinriktad produkt, då kan det gå riktigt bra, typ 1 årslön på 1 månad. Vilket en kompis till mig gör som affiliate under längre tid nu.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-08-26 klockan 00:16
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-27, 20:13 #3
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Tack, utan att verka dryg här eller nåt men jag har hygglig koll på det. I det här fallet rör det sig om framförallt presentrelaterade satellitsajter med c:a 10-20 besökare per dag (högst) och självklart är det ju lämpligt att affiliatelänka de produkter jag pushar där. Det är dock knappt värt besväret och i vissa fall har jag inte ens orkat göra det eftersom produkterna försvinner, affiliatebutikerna byter affiliateprogram etc vilket gör dessa mycket sporadiska inkomster knappt värt administrationen.

Det jag söker är något liknande Adsense men inte Adsense. Typ som Adoperator var förut.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-28, 00:34 #4
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av clirre Visa inlägg
Tack, utan att verka dryg här eller nåt men jag har hygglig koll på det. I det här fallet rör det sig om framförallt presentrelaterade satellitsajter med c:a 10-20 besökare per dag (högst) och självklart är det ju lämpligt att affiliatelänka de produkter jag pushar där. Det är dock knappt värt besväret och i vissa fall har jag inte ens orkat göra det eftersom produkterna försvinner, affiliatebutikerna byter affiliateprogram etc vilket gör dessa mycket sporadiska inkomster knappt värt administrationen.

Det jag söker är något liknande Adsense men inte Adsense. Typ som Adoperator var förut.
Ok, sysslar inte med adsense så kan inte hjälpa dig med det tyvär, men önskar dig lycka till.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-24, 12:48 #5
zobban zobban är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2016
Inlägg: 17
zobban zobban är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2016
Inlägg: 17
Funkar inte Content.ad eller liknande? Har det på några av mina viralsidor har dock adsense där också men content ad ger klart bättre utdelning så kika på det. Vet inte hur det ser ut med just svenska för dem men tror det skall funka
zobban är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017