Kom ihåg mig?

Säljer elscooter e-handelssida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2022-04-20, 09:05 #1
carljsandberg carljsandberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2020
Inlägg: 3
carljsandberg carljsandberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2020
Inlägg: 3
Standard Säljer elscooter e-handelssida

Hej!

Jag säljer nu min handelsverksamhet som säljer elscootrar då jag inte har tid att driva den parallellt med mina studier och andra engagemang. Hemsidan är byggd i Wordpress med WooCommerce och har koppling till Klarna för betalning.

Sammanfattning:
Hemsidan startades september 2020 och jag la ner mycket tid. Hade några beställningar fram tills april 2021. Därefter tog det fart och sedan mitten av april till december 2021 har hemsidan omsatt ca 450 000kr exkl.moms, med 5 800kr exkl. moms i snittordervärde.

Hemsidan är enkel att driva och den har 36 artiklar på hemsida som drar in mycket organisk trafik. Har inte lagt mycket på annonser så nästan all försäljning kommer från organisk trafik. Jag har investerat i några länkar under hösten 2021 som bör ge mer trafik nu under våren. Det finns mycket potential om man jobbar lite med annonser eller länkar. Får även en hel del förfrågningar om samarbeten med influencers, vilket jag inte testat än men borde kunna vara intressant.

Inget lager krävs då drop-shipping används nu, men möjlighet till lager finns för att öka marginalerna.

Är helt enkelt en komplett e-handels sida med intäkter från organisk trafik som passar den som orkar lägga ner lite tid.

Low hanging fruits:
- Arbeta med länkar
- Börja använda annonsering
- Använda mer sociala medier
- Optimera befintliga artiklar och öka antalet artiklar för att öka trafiken och konverteringen
- Förbättra layout på hemsida för att öka konverteringen

Säljs endast som hemsida.
PM för mer information och pris.
carljsandberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017