Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


snabbapengar.nu

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-23, 06:53 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Vad tycker ni man skall stoppa in för innehåll på snabbapengar.nu?
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-23, 07:05 #2
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Nåt sånt här kanske?
$1 Million in free Google Ads each month
WebboT är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-23, 09:24 #3
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by WebboT@May 23 2008, 07:05
Nåt sånt här kanske?
$1 Million in free Google Ads each month
Det finns inga kickback program på SMS lån, så man kan tjäna hacka på korkade jävlar som tar SMS lån?
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-23, 10:32 #4
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 462
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 462
Citat:
Originally posted by klein@May 23 2008, 09:24
Det finns inga kickback program på SMS lån, så man kan tjäna hacka på korkade jävlar som tar SMS lån?
Klein, det är inte min mening att hoppa på dig specifikt, men just SMS-lånen gör mig vansinnig.

Jag kan inte fatta att man vill tjäna pengar på att sätta andra i olycka?

När det finns så mycket goda pengar att tjäna på goda tjänster, tjänster som för oss framåt, som utvecklar kunden och ger mervärde.

Jag tycker det är piss av en radiostation som NRJ att sända reklam både i radion och på RDS om de förbannade SMS-lånen. Hur mycket månar man om sina lyssnare, ungdomarna, om man med alla medel försöker göra dem illa?

Jag har sagt det förut och kommer säga det igen, jag högaktar folk som även har med moral och etik i hur man agerar i affärer. Bara för att det inte ännu är förbjudet att lura korkade ungdomar att ta idiotiska lån, betyder inte att man till varje pris måste grisa ner sig i sådan business.

Tidigare och i nästan alla civilisationer världen över avrättade man ockrare på stans torg.
claes är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-23, 10:45 #5
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Nåt sånt här kanske?
http://tinyurl.com/5yordz
Det finns inga kickback program på SMS lån, så man kan tjäna hacka på korkade jävlar som tar SMS lån?
Det finns ett par affiliateprogram på TD om det duger.
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-23, 10:46 #6
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Fast jag undrar om det är så illa egentligen. SMSlån och en betalningsanmärkning kan nog vara en bra varningsklocka för de som inte förstått vad de håller på med innan.

Det är väl bättre att någon hamnar hos fogden för en skuld på 3 000 kr än för 300 000 kr några år senare.

Ungefär samma princip i slutändan.
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-23, 11:06 #7
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag känner samma sak, företag och siter som har reklam för smslån bojkottar jag.
htiawe är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-23, 11:42 #8
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag delade din mening claesm innan jag fick lite mer insikt i den här branschen. Nu kan jag bara tala för det företaget som jag gjorde ett kortare konsultuppdrag för. Men den genomsnittliga låntagaren var 35 år gammal. Deras kreditförluster och krav som gick till KF var betydligt lägre än för en vanlig telefonoperatör. Den effektiva räntan (som är skyhög) framgår tydligt i prissättningen på deras webbsida. Antalet nöjda kunder enligt den senaste undersökningen visa dessutom på en siffra som i stort sett alla företag skulle avundas dem.

Så även om jag aldrig själv skulle ta ett smslån så tycker jag inte längre att tjänsten som sådan är så förfärlig.

On topic - Klein. Lägg upp en webbsida med information om att det inte finns någonting som heter "snabba pengar", utan att pengar är någonting som man förtjänar genom hårt arbete
Gustav är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-23, 12:03 #9
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Jag tycker SMS lån är skit... Jag tycker akhol är skit också, men om folk vill supa sig redlös berusade så är det upp till dem.. Om folk vill låna pengar till dåliga vilkor så är det upp till dem.

Men jag har inga moraliska anspektet att marknadsföra SMS Lån , om jag inte gör det så gör någon annan det. Jag kanske tar en funderade den dagen, jag ombess sälja försvarsladdningen Bamse som är utformad som en nalle björn och skall placera ut terrängen för att spränga bort kroppssdelar på barn eller andra produkter som angriper försvarlösa människor.

Men att SMS lån ....Nehe!. Vi lever på en frimarknad, det är folk som är över 18 år som tar lånen, dom har lagligt rätta inneha vapen, rösta, dricka akhol,knulla, köra bil,röka en joint och etc.. Dvs vad folk gör med sina liv, är deras ensak.

Det är faktiskt bättre att folk tar ett SMS lån än att dom går på t.e.x Socialbidrag, då belasta inte oss skattebetalare.

Citat:
Originally posted by claesm@May 23 2008, 10:32

Klein, det är inte min mening att hoppa på dig specifikt, men just SMS-lånen gör mig vansinnig.

Jag kan inte fatta att man vill tjäna pengar på att sätta andra i olycka?

När det finns så mycket goda pengar att tjäna på goda tjänster, tjänster som för oss framåt, som utvecklar kunden och ger mervärde.

Jag tycker det är piss av en radiostation som NRJ att sända reklam både i radion och på RDS om de förbannade SMS-lånen. Hur mycket månar man om sina lyssnare, ungdomarna, om man med alla medel försöker göra dem illa?

Jag har sagt det förut och kommer säga det igen, jag högaktar folk som även har med moral och etik i hur man agerar i affärer. Bara för att det inte ännu är förbjudet att lura korkade ungdomar att ta idiotiska lån, betyder inte att man till varje pris måste grisa ner sig i sådan business.

Tidigare och i nästan alla civilisationer världen över avrättade man ockrare på stans torg.
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-23, 12:35 #10
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 569
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 569
Citat:
Ursprungligen postat av claesm
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Det finns inga kickback program på SMS lån, så man kan tjäna hacka på korkade jävlar som tar SMS lån?
Klein, det är inte min mening att hoppa på dig specifikt, men just SMS-lånen gör mig vansinnig.

Jag kan inte fatta att man vill tjäna pengar på att sätta andra i olycka?

När det finns så mycket goda pengar att tjäna på goda tjänster, tjänster som för oss framåt, som utvecklar kunden och ger mervärde.

Jag tycker det är piss av en radiostation som NRJ att sända reklam både i radion och på RDS om de förbannade SMS-lånen. Hur mycket månar man om sina lyssnare, ungdomarna, om man med alla medel försöker göra dem illa?

Jag har sagt det förut och kommer säga det igen, jag högaktar folk som även har med moral och etik i hur man agerar i affärer. Bara för att det inte ännu är förbjudet att lura korkade ungdomar att ta idiotiska lån, betyder inte att man till varje pris måste grisa ner sig i sådan business.

Tidigare och i nästan alla civilisationer världen över avrättade man ockrare på stans torg.
håller med till 100%
sasserdude är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017