Kom ihåg mig?

Duktig och billig programmerare sökes för mindre scriptjobb

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-19, 02:51 #1
imsdal86 imsdal86 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 2
imsdal86 imsdal86 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 2
Question Duktig och billig programmerare sökes för mindre scriptjobb

Hej.

Har precis bytt både hemsidan och servrarna till prestashop som bas. Jag söker nu en duktig och billig programmerare som kan sina saker
och har tiden för ett mindre projekt med en kort tidsram.

Det som jag behöver ha gjort är:

1. Ett script som lägger om viss information som ges från en distributörs csv fil till "rätt" plats.
Prestashop är ganska petig med just detta så det behöver ligga rätt i den csv filen man importerar.
Det kommer också behövas läggas till viss information som alltid är samma och alltid kommer ligga
på samma plats i importfilen.
Möjligheten att multiplicera priset med den % man vill, alternativt att den automatiskt lägger på
en viss procent på inköpspriset.

2. Ett likadant script som ovan fast till andra specifika produkter inom andra genres.
Går givetivs att baka in båda scriptet i ett om det vill säg.

3. En kod som tar bild och beskrivning från en specifik sida (obs sidan kräver login) och
lägger sedan upp det den har tagit till min egna hemsida på specifik plats.

Hoppas det finns någon på denna sida som kan ge sig tid att titta på dessa jobben.

I era offerter som kan pm:as på sidan eller mailas till info@nojescentralen.se, var vänlig och specificera tydligt
vilket pris ni hade i åtanke och hur lång tid ni räknar med att det kommer ta er.
imsdal86 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-27, 13:22 #2
imsdal86 imsdal86 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 2
imsdal86 imsdal86 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 2
Det har kommit fram att en utförligare beskriving av problemet och vad som vill uppnås var att föredra så jag försöker posta en bättre beskrivning.

Vet inte hur mycket folk kan om prestashop men vid import av en csv/txt fil så kräver den att kolumnerna med info ska ligga i samma ordning som deras egna sample fil som de tillhandahåller för vägledning.
Detta gör för tillfället inte den information i csv:n filen jag får från distributören.

Infon jag får ser ut såhär:
5500050;Truman Show, The;0;106297;DVD filmer;Komedi;S-U;27.26;7393805629761;2001-07-09;1900-01-01

Den info som tas därifrån är bara Namn,lagersaldo,kategori,inköpspris,ean kod,referens nummer för tillfället.

Prestashop vill att det ska se ut på ett annat sätt. När jag har konverterat med mitt nuvarande script som är buggigt och behöver fixas så ser det efteråt ut såhär.

;1;The Truman Show;Dvd,Komedi;38;1;;27.26;;;;;5500050;;;;7393805 629761 ;;;0.17;0;;;;film spel;sony 720p 1080p bd25 bluray dvd pris bild ljud audio video sverige nya konsol butik spelare dvd film spelare dvdrip pal format iso filmer skivor nyheter nyhet;;;;;1;;1;;;;;;;

Med nuvarande scriptet kan jag även lägga på en själv vald % på inköpspriset.

Som du ser finns det mer information efter konverteringen. Den infon är inte tagen från någonstans utan den är alltid samma. Meta taggar,vikt,refernsnummer tex.
Det som behöver läggas till på det scriptet är att man får ett unikt nummer framför första ; som kan användas som ID om man så vill.

Har man de numrena unika så kan man sen välja om man vill använda de ID numrena för att lägga in eller om man vill använda refernsnummrena.
Skillnaden är att den ena använder man oftast bara när man vill uppdatera lagersaldo och pris etc inte lika mycket när man lägger in nya produkter.
Dessa script hade man helst haft automatiska men är inte nödvändigt så länge de fungerar.

Problemet med nuvarande scriptet är att det inte riktigt funkar att importera till alla kategorier som det ska och att det inte läggs till något unikt id innan första ;.

Det är nog det närmaste jag kommer till en mer utförlig förklaring utan att prata med en person direkt.

Till andra scriptet.

Detta script ska identifiera de redan tillagda/de artiklar som ska bli tillagda vilket som nu är lättast. Via namn/ean kod/ID nummer.

Efter den identifierat vilken artikel det är så ska den gå in på en distributörs sida (samma distributör som den får resterande info från via csv filen) och då kunna hämta de bilder och text som är tillhörande denna specifika artikel.

Sedan antingen lägga in texten/bilden direkt eller lägga den i en csv fil som jag sedan får importera i databasen och uppdatera artiklarna med.

Det finns kolumner i prestashops csv import för detta. En kolumn där man kan skriva in en http länk där den kan hitta bilden och en kolumn för beskrivning av varan vilket man kan skriva direkt i csv filen för att få den importerad.
Det ska även gå att hämta bilder via ftp men har inte kollat hur det fungerar eller så i prestashop än.

Hoppas detta räckte med utförlighet. Är det något mer som behövs vetas så kontakta mig gärna.
Även gärna med en ungefärlig tidsåtgång/offert på vad det kan tänkas kosta.

Mvh

Mikael
imsdal86 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
billig, hemsida, prestashop, programmerare, script


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017