Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


hela Oderland nere

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-11, 20:00 #11
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Patrikweb du får fixa en blogg istället där du kan skriva om vilka operatörer som har problem och varför man ska byta till dig istället..
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-11, 20:05 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Originally posted by Norman@Nov 11 2008, 21:00
Patrikweb du får fixa en blogg istället där du kan skriva om vilka operatörer som har problem och varför man ska byta till dig istället..
Jag har en blogg :P Men skulle jag skriva varje gång en leverantör har problem där så skulle jag få fullt upp :P
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-11, 20:08 #13
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Originally posted by patrikweb@Nov 11 2008, 20:05
Jag har en blogg :P
Jupp, den är skitgrym. Har den i min RSS, synd att du inte uppdaterar den lite mer ofta bara. Formligen njuter av dina intressanta inlägg.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-11, 20:41 #14
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Citat:
Originally posted by patrikweb@Nov 4 2008, 19:11
Någon gång kommer alla få en eller flera faser att dö, och är jobbigt om det är fas precis där den går till central UPS. Normalt har man inte batteritid för hinna göra något, men beror lite på hur man har byggt det om man kan ha en bypass direkt till generator eller liknande.
Enda lösningen är att A + B matning för att det inte ska hända någon gång. Och då inte A + B som IP-Only levererar

Det finns ju ganska många webbhotell som inte har separat ström. Sen kan man ju skilja på vad A och B ström betyder, är det bara en annan väg (route) till en elcentral så betyder det ju inte så mycket, inte så vanligt att man hugger av en EL-kabel INNE i datahallen.

Vi är jäkligt nöjda med Telecity, sedan 2004 när vi blev kunder där har vi inte haft ett ENDA avbrott. Dom har iofs. TVÅ ställverk från Fortum också i hallen, där hela rummet är EMP skyddat - ser ut som man går in i en av NASAs rymdkaplsar om man går in där, kan nästan känna hur håret reser sig av all spänning
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-11, 20:46 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av studiox
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Någon gång kommer alla få en eller flera faser att dö, och är jobbigt om det är fas precis där den går till central UPS. Normalt har man inte batteritid för hinna göra något, men beror lite på hur man har byggt det om man kan ha en bypass direkt till generator eller liknande.
Enda lösningen är att A + B matning för att det inte ska hända någon gång. Och då inte A + B som IP-Only levererar
Det finns ju ganska många webbhotell som inte har separat ström. Sen kan man ju skilja på vad A och B ström betyder, är det bara en annan väg (route) till en elcentral så betyder det ju inte så mycket, inte så vanligt att man hugger av en EL-kabel INNE i datahallen.
Vi är jäkligt nöjda med Telecity, sedan 2004 när vi blev kunder där har vi inte haft ett ENDA avbrott. Dom har iofs. TVÅ ställverk från Fortum också i hallen, där hela rummet är EMP skyddat - ser ut som man går in i en av NASAs rymdkaplsar om man går in där, kan nästan känna hur håret reser sig av all spänning
För under ett år sedan så hade Telecity strömproblem med, rörde inte alla kunder men ändå en en hög. Dock om jag minns rätt så var det endast på A matningen så alla som använda sin B matning och dubbla PSU fick inga problem.

Men som jag skrev tidigare att någon gång kommer alltid en fas/matning dö av någon orsak. Men största orsak bör vara att du bränner säkringar på vissa faser.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017