Kom ihåg mig?

Agent Interactive i konkurs.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-17, 11:51 #1
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Standard Agent Interactive i konkurs.

Edit
Idag, den 17/8, har ledningen för Agent Interactive AB ansökt hos Stockholms Tingsrätt att bolaget ska försättas i konkurs.
/Edit

Mejl från nye vd:n ...

Hej,
Vi är mycket ledsna över att Agent Interactive inte fullgjort sina åtaganden mot publishers och att Ert förtroende för företaget minskar.

Anledningen till att vi tog ett större engagemang i företaget är just att vi fått höra att Agent inte betalade sina leverantörer. Vi har under 2009 vid ett flertal tillfällen efterlyst information från företaget avseende den ekonomiska ställningen eftersom företaget enligt vår bedömning behövde ett kapitaltillskott. Vi har inte fått någon information eftersom vi enligt lag inte var berättigade till information. I seriöst verkande företag brukar man ändå informera minoriteten (vi ägde då 45%) men vi erhöll ingen information. Vi har i maj förvärvat aktier för att uppnå majoritet så att vi dels kan få veta vad som händer i företaget och dels kan se till att styra företaget så att det upplevs som framåtriktat och seriöst. På ordinarie årsstämma, den 30/6, kunde vi utnyttja vårt majoritetsägande och se till att vi blev valda till ny styrelse. Vi söker nu en ny Vd i företaget och säljare för att få fart på företaget så har Ni tips på bra personer som Ni tycker är seriösa och som Ni vill arbeta med ber jag Dig delge oss det.

Tyvärr är det så att inte förrän Bolagsverket registrerat den nya styrelsen har vi möjlighet att börja betala. Vi har alltså ännu inte tillgång till företagets bankkonton och kan heller inte se vilka kunder som inbetalt. Inte förrän Bolagsverket registrerat oss accepterar banken att vi börjar disponera företagets bankkonton. Vi kan heller inte öppna nya konton i företagets namn. Det har nu gått två veckor sedan vi lämnade in ärendet med den nya styrelsen till Bolagsverket. Vi hoppas att ärendet ska vara registrerat endera dagen. Så snart det är registrerat kommer vi att se till att vi disponerar bolagets konton och också påbörja utbetalningar. Vi kommer då, givetvis, prioritera publishers.

Så snart vi är registrerade hos Bolagsverket och då också behöriga att företräda bolaget kommer vi att lägga ut information på vår hemsida. Vi kommer då också att ta kontakt med våra publishers för att berätta om vad vi kommer att göra under hösten.

Jag förstår att Du kommer att vara missnöjd med mitt besked att vi ännu inte kan betala men hoppas att Du förstår att så snart vi är behöriga kommer vi att arbeta med att betala våra publishers.

Med vänlig hälsning
/Matts Törnberg
vald, och snart behörig, Vd i Agent Interactive
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 14:55 #2
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag har fått exakt samma mail tidigare idag.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 15:15 #3
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
Om ursäkter hjälpte, blev ingen människa hängd.
Ryskt ordspråk

Trist att följa utvecklingen inom branschen, det börjar bli legio att inte betala den hand som föder. För hur man än vänder på det så är det publicisten som möjliggör annonsförsäljningen.

Citat:
kommer vi att arbeta med att betala våra publishers
Betyder: Vi lovar ingenting, men kommer kanske att fullfölja våra åtaganden?
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 15:26 #4
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Originally posted by pitbull@Jul 17 2009, 15:15
Om ursäkter hjälpte, blev ingen människa hängd.
Ryskt ordspråk
Trist att följa utvecklingen inom branschen, det börjar bli legio att inte betala den hand som föder. För hur man än vänder på det så är det publicisten som möjliggör annonsförsäljningen.
Citat:
kommer vi att arbeta med att betala våra publishers
Betyder: Vi lovar ingenting, men kommer kanske att fullfölja våra åtaganden?
Vad jag förstod av meddelandet så vet den nya ledningen inte så mycket om vare sig finanser eller eventuellt fuffens ännu. Det är svårt att lova något innan man vet allting.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 15:37 #5
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Citat:
Ursprungligen postat av pitbull
Om ursäkter hjälpte, blev ingen människa hängd.
Ryskt ordspråk
Trist att följa utvecklingen inom branschen, det börjar bli legio att inte betala den hand som föder. För hur man än vänder på det så är det publicisten som möjliggör annonsförsäljningen.
Citat:
kommer vi att arbeta med att betala våra publishers


Betyder: Vi lovar ingenting, men kommer kanske att fullfölja våra åtaganden?

Vad jag förstod av meddelandet så vet den nya ledningen inte så mycket om vare sig finanser eller eventuellt fuffens ännu. Det är svårt att lova något innan man vet allting.
Det åligger alltid ledningen att veta och att ta fullt ansvar för verksamheten. Lutar mig tillbaka resignerat och tänker: Nu har politikersjukan fått fäste i det privata näringslivet. D.v.s. Fullt ansvar, men inga konsekvenser.

Anyway, jag hoppas att den "nya ledningen" lyckas i sin strävan att återfå såväl kontroll som förlorad heder.
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 17:05 #6
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Jag har inte använt AI tidigare men vad är det som har hänt? Har även dom struntat i att betala publishers eller?
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 23:21 #7
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Förstår inte varför starta en ny tråd när det redan finns en som handlar om detta:
http://www.webmasternetwork.se/f9t37825.html
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-18, 23:59 #8
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Citat:
Originally posted by robertsson@Jul 17 2009, 23:21
Förstår inte varför starta en ny tråd när det redan finns en som handlar om detta:
http://www.webmasternetwork.se/f9t37825.html
Mitt fel.
Jag tror att den nya ledningen håller ord. "Innestående betalning" har nu blivit "planerad betalning den 17 juli" på min sida om betalningsinformation.
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-19, 00:21 #9
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Citat:
Originally posted by pitbull@Jul 17 2009, 15:15
Om ursäkter hjälpte, blev ingen människa hängd.
Ryskt ordspråk

Trist att följa utvecklingen inom branschen, det börjar bli legio att inte betala den hand som föder. För hur man än vänder på det så är det publicisten som möjliggör annonsförsäljningen.

Citat:
kommer vi att arbeta med att betala våra publishers
Betyder: Vi lovar ingenting, men kommer kanske att fullfölja våra åtaganden?
Det finns ingen bransch som skulle accepera att arbeta under samma vilkor som vi. Problemet är att varje enskild publisher tvingas agera ensam mot nätverken eftersom denne inte känner till att kollegorna har samma problem. Skulle 10 tunga publisher göra gemensam sak i en fråga så lär närverket lyssna på ett annat sätt. Jag har därför efterlyst någon form av organisering eller samlingsplats där man kan meddela och diskutera dagliga problem och möjligheter. Det kan vara í en chat eller på den här siten. Dock verkar denna site inte vara särskilt aktiv men det går ju att ändra på.

Tänk bara en sådan sak att snabbt få reda på att en annonsör utan meddelande plockat ner sin kampanj. Hur ofta har det inte hänt att en eller flera ogiltiga banners tagit upp viktig reklamyta i flera dagar, kanske veckor. Och ibland missar man att en kampanj avslutats och därmed skickar gratis trafik till annonsören.

Viktigast är dock månadsarvodet. Varenda månad runt den 15:e sitter åtminstone jag och stressar upp mig och några dagar senare börjar jakten på betalningsskolkarna. Detta tar på resurser och humör. Därför skulle det underlätta oerhört om man fick del av den senaste informationen här. Bara vetskapen om att det finns kollegor i samma sits skulle kännas bra. Då kan vi attackera i grupp i fall det skulle vara riktigt åt hel ...

Jag tycker ämnet Mobillån har visat på att det fungerar med gemensam sak. De lär inte visa sig på affilate-arenan igen. B)
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-19, 11:27 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Men vad var det för skitsnack i det där mailet. Den nya styrelsen har inte tillgång till bankkonton. Herregud. Det finns något som heter generalfullmakt exempelvis.

Den nya styrelsen verkar baserat på detta inte speciellt kompetent.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
agent interactive


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017