Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning för Google Adsense!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-16, 11:48 #21
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Originally posted by Rickard@May 16 2008, 11:22
Men i ditt fall så hade du ju fått en hel del varningar och möjlighet att försöka rätta till problemet, stämmer inte det?
Det stämmer, men systemet att stänga forum och ha mer kontroll har jag haft efter första varningen för mer än ett år sedan.

Efter första varningen gjorde jag Google uppmärksam på problemet att ha full kontroll på 80 000 forum, och att granska forum för att sedan lägga på reklam duger ju inte, ett sådant forum kan ju efter granskning lägga in otillåtet innehåll. (Vilket har hänt flera gånger).
Jag har faktiskt haft (och har ännu) ett mkt seriöst forum som en dag fick in en olämplig post och Google såg det och gav ut en varning på det. Posten var max 1-2 dgr gammal. Hur i hela friden kan jag "åtgärda detta" ?

Eller hur menar du (eller Google) att jag rimligen kan vidta för åtgärder att ingen otillåtet någonsin finns eller kommer in i ett forum? Jag kan ju inte granska 80 000 forum dagligen (vilket ju skulle krävas).


Inte ens Google själva har ju kontroll på att porrannonser inte kommer upp i nätverket och andra skräpannonser.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 11:55 #22
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 336
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av danielos
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard
Men i ditt fall så hade du ju fått en hel del varningar och möjlighet att försöka rätta till problemet, stämmer inte det?
Det stämmer, men systemet att stänga forum och ha mer kontroll har jag haft efter första varningen för mer än ett år sedan.

Efter första varningen gjorde jag Google uppmärksam på problemet att ha full kontroll på 80 000 forum, och att granska forum för att sedan lägga på reklam duger ju inte, ett sådant forum kan ju efter granskning lägga in otillåtet innehåll. (Vilket har hänt flera gånger).

Eller hur menar du (eller Google) att jag rimligen kan vidta för åtgärder att ingen otillåtet någonsin finns eller kommer in i ett forum? Jag kan ju inte granska 80 000 forum dagligen (vilket ju skulle krävas).

Inte ens Google själva har ju kontroll på att porrannonser inte kommer upp i nätverket och andra skräpannonser.
Om jag hade varit i dina kläder hade jag implementerat en "tipsa" funktion där folk kan tipsa om innehåll som strider mot reglerna på din sajt. Dvs låt användarna göra kontrollen själva.

Google har själva en tipsa oss funktion. Det är förmodligen via den dem öht har hittat dina "ful"-sidor.
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 11:57 #23
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Du har rätt grazzy, OpenX fungerar mkt bra.
Jag har installerat OpenX och testkört det och dessvärre klarade en hel dedikerad server inte av trycket från 80 000 forum, man kanske ska försöka igen fast med en klustrad serverlösning.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 11:58 #24
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
radioaktivitet, jag har en tipsa länk på forumen.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 12:16 #25
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 14
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av danielos
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard
Men i ditt fall så hade du ju fått en hel del varningar och möjlighet att försöka rätta till problemet, stämmer inte det?
Det stämmer, men systemet att stänga forum och ha mer kontroll har jag haft efter första varningen för mer än ett år sedan.
Efter första varningen gjorde jag Google uppmärksam på problemet att ha full kontroll på 80 000 forum, och att granska forum för att sedan lägga på reklam duger ju inte, ett sådant forum kan ju efter granskning lägga in otillåtet innehåll. (Vilket har hänt flera gånger).
Jag har faktiskt haft (och har ännu) ett mkt seriöst forum som en dag fick in en olämplig post och Google såg det och gav ut en varning på det. Posten var max 1-2 dgr gammal. Hur i hela friden kan jag åtgärda detta ?
Eller hur menar du (eller Google) att jag rimligen kan vidta för åtgärder att ingen otillåtet någonsin finns eller kommer in i ett forum? Jag kan ju inte granska 80 000 forum dagligen (vilket ju skulle krävas).

Inte ens Google själva har ju kontroll på att porrannonser inte kommer upp i nätverket och andra skräpannonser.
Om du godkänner deras villkor om vad sidan där du har annonskod på får innehålla så är det ju upp till dig att se till så villkoren hålls. Så enkelt är det ju. Google i det här fallet har ju kunder som förväntar sig att de får vad de betalar för. Och finner Google att det finns en som inte har 100% koll på sitt innehåll, så är det väl lättare att stänga av denne än att ta hand om klagomål från sina kunder (så länge det finns gott om andra sidor som vill annonsera).

Om det sedan är lätt eller svårt att hålla koll på inlägg i alla forum är inte riktigt relevant. Har man godkänt villkoren så spelar man efter deras regler.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 12:30 #26
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Rickard, du har fullkommligt rätt, frågan kvarstår ändå varför det endast är jag som måste spela spelets regler och jag kan ge dig en lång lista på andra forumtjänster som är helt fråntagna detta ansvar. På varje forumtjänst kan jag ge dig 50-100 länkar till forum med otillåtet innehåll, något som jag har påtalat för Google och dessa forumtjänster fortsätter i frid och fröjd med Adsense på alla forum.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 12:40 #27
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 14
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 14
Jo, det är klart att det finns de med otillåtet innehåll. Det kommer det alltid att finnas. Men jag får inte åka för fort i trafiken bara för att någon annan gör det.

En tanke angående det kvarstående frågan om varför "just du". Om det nu är så att du är stor inom forumtjänster så kanske det är därför. Det är väl tyvärr så att den som är stor har många ögon på sig.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 12:56 #28
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Rickard, jag hävdar ändå att när det gäller så här stora volymer som jag har kräver det någon form av fungerande säljare/köpare relation där man kan diskutera och lösa problem tillsammans, något som inte existerar på Google Adsense, så länge du inte hör något är allt frid och fröjd och hör dom av sig är det för att stänga ditt konto.

Jag har aldrig sagt att jag kan fortsätta att "köra för fort", jag har arbetet otroligt intensivt på att ha Adsense på endast godkända forum.

På dig låter det som att jag bara har stoppat huvudet i sandet och struntat i varningarna om att man har hittat 10 forum med iligalt innehåll.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 13:00 #29
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 14
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 14
Citat:
Originally posted by danielos@May 16 2008, 12:56
På dig låter det som att jag bara har stoppat huvudet i sandet och struntat i varningarna om att man har hittat 10 forum med iligalt innehåll.
Hur menar du då...
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 13:10 #30
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Det är ju faktiskt ingen rättighet att få använda adsense heller. Google är så höga på sina egna fjärtar av att slänga ut alla tveksamma siter från sitt annonsnätverk att de inte ser verkligeheten riktigt. Det är ingen ide att försöka resonera med dem utan det är bara en betongmur i supporten av inga svar eller template-svar.

Jag tror att det enda som kommer hjälpa på sikt är att aktieägare börjar få nys om det här beteendet och ser de förlorade intäkterna som ett större problem än att googles annonsnätverk är 100% snövitt moraliskt.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017