Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


City Network, när blir er kontrollpanel bättre?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-06, 18:20 #31
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Vi har haft en DDoS-attack för en stund sedan (info om det finns på cnstatus.com). Det är dock ingenting som legat nere, men prestandan kan så klart bli lite lidande under en pågående attack.

Däremot så har vi tillfälligt en en ganska aggresiv nivå av filtrering för vår trafikfiltrering vilket kan temporärt blockera även några få legitima anslutningar i en del fall. De har då trafikmässigt sett liknat attackmönstret väldigt mycket.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-06, 21:31 #32
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Kan inte city network använda typ cloudflare eller något, för de ska väl sluka DDoS-attacker?

Eller är jag ute och cyklar nu?
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-06, 22:12 #33
leonards avatar
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
leonards avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy Visa inlägg
Vi har haft en DDoS-attack för en stund sedan (info om det finns på cnstatus.com). Det är dock ingenting som legat nere, men prestandan kan så klart bli lite lidande under en pågående attack.

Däremot så har vi tillfälligt en en ganska aggresiv nivå av filtrering för vår trafikfiltrering vilket kan temporärt blockera även några få legitima anslutningar i en del fall. De har då trafikmässigt sett liknat attackmönstret väldigt mycket.
Kan detta innebära att IP-adresser från utlandet (där jag nu befinner mig) inte kan logga in på kontrollpanelen? Har fått detta meddelande mer än en gång tidigare vid inloggning: http://i.imgur.com/dczhcCT.jpg - samma sak nu.
leonard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-06, 22:33 #34
Lidback85s avatar
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
Lidback85s avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av leonard Visa inlägg
Kan detta innebära att IP-adresser från utlandet (där jag nu befinner mig) inte kan logga in på kontrollpanelen? Har fått detta meddelande mer än en gång tidigare vid inloggning: http://i.imgur.com/dczhcCT.jpg - samma sak nu.
Är med största sannolikhet inte relaterat till DDOS.
Det där meddelandet ser jag stup i kvarten när jag försöker logga in på kontrollpanalen. Väldigt frekvent även på vissa sidor på mina webbplatser som hostas hos CN.
Lidback85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-06, 22:42 #35
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
x264: Du kan använda cloudflare för din egen sajt, men cloudflare är inte en tjänst som särskilt enkelt kan implementeras av en hostingleverantör. Dessutom tar inte cloudflare hand om ddos-attacker, vi har sett många ddos-attacker som cloudflare bara släppt rakt igenom.

leonard, lidback85: Vad gäller kontrollpanelen så kan de felmeddelandet dyka upp då och då tyvärr. Vi arbetar fortfarande (som vi gjort sedan länge) med att åtgärda de fel/buggar som finns i kontrollpanelen.

Det bör däremot inte visas om man försöker komma åt en webbsajt som ligger i vår delade miljö så länge inte ett fel uppstått (t.ex. PHP-fel). Händer det ofta eller går att reproducera enkelt så kontakta gärna vår support med vilken sajt det gäller och exempel på tidpunkter det skett så kan vi kontrollera i loggarna vad det är som gör att sajten ger felmeddelande.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-06, 23:03 #36
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy Visa inlägg
x264: Du kan använda cloudflare för din egen sajt, men cloudflare är inte en tjänst som särskilt enkelt kan implementeras av en hostingleverantör. Dessutom tar inte cloudflare hand om ddos-attacker, vi har sett många ddos-attacker som cloudflare bara släppt rakt igenom.

leonard, lidback85: Vad gäller kontrollpanelen så kan de felmeddelandet dyka upp då och då tyvärr. Vi arbetar fortfarande (som vi gjort sedan länge) med att åtgärda de fel/buggar som finns i kontrollpanelen.

Det bör däremot inte visas om man försöker komma åt en webbsajt som ligger i vår delade miljö så länge inte ett fel uppstått (t.ex. PHP-fel). Händer det ofta eller går att reproducera enkelt så kontakta gärna vår support med vilken sajt det gäller och exempel på tidpunkter det skett så kan vi kontrollera i loggarna vad det är som gör att sajten ger felmeddelande.

Tänkte mer att ni skulle använda t.ex. cloudflare för er kontrollpanel eller dylikt.

men det kanske inte är så bra som det låter
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-07, 00:17 #37
jeja2000 jeja2000 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 22
jeja2000 jeja2000 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 22
Jag vet inte om det bara är jag, men så fort en exception eller Fel inträffar i de applikationerna jag skapat lagras info om felet i databas, skulle inte det funka att lägga till i databasen skapas en fil på servern med information om vad som gick fel och vilka data som användes.

Skulle det mot förmodan inte filen kunna skapas skickas ett mail till mej med information om hur felet uppstod.

Det mesta går ju att ordna med bra try-catch implementationer. Då hittar ni ju buggarna ganska fort.

Alla vet ju att det tar tid att lyckas reproducera buggarna och hitta felet. Men med metoden ovan så hittas en stor del per automatik.
jeja2000 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-05, 00:00 #38
ohnder ohnder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 36
ohnder ohnder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 36
Ny attack igen?
Ingenting funkar just nu..
ohnder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-05, 00:44 #39
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
Har varit så i en timme nu ungefär.
OnlyMe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-05, 15:40 #40
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
Ja man har bekräftat att det är en ny attack, troligen DDoS.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017