Kom ihåg mig?

Officiella Affiliator-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-06, 20:44 #511
Loco Loco är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 69
Loco Loco är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 69
En uppdatering från min sida:

FirstDate kontaktade mig ganska omgående efter att denna tråd kommit upp och ville veta vad det handlade om. Efter att ha gett dem min upplevelse av ärendet samt underlag för saknad ersättning så har FirstDate nu kompenserat mig ekonomiskt för detta fullt ut.

Jag har inte fått mer insikt i exakt var problemet ligger men utifrån min upplevelse så tycker jag Affiliator hade kunnat göra betydligt mer än de gjort. När jag tidigare har eftersökt en förklaring om vad som händer har Affiliator bara hela tiden sagt att det ska vara löst snart och lagt över problemet på FirstDate. I denna tråd skulle det vara löst senast 31/10 alternativt avstängt och inget av det har skett. Visst att affiliate-nätverken är beroende av uppdragsgivarna men om de inte ens kan se till att få ut ersättning till sina klienter vad ska man då med dem till? Och det ska definitivt inte behöva ta såhär lång tid innan man gör några åtgärder!

Personligen har jag nu gått över helt till ett annat affiliate-nätverk som också marknadsför FirstDate och där har jag inte upplevt några problem med registrering eller utbetalning tidigare och har ingen anledning att tro det ska vara några problem framöver heller.

FirstDate har gett mig ett väldigt seriöst bemötande i detta och jag kommer definitivt fortsätta jobba med dem, dock ej via Affiliator.

Senast redigerad av Loco den 2012-11-06 klockan 20:50
Loco är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-06, 21:51 #512
Affiliators avatar
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 95
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem
Affiliators avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 95
Hej Loco,
Jag hade uppskattat om du skrivit eller kontakta oss i förstahand för att du inte fått din utbetalning för Firstdate. Vi hade då kunnat hantera ditt supportärende med snabbare återkoppling i vad som händer i ärendet och ge dig bättre service.

Vi har tänkt och uppdatera ärendestatusen här på WN men eftersom vi ännu inte fått alla pusselbitar på plats har vi inte återkommit med ny information ännu.

Firstdate har obetalda fakturor sedan april och alla är överklagade, de hävdar att vi har fakturerat för många leads och sales. Anledningen beror på att kund upprepade gånger skickat samma lead och sale till Affiliator dock med olika order-iden så därför kan vi inte se något fel.

Vi har sedan juni upprepade gånger, varje månad både ringt och mailat kund och bett dom återkomma till oss med en lista på vilka lead och sale som de anser är fel så vi kan granska detta närmare. Vi har dock aldrig fått ett ordentligt svar från kunden och de har heller inte betalt något sedan april utan bara skjutit upp ärendet.

När vi för ca 10 dagar sedan skickar ett mail till Firstdate och meddelar att vi kommer stänga ner deras program och gå vidare utan deras lista hörde de av sig väldigt snabbt. De meddelade att vi skulle få svar nästa vecka (dvs denna vecka). De meddelade även att de har fixat felet med att de rapporterar dubbel-ordar till oss.

Firstdate är självklart måna om sina Affiliates och därför ringer de upp dig efter de sett detta inlägg, det var vi som skickade url:en till din tråd till Firstdate i samma mail där vi skrev att vi kommer stänga ner deras program om inget händer snart. Sanningen är den att vi upprepade gånger har försökt nå kund för att få in pengarna så vi kan betala alla våra Affiliates.

MVH
Affiliator

Senast redigerad av Affiliator den 2012-11-06 klockan 21:58 Anledning: felstavning
Affiliator är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-12, 21:35 #513
Bricksquad Bricksquad är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 120
Bricksquad Bricksquad är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Loco Visa inlägg
En uppdatering från min sida:

FirstDate kontaktade mig ganska omgående efter att denna tråd kommit upp och ville veta vad det handlade om. Efter att ha gett dem min upplevelse av ärendet samt underlag för saknad ersättning så har FirstDate nu kompenserat mig ekonomiskt för detta fullt ut.

Jag har inte fått mer insikt i exakt var problemet ligger men utifrån min upplevelse så tycker jag Affiliator hade kunnat göra betydligt mer än de gjort. När jag tidigare har eftersökt en förklaring om vad som händer har Affiliator bara hela tiden sagt att det ska vara löst snart och lagt över problemet på FirstDate. I denna tråd skulle det vara löst senast 31/10 alternativt avstängt och inget av det har skett. Visst att affiliate-nätverken är beroende av uppdragsgivarna men om de inte ens kan se till att få ut ersättning till sina klienter vad ska man då med dem till? Och det ska definitivt inte behöva ta såhär lång tid innan man gör några åtgärder!

Personligen har jag nu gått över helt till ett annat affiliate-nätverk som också marknadsför FirstDate och där har jag inte upplevt några problem med registrering eller utbetalning tidigare och har ingen anledning att tro det ska vara några problem framöver heller.

FirstDate har gett mig ett väldigt seriöst bemötande i detta och jag kommer definitivt fortsätta jobba med dem, dock ej via Affiliator.
Jag har inte heller fått betalt från Affiliator gällande programmet FirstDate, och har väntat flera månader. Är mycket upprörd och förväntar mig en betalning omgående! Vad är det som händer? Ni borde ha stängt ner affiliateprogrammet för längesen.

Loco, kontaktade du FirstDate personligen och fick kompensation? Jag hoppas FirstDate löser detta och ser att deras affiliates är upprörda och att det kommer påverka dom mycket negativt då jag hoppas fler läser detta.
Bricksquad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-12, 21:52 #514
Affiliators avatar
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 95
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem
Affiliators avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 95
Standard Hej Nemesis.GH

Hej Nemesis.GH,

Nej vi har inte stängt programmet ännu, vi hoppas få in alla pengar och har blivit lovade att få mer svar senaste onsdag den här veckan från Firstdate om inte går vi vidare rättsligt och stänger programmet.
Vi återkommer i ärendet. Du är välkommen och skriva en support ticket via Affiliator så kan vi se om vi kan hjälpa dig närmare.

MVH
Affiliator

Senast redigerad av Affiliator den 2012-11-12 klockan 21:54
Affiliator är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-15, 10:30 #515
Affiliators avatar
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 95
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem
Affiliators avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 95
Citat:
Ursprungligen postat av Affiliator Visa inlägg
Hej Nemesis.GH,

Nej vi har inte stängt programmet ännu, vi hoppas få in alla pengar och har blivit lovade att få mer svar senaste onsdag den här veckan från Firstdate om inte går vi vidare rättsligt och stänger programmet.
Vi återkommer i ärendet. Du är välkommen och skriva en support ticket via Affiliator så kan vi se om vi kan hjälpa dig närmare.

MVH
Affiliator
Firstdate har inte återkommit med exakt vilka lead och sale som de hävdar skulle vara felaktigt fakturerade trots upprepade påminnelser från oss. Vi har krediterat alla de lead och sale som vi kan se i vårt system är dubbel registreringar. Vi går vidare i ärendet via inkasso för hjälp med indrivning och vi fortsätter jobba för att alla drabbade Affiliates ska få ut rätt ersättning. Programmet är stängt tillsvidare. För individuella frågor angående ärendet vänligen skapa en support ticket via Affiliator.

MVH
Affiliator
Affiliator är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 12:14 #516
CatWeb CatWeb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 4
CatWeb CatWeb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 4
Standard Affiliators startsida hos Chrystone!

Vad har hänt med er site (http://www.affiliator.se) ??
Man hamnar på Chrystones hemsida där det står att "affiliator.se är parkerad hos Crystone"
Bifogade bilder
Filtyp: jpg MWSnap029.jpg (19.5 KB, 4 visningar)
CatWeb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 13:12 #517
Affiliators avatar
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 95
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem
Affiliators avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 95
Hej Catweb,

Just nu så pekas den domänen om och är klart inom kort. Använd affiliator.com så länge. All spårning fungerar och alla köp registeras, detta gäller bara första sidan på .SE.

MVH
Affiliator

Senast redigerad av Affiliator den 2012-12-14 klockan 13:16
Affiliator är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-22, 19:20 #518
Pkkzs avatar
Pkkz Pkkz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 112
Pkkz Pkkz är inte uppkopplad
Medlem
Pkkzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 112
Väldigt sega på att få Sales/leads godkända!
Pkkz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-22, 20:19 #519
Affiliators avatar
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 95
Affiliator Affiliator är inte uppkopplad
Medlem
Affiliators avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 95
Hej Pkkz,

De flesta av våra kunder har automatiskt godkännande av sale eller leads. De som har manuellt godkännande påminner vi varje vecka att logga in i Affiliator för att godkänna eller ev. neka. Görs inte det innan 45 dagar av kunden går den automatiska godkännande regel in och dessa sale eller leads går till fakturering.

Anledningen till att visa kunder har manuellt godkännande är för att ha extra kontroll, se över dubbel ordrar, returer eller felaktiga köp. Det är som en säkerhet.

Maila gärna affiliator(at)getupdated.com om ni vill diskutera vidare just ert ärende.

MVH
Affiliator

Senast redigerad av Affiliator den 2013-01-22 klockan 20:22
Affiliator är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-07, 08:49 #520
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
Finns Affiliator kvar?
Ni svarar inte mail, och vi kan inte logga in.
aktieante är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017