Kom ihåg mig?

Officiella Adrecord-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-02-01, 09:11 #101
bredbandsbloggen.se bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 89
bredbandsbloggen.se bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 89
Ok, ser ut som om den e tebaks igen. Jag ber om ursäkt för "morgonkaffet i halsen".
bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-02-01, 14:38 #102
Adrecords avatar
Adrecord Adrecord är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 69
Adrecord Adrecord är inte uppkopplad
Medlem
Adrecords avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 69
Citat:
Ursprungligen postat av bredbandsbloggen.se Visa inlägg
Är adrecord nere igen? Jag kan pinga den men den fungerar varken med chrome eller IE.
Jag får felkod 504 Gateway time out.
Citat:
Ursprungligen postat av bredbandsbloggen.se Visa inlägg
Ok, ser ut som om den e tebaks igen. Jag ber om ursäkt för "morgonkaffet i halsen".
Hej! Det stämmer att vi hade en störning mellan ca kl 7-8 imorse som innebar att vår webb inte gick att nå. Klick och spårning som ligger externt och redundant påverkades inte av detta. Beklagar strul.

Mvh
Jonny
Adrecord är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-12-20, 08:23 #103
bredbandsbloggen.se bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 89
bredbandsbloggen.se bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 89
Ser ut som om något är galet med er sida igen. Helt plötsligt kan jag inte logga in. Får besked att "Denna användaren existerar inte..."
bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-12-20, 10:38 #104
Adrecords avatar
Adrecord Adrecord är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 69
Adrecord Adrecord är inte uppkopplad
Medlem
Adrecords avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 69
Hej!

Du har även mailat vår support och jag har nu svarat dig där.

Ärendet är av sådan karaktär att den primärt behöver hanteras mellan dig och oss och därför kan jag inte ge några ytterligare detaljer publikt kring detta.

Mvh
Jonny

Senast redigerad av Adrecord den 2017-12-20 klockan 10:52
Adrecord är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-04-04, 23:37 #105
Herrolov Herrolov är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 14
Herrolov Herrolov är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 14
Tråkigt, Adrecord har nu anlitad Cool Company för att hantera utbetalningar.

Tjäna 10.000:- och du får ut 5.008:- (https://coolcompany.com/se/rakna-ut-...for-jag-i-lon/)

Dags att hoppa över till Adtraction eller avfärda den svenska marknaden helt, antar jag..

Mycket trist, Adrecord har varit riktigt bra med utmärkt support.
Herrolov är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-04-05, 08:32 #106
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Om du är privatperson så måste Adrecord / Adtraction och alla svenska nätverk dra av för skatt och arbetsgivarkostnader. Blir väl ca 47%.

Den enda skillnaden är istället för att Adrecord ska hålla på med så har de anlitat CC och de tar ut en avgift.

Vill du slippa detta så starta egen firma . Då får du själv betala skatt mm.
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-04-05, 09:34 #107
Herrolov Herrolov är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 14
Herrolov Herrolov är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av NuCo Visa inlägg
Om du är privatperson så måste Adrecord / Adtraction och alla svenska nätverk dra av för skatt och arbetsgivarkostnader. Blir väl ca 47%.

Den enda skillnaden är istället för att Adrecord ska hålla på med så har de anlitat CC och de tar ut en avgift.

Vill du slippa detta så starta egen firma . Då får du själv betala skatt mm.
Nej, den enda skillnaden är inte att 5% av dina intäkter nu ges iväg till någon annan.

Problemet är att jag bor utomlands och att förbereda papper härifrån tar lång tid och är en relativt komplicerad process.

Så istället för att fortsätta som vanligt där jag skattar på egen hand i mitt land, blir jag nu påtvingad 47% avdrag på mina intjänade pengar. Bisarrt.

Utan förvarning implementerades detta dessutom. Så alla semesterdagar som spenderades framför datorn. Juldagen, kvällar och helger som dedikerade till arbete. De pengarna skalas nu av med 47%, utan förvarning!

Om Adrecord hade meddelat detta 1-2 månader INNAN själva rånet, så hade det varit en annan sak.

Bara i Sverige..

Senast redigerad av Herrolov den 2018-04-05 klockan 09:41
Herrolov är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-04-05, 11:34 #108
Adrecords avatar
Adrecord Adrecord är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 69
Adrecord Adrecord är inte uppkopplad
Medlem
Adrecords avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 69
Hej,

Det stämmer att vi börjat anlita Cool Company för utbetalningar till privatpersoner och att detta medför en kostnad på 5%. Anledningen är att vi vill kunna betala ut i Sverige och globalt och att skatter hanteras och betalas in på rätt sätt i respektive land.

För Sverige blir t.ex. skillnaden i nettolön 27 kr om ett provisionsbelopp på 1000 kr utbetalas från oss.

Samarbetet med Cool Company kommer också med diverse fördelar som sänkt utbetalningsgräns från 1000 kr till 300 kr samt att utbetalningar kan göras när som helst och hur ofta som helst. Dessutom ges möjlighet till avdrag kopplade till arbetet, rabatt på resor och hyrbil, försäkringar, möjlighet till tjänstepensionssparande m.m.

Detta gäller som sagt endast privatpersoner. För företagare, oavsett land, betalar vi ut provisionen precis som vanligt.

För specifika ärenden hänvisar vi som vanligt till support@adrecord.com och vi löser givetvis en tillfällig kompensation motsvarande kostnaden (5%) om någon privatperson vill avsluta sitt konto till följd av detta och få hela sitt saldo utbetalt som lön med skatteavdrag.

Mvh
Jonny

Senast redigerad av Adrecord den 2018-04-05 klockan 11:37
Adrecord är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-04-06, 12:06 #109
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av Herrolov Visa inlägg
Nej, den enda skillnaden är inte att 5% av dina intäkter nu ges iväg till någon annan.

Problemet är att jag bor utomlands och att förbereda papper härifrån tar lång tid och är en relativt komplicerad process.

Så istället för att fortsätta som vanligt där jag skattar på egen hand i mitt land, blir jag nu påtvingad 47% avdrag på mina intjänade pengar. Bisarrt.

Utan förvarning implementerades detta dessutom. Så alla semesterdagar som spenderades framför datorn. Juldagen, kvällar och helger som dedikerade till arbete. De pengarna skalas nu av med 47%, utan förvarning!

Om Adrecord hade meddelat detta 1-2 månader INNAN själva rånet, så hade det varit en annan sak.

Bara i Sverige..
Skicka dem bara dina företagsuppgifter från lander du bor i så får du hela summan utbetald.
wave media är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-04-06, 17:45 #110
Herrolov Herrolov är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 14
Herrolov Herrolov är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av wave media Visa inlägg
Skicka dem bara dina företagsuppgifter från lander du bor i så får du hela summan utbetald.
Jag har kontaktat mitt "nya" lands myndigheter för att få ut rätt papper. Dessvärre fungerar inte sådant speciellt smidigt här, så det tar tid.

Så det hade ju varit bra om detta meddelades innan man ordnade så att sagda företag tar hand om fakturor och sedermera få 5% av mina inkomster. Nu kom det helt utan förvarning att det här företaget ska få 5% av min lön och att jag måste kontakta myndigheter för att få ut papper.

Men jag får väl anpassa mig och acceptera läget, nu efter att min initiala frustration har lagt sig.
Herrolov är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
adrecord, affiliate, affiliatenätverk, affiliateprogram


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017