Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kickad från Google Adsense?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-30, 18:33 #11
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Jag skulle nog gärna se att de helt enkelt banner ipnumret eller om det är så omständigt och svårt från deras sida så borde jag få en rapport på de ipnummerna som klickar för mycket så jag har en möjlighet som sajtägare att själv stänga av dem eller visa alternativ reklam för dem. Jag tror säkert att vissa sidor stängs ner på grund utav besökare vill stödja sidan och klickar på Resultet blir istället motsattsen till vad besökaren ville uppnå.

edit: egentligen förstår jag inte varöfr de över huvud taget godkänner mer än 10klick från ett ip under en kortare tid. Så intresserad av reklamen är nog inte många besökare...
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-30, 19:33 #12
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Håller med om att det lätt kan gå utför för Adsense om detta eskalerar som det verkar göra för tillfället. Har hört ett flertal andra som samma sak hänt för och jag med ganska stor säkerhet vet att de ej manipulerat med annonserna på något sätt.

Tycker det är givet att de måste ställa sig bakom sajtägare för att gemensamt stoppa all form av sabotage, om detta är anledningen. Att ge information till sajtägare om IP-adresser vars aktivitet blivit rödflaggad av Google torde vara ett enkelt första steg vilket gör att sajtägaren helt kan blockera åtkomst för dessa personer, och Google självklart inte visa annat än eventuellt public service ads för dessa.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-30, 20:43 #13
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 87
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 87
Som FredrikMH beskriver så handlade det i mitt fall om en besökare som ville stödja sidan... och om de kan skicka färdigskrivna mail till oss användare och stänga ner konton per automatik kan de väl göra som ni föreslår och informera ägaren om vilka IP-adresser som är rödflaggade samt ge denne en viss tid att hantera dessa IP-adresser (stänga av, varna eller liknande) innan kontot stängs ner.

Idag är det "pang du är körd" och de ger en aldrig en andra chans heller. Något jag finner fruktansvärt förolämpande, men det kanske bara är jag som tycker att det är förolämpande att bli utesluten pga deras "misstag"...

Nåväl, hursomhelst hoppas jag att fler har blivit medvetna om de nackdelar och svårigheter som finns med Google AdSense och gett en alternativ bild gentemot det annars så positiva feedback systemet har fått.
Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-31, 02:24 #14
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
Citat:
Originally posted by Jon Adolfsson@Jan 29 2005, 16:03
Riktigt kasst system. Jag vet flera halvstora som blivit avstängda på senare tid.
Kan du definiera "halvstora"?
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-31, 17:51 #15
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Om man skulle få meddelande och statistik över när och av vilket IP, som har rödflaggat en, så skulle man kunna utveckla en metod för att fuska så mycket som möjligt, utan att bli avstängd.
Det handlar bara om att göra några olika webbplatser med separata adsense-konto och sedan testa sig fram...
Skulle det vara bra för Google?
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-31, 21:22 #16
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Oj detta oroar mig ordentligt nu när jag håller på att starta upp en ny site.

Nya siter har i början en tendens att bli besökt av den närmaste vänskapskretsen den första veckan eller så innan man hunnit börja annonsera.

Om jag då skulle skaffa mig Google-ads ikväll och lägga upp det på sidan och mina vänner sedan får för sig att klicka på någon länk för att vara snäll mot mig eller något sådant så löper jag alltså mycket stor risk att bli kickad direkt när jag inte har så mycket andra besökare.

Menar inte på något sätt att jag ber mina vänner klicka men jag misstänker att de skulle vilja vara vänliga och trycka på någon länk om det fanns någon att trycka på - godhjärtade som de är...
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-31, 21:30 #17
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 87
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 87
Behöver väl inte handla om statistik, enbart "IP: 213.222.222.22 har rödflaggat din sajt. Du har 5 dagar på dig att lösa detta problem, antingen genom att stänga ute detta IP-nummer eller förhindra denna användare att använda sig av våra annonser. Om inget har skett på 5 dagar stängs ditt konto av. Om samma IP-nummer rödflaggar din sida igen kommer vi att stänga av ditt konto".

Så svårt var det. Utan statistik. Visst kan man säga att IP-nummer X klickar 1+X där X är antal dagar sen starten för att se när man blir avstängd och då behöver man bara ett enda "test-konto".
Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-31, 23:41 #18
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Citat:
Originally posted by Andreas Rönnqvist@Jan 31 2005, 21:30
Behöver väl inte handla om statistik, enbart "IP: 213.222.222.22 har rödflaggat din sajt. Du har 5 dagar på dig att lösa detta problem, antingen genom att stänga ute detta IP-nummer eller förhindra denna användare att använda sig av våra annonser. Om inget har skett på 5 dagar stängs ditt konto av. Om samma IP-nummer rödflaggar din sida igen kommer vi att stänga av ditt konto".

Så svårt var det. Utan statistik. Visst kan man säga att IP-nummer X klickar 1+X där X är antal dagar sen starten för att se när man blir avstängd och då behöver man bara ett enda "test-konto".
Lite dåligt formulerat av mig...
Jag syftade såklart på att man skulle bygga statistik själv. Inte att Google skulle presentera den för mig.
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-31, 23:47 #19
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 87
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 87
Som sagt, man kan uppnå samma sak med hjälp av ett enda konto och att man klickar mer för varje dag som går, samt sparar den statistik som man faktiskt får dag för dag hos Google.

Kristofer: Min sida hade inte ens öppnat officiellt än när jag blev kickad från AdSense och jag bara hade ett 30-tal testanvändare, de flesta mina vänner eller särskilt inbjudna för det syftet. Roligt att någons välvilja ledde till denna fadäs! :-(
Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-31, 23:55 #20
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by Andreas Rönnqvist@Jan 31 2005, 23:47
Kristofer: Min sida hade inte ens öppnat officiellt än när jag blev kickad från AdSense och jag bara hade ett 30-tal testanvändare, de flesta mina vänner eller särskilt inbjudna för det syftet. Roligt att någons välvilja ledde till denna fadäs! :-(
Välvilja?

Som annonsörer både på AdWords och andra affilliate program tycker jag inte det är kul att betala för andras välviljor utan för riktiga kunder/besökare. Om 30 av dina polare kommer in och klickar lite blir inte du rik, du kommer knappast ens upp i utbetalningsnivå, men om 3000 webbmasters gör sidor för 30 av sina polare så får jag sitta och betala xxxx kr för deras "välvilja".

Dessutom framgår det klart och tydligt hos Adsense att all som helst uppmaning till klick är förbjuden, och det avsett om det sker på sidan eller i telefonsamtal med polaren.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017