Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


noframes - noscript

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-19, 20:56 #1
Pat Pat är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 19
Pat Pat är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 19
Har kollat runt på en del konkurrenters sidor som kör med frames. Det verkar som att Google tar infon som ligger i noframes taggen. Konkurrentera har då valt att lägga massor av relevant information med långa texter och interna länkar inom dessa taggar.

Nu undrar jag som kör en helt css baserad sida utan frames om jag kan slänga in en noscript tag med liknande information? Känns inget vidare att göra nått sånt..

Men som sagt, konkurrenterna verkar inte dra sig för detta och google verkar gilla det genom att placera dem no1 och no2. Det är iafl texten som dyker upp när man kollar på de chashade sidorna på google.

Vad säger ni, kom med feedback..
Pat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 21:51 #2
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 390
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 390
rätta mig om jag har fel, men borde du inte kunna lägga en liten iframe och sen en noframe efter det? Det borde ge samma resultat. Mycket möjligt att du bara kan slänga in en noframe också, men tar den inte _bara_ det som ligger inom noframe då?
Kihlbom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 21:53 #3
SRSWWis avatar
SRSWWi SRSWWi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 55
SRSWWi SRSWWi är inte uppkopplad
Medlem
SRSWWis avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 55
Nja, det är ju som så att Google inte gillar frames, alltså letar den efter noframes. Vanligen ligger det bara "Du kan inte se informationen" under <NoFrames> så det är inget att indexera. Det som ligger där är ju detsamma som du har i dina Meta-taggar. Sen gäller det att materialet i meta-taggarna är representativt för din sajt osv.

En noscript skulle inte leda till något gott.

Det största problemet är att Google är störst och bestämmer villkoren. Vill du vara med måste du dansa efter Googles pipa.
SRSWWi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 22:06 #4
Pat Pat är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 19
Pat Pat är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 19
Ja, det är inte lätt.. vet inte riktigt vad jag ska göra.. Jag måste få sidan till topp 10 innan julen.. :/ Dessutom innehåller min sajt väääldigt mycket relevant info..
Pat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-20, 01:10 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Idag indexerar Google innehållet i noframes. Däremot följer inte Google länkarna som finns där. Förmodligen är det bara en tidsfråga innan Google börjar ignorera allt innehåll i noframes. Men det lär inte hända innan jul...
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-20, 01:28 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Tittade lite på din sida. Antar att det är lekmer.se du pratar om och att det är sökordet "leksaker" som du vill ranka bra på?
Din domän är på tok för ny för att få en vettig ranking i Google. Den registrerades 2006-04-23, vilket innebär att du fortfarande ligger i en massa filter. Sök på "sandbox" eller "sandlådan" här på wn, så kommer du få upp mycket relevant information.
Ett andra problem är att du har för få sidor som länkar till din sida. Det är ett ganska konkurrensutsatt ord du tävlar om, så det kommer att krävas många inlänkar för en bra ranking. Dessutom är det förmodligen ett så kallad money-word, vilket kan göra det ännu svårare.
Sista problemet är att du mest har bilder på förstasidan. Det finns helt enkelt inte så mycket relevant information för Google att indexera. Jag har samma problem med en av mina shoppar. Det ser bättre ut med bilder och man får ofta mer sagt med en bild än med text. Men det du kan göra är i alla fall att lägga in några rader text med en kort presentation av företaget och era produkter, dvs leksaker.

Att nå förstasidan i Google innan jul verkar däremot ganska otroligt, tyvärr. Helt enkelt därför att din domän är för ny och Google nedvärderar nya domäner. Du måste få lite "trust" innan du kan hoppas på en bra position i serpsen.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-20, 09:16 #7
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Originally posted by Aidex@Sep 20 2006, 01:28
Din domän är på tok för ny för att få en vettig ranking i Google. Den registrerades 2006-04-23, vilket innebär att du fortfarande ligger i en massa filter.
Sidan är absolut inte för ny, förutsatt att du lagt upp den någotsånär direkt efter registrering. Fem månader är mer än tillräckligt för få full utdelning i Google. Det kan nog vara riktigt att riktigt nya sidor nedvärderas och att riktigt gamla sidor uppvärderas av Google. Men då får man komma ihåg att Google tar en stund på sig för att hitta och indexera alla länkar, samt att nya sidor av förklarliga skäl har färre länkar än äldre.
Sandlådan som det talas om så mycket är nog inte en nedvärdering av nya sidor, utan snarare en ned- och omvärdering av vissa typer av länkscheman som gjorde att vissa nyare sidor plötsligt dök ner för att komma tillbaka igen när lankstrukturen stabiliserat sig. Vad som däremot kan hända är att man blir utesluten ur index, vilket inte verkar vara fallet när det gäller din sajt.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-20, 10:20 #8
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Att köra med noframes och noscript är greyhat, inget som du skall göra. Se till att siten har relevant information, mycket text och bra innehåll. Optimera titeltaggar (de skall vara unika för varje sida), rubriker med <h1> och unika descriptions för varje sida som baseras på innehållet i titeltaggen.
Jobba med en bra intern länkintegritet, så många sidor som möjligt skall länka till så många sidor som möjligt.

Så, det där är mer än vad många SEO-företag tar mycket betalt för att göra.

Nästa steg är att lägga upp en extern länkstrategi.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-20, 11:31 #9
Pat Pat är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 19
Pat Pat är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 19
När det gäller optimering av första sidan och övriga sidan så är allt i CSS. Allt sker med bra titles och h1-h2-h3 taggar så det är inget jag oroar mig över. Alla bilder på första sidan är igentligen text som har en bakgrundsbild. Så detta är också textbaserat. Testa att stänga av CCS:en om ni kör firefox med plugin så ser ni sidan i helhet.

Mitt problem är att jag har lite svårt att få in en bra beskrivning av sidan på förstasidan.
Eftersom att alla mina kampanjer tar väldigt mycket plats. Men jag ska försöka ordna detta på något sätt.

Någon som har nått annat förslag?
Pat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-20, 12:05 #10
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Citat:
Originally posted by xpat@Sep 20 2006, 10:20
Att köra med noframes och noscript är greyhat, inget som du skall göra. Se till att siten har relevant information, mycket text och bra innehåll. Optimera titeltaggar (de skall vara unika för varje sida), rubriker med <h1> och unika descriptions för varje sida som baseras på innehållet i titeltaggen.
Jobba med en bra intern länkintegritet, så många sidor som möjligt skall länka till så många sidor som möjligt.

Så, det där är mer än vad många SEO-företag tar mycket betalt för att göra.

Nästa steg är att lägga upp en extern länkstrategi.
Ifall man lägger in massa text, i syfte att ranka högt, så räknas det onekligen som cloaking. Alltså, ej tillåtet.
Hikmet.se är en av sidorna som kör denna taktik, visar en sak för sökmotorer i no frames och en sak för besökare (fina bilder).
Ingen långsiktig strategi. Bara att anmäla till Google Spam Report och invänta bestraffning / borttagning ur index.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017