Kom ihåg mig?

Blev kontaktad av Admax, varför ökar domäner i pris!?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2022-12-01, 08:37 #1
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
Standard Blev kontaktad av Admax, varför ökar domäner i pris!?

Jag blev kontaktad av Admax angående prisjusteringen hos Binero / Loopia / Websuport... vad dom nu heter! :-)
https://www.admax.se/webbhotell/

Binero / Websuport flaggar för ökad kostnad för domännamnen men vad har ett domännamn med både inflation och ökade elpriser att göra!? Nån tia är väl okej, men dom hade nyligen prisjustering (inom två-tre år tillbaka i tiden) och nu är det ännu mer justering med "ökade kostnader" som anledning...!

Jag har inte den gamla prislistan i huvudet, men nog kostade en vanlig SE-domän i spannet 60-80 kronor för några år sedan!? Lite mer med momsen sen, men inte så stor skillnad med eller utan moms.
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2022-12-01, 10:53 #2
nim nim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 248
nim nim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 248
Vinstkrav i bolaget.
nim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2022-12-06, 14:22 #3
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Så här skriver Webb.se:

”Internetstiftelsen som driver toppdomänerna .SE och .NU har aviserat om en ny prismodell som innebär prishöjning för toppdomänerna .SE och .NU. I och med den nya prismodellen som Internetstiftelsen beslutat om så kommer priser för registrering och förnyelse vara olika också. Vi kommer därför bli tvungna att höja priset på dessa toppdomäner från och med 1 januari 2023.”
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2022-12-14, 11:20 #4
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Loopia och fd Binero är dom som kommer höja sina priser mest, det är stor skillnad nu på många aktörer som säljer domäner. Det kanske låter lite om det är 10-20 kr skillnad, men äger du många domäner så gör det faktiskt skillnad.

Loopia har fått storvansinne, helt enkelt det har kostat dom för mycket pengar att köpa upp andra webbhotell, så nu vill dom få tillbaka sina pengar och ett enkelt sätt för dom är att öka sina domänpriser till den grad att dom kan få in mer pengar snabbt.

Kollar man utvecklingen så har även deras webbhotellspaket blivit dyrare och dyrare, du får inte mer för pengarna men många vet och känner till loopia och då betalar kunderna gärna oavsett pris.

Dom som däremot är mer prismedvetna kommer alltid att leta sig efter ett annat alternativ där man både får mer för pengarna och bättre support och billigare domänpriser.

Senast redigerad av ZynX den 2022-12-14 klockan 11:24
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017