Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-29, 19:22 #821
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Citat:
Ursprungligen postat av Princess Le Visa inlägg
Eftersom det nu har gått x antal veckor och jag ännu inte fått svar via supporten så frågar jag här istället.
Vad har hänt med Lendo de senaste 2-3 månaderna?
De har fungerat bra tidigare, men på flera hundra leads har jag helt plötsligt 0 sales och såg nu att det kommit in en klumpsumma för sales genererade förra månaden, vilket i statistiken visar 0 st. Denna månad står fortfarande på 0.
Har de börjat godkänna manuellt månadsvis i efterhand eller är det fel i statistiken?

Otroligt frustrerande
Får bumpa på den här och tacka för headsuppen. Ser också kraftiga nedgångar sedan någon månad tillbaka.
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-30, 16:11 #822
dadude dadude är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 4
dadude dadude är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 4
Standard Lendo

Hej,

Vi har haft problem med att mätpixlarna från TD inte registrerat ansökningar. Detta ska nu ha blivit åtgärdat och du (liksom alla andra...!) kommer att se avsluten inom några dagar. Vi kommer också manuellt att gå igenom allt så det blir korrekt. Ledsen för sen information kring detta. Nu ska allt fungera korrekt igen!
dadude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-30, 16:12 #823
dadude dadude är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 4
dadude dadude är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 4
Hej,

Vi har haft problem med att mätpixlarna från TD inte registrerat ansökningar. Detta ska nu ha blivit åtgärdat och du (liksom alla andra...!) kommer att se avsluten inom några dagar. Vi kommer också manuellt att gå igenom allt så det blir korrekt. Ledsen för sen information kring detta. Nu ska allt fungera korrekt igen!
dadude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-02, 10:14 #824
Revinc Revinc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 105
Revinc Revinc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 105
Exclamation Comviq spårningsproblem!

Sedan 27e november har vi inte fått in några avslut/sales på Comviq.

Brukar komma sales dagligen annars.

Fler som kör Comviq-programmet och uppmärksammat detta?
Revinc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-05, 10:46 #825
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Citat:
Ursprungligen postat av dadude Visa inlägg
Hej,

Vi har haft problem med att mätpixlarna från TD inte registrerat ansökningar. Detta ska nu ha blivit åtgärdat och du (liksom alla andra...!) kommer att se avsluten inom några dagar. Vi kommer också manuellt att gå igenom allt så det blir korrekt. Ledsen för sen information kring detta. Nu ska allt fungera korrekt igen!

Någon som fått in de förlorade avsluten?
Princess Le är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 17:49 #826
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Standard Gällande Comviqs spårning perioden 27/11-2/12

Hej,

Under perioden 27 november till 2 december spårades inte avslut i Comviqs program. Vi kommer retroaktivt att ersätta berörda partners för utebliven försäljning med en ersättning baserad på genererad försäljning för samma period under föregående vecka. Berörda partners kommer att kontaktas direkt gällande detta.

Sedan i lördags fungerar spårningen i programmet som vanligt igen. Vi beklagar givetvis detta, och ni får gärna höra av er till Comviqs programansvarige för vidare frågor eller önskemål.

Hälsningar,
Publisherteamet
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-13, 06:26 #827
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Citat:
Ursprungligen postat av Princess Le Visa inlägg
Någon som fått in de förlorade avsluten?
Fortfarande ingen ersättning från Lendo.....
Princess Le är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-14, 08:15 #828
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Standard Freedom Finance ej betalat fakturan?

Och nu ligger det en obetald faktura från Freedom Finance och hindrar kommande utbetalning.
Vad är det som händer. Alla finansprogram hos er strular på ett eller annat sätt...
Princess Le är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-19, 22:41 #829
hejs avatar
hej hej är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 151
hej hej är inte uppkopplad
Medlem
hejs avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 151
Jag har några frågor till er på Tradedoubler (har kollat igenom infocenter+support men hittade inte svar på mina frågor):

1. Ett program har segmentsstege. Låt oss säga att ordinarie provision ligger på 10%. Jag ligger nu i det övre segmentet. Kör jag en rapport från idag är min ersättning fortfarande 10%. Justeras det i efterhand eller har det blivit ett fel?

2. Genererar jag en avslut- och leadrapport visar program X ett antal olika händelser med statistik. Men väldigt ofta har samma händelse två eller flera rader, men jag har bara fått ersättning för den första raden. Raderna under saknar ordernummer, ordervärde samt ersättning. Däremot har de produktinfo och produktvärde. Vad betyder det? Är det samma person som gjort flera orderar (och programmet endast ger ersättning för den första?)? Eller är det en iSale (som programmet inte ger ersättning för)?

3. Vad är en iSale egentligen? Är det när man klickar på min annons, kommer till annonsörens webbplats men stänger ner den, återkommer och köper? Eller är det som det står i er ordlista över viktiga facktermer, att det endast räcker med att någon ser annonsen? (Det låter ju lite för bra för att vara sant?)
Citat:
iSales/iLeads - Det räcker med att någon ser din annons för att du ska kunna tjäna pengar. Många annonsörer erbjuder nämligen ersättning för iSale. Om någon ser din annons för att därefter själv knappa in webbadressen så får du fortfarande ersättning, men ofta en lägre ersättning. I sammanhanget står i:et för impression och betyder annonsvisning. Glöm inte bort att lägga in kod för att spåra visningar på vanliga textlänkar, du behöver alltså inte använda grafik.
4. I avslut- och leadrapport: Varför är produktvärdet ibland 0,00 kr när ordervärdet är antalet kronor kunden handlat för?

5. I avslut- och leadrapport: Varför är produktvärdet ibland mycket högre än ordervärdet?

Jag skulle bli jätteglad om någon orkar ta sig tid att svara på mina frågor. Tack på förhand!
hej är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-22, 21:21 #830
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av hej Visa inlägg
1. Ett program har segmentsstege. Låt oss säga att ordinarie provision ligger på 10%. Jag ligger nu i det övre segmentet. Kör jag en rapport från idag är min ersättning fortfarande 10%. Justeras det i efterhand eller har det blivit ett fel?
Den nya provisionen ändras inte retroaktivt, du får istället ökad ersättning för nästa månad. Om du exempelvis säljer 11 st produkter i januari, som skulle ge dig en ökad provision från 8% till 10% så får du den ökade ersättningen under februari. Sen kollar TradeDoubler hur det gick i februari för att se om du ska fortsätta ha 10% provision under nästa månad.

Citat:
Ursprungligen postat av hej Visa inlägg
2. Genererar jag en avslut- och leadrapport visar program X ett antal olika händelser med statistik. Men väldigt ofta har samma händelse två eller flera rader, men jag har bara fått ersättning för den första raden. Raderna under saknar ordernummer, ordervärde samt ersättning. Däremot har de produktinfo och produktvärde. Vad betyder det? Är det samma person som gjort flera orderar (och programmet endast ger ersättning för den första?)? Eller är det en iSale (som programmet inte ger ersättning för)?
Det blir en rad per produkt som personen har köpt. Ordernummer, ordervärde och ersättning konsolideras (grupperas) på första raden och innehåller ersättning för alla produkter (alla böcker man köpt t ex). Är det tomt i vissa fält så är det alltså samma info som på raden ovanför, skulle man kunna säga.

Affiliateprogram ger i de flesta fall ersättning för alla köp som sker inom cookietiden (vanligtvis alla köp inom 30 eller 45 dagar efter klick om det inte är iSale) så om någon gör flera beställningar så får man provision för alla dessa. Men då blir det på nya rader, med egna ordernummer.

Citat:
Ursprungligen postat av hej Visa inlägg
3. Vad är en iSale egentligen? Är det när man klickar på min annons, kommer till annonsörens webbplats men stänger ner den, återkommer och köper? Eller är det som det står i er ordlista över viktiga facktermer, att det endast räcker med att någon ser annonsen? (Det låter ju lite för bra för att vara sant?)
Ja, det räcker att visa annonsen. Men då behöver affiliateprogrammet ha stöd för iSales, det har inte alla. Det är dessutom så att cookietiden är kortare, vanligtvis 4 dagar om jag minns rätt. Ersättningen är också längre. Sen är spårningen inte heller lika bra...

Citat:
Ursprungligen postat av hej Visa inlägg
4. I avslut- och leadrapport: Varför är produktvärdet ibland 0,00 kr när ordervärdet är antalet kronor kunden handlat för?
Annonsören kanske inte rapporterar in produktvärde? Ordervärde är väldigt vanligt att man rapporterar in, eftersom procentuell provision (commission) beräknas på detta värde. Om annonsören betalar fast ersättning kan också ordervärdet vara 0 kr, men det är väldigt sällan.

Citat:
Ursprungligen postat av hej Visa inlägg
5. I avslut- och leadrapport: Varför är produktvärdet ibland mycket högre än ordervärdet?
Ordervärdet kanske är exklusive moms, frakt, rabatter, presentkort eller liknande. Produktvärdet kanske är inklusive moms, exempelvis. Jämför gärna priset för produkten i webbutiken, med priset som står i rapporten, och vad du får för någon ersättning. Om du inte får ihop det -fråga annonsören direkt. De bör veta


Oj, blev ganska långt svar... syns det att jag gjort detta förr? haha. Jag finns som jakob_nanneson på Skype om någon har klurigare frågor. Men jag bevakar detta forum ganska bra också.

God jul!
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017