Kom ihåg mig?

Vad tror ni om konceptet?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-07, 01:19 #1
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Standard Vad tror ni om konceptet?

Lite fel forum att fråga på då 99% av dom som är inne på wn.se klarar det galant

Har dragit igång en tjänst för att hjälpa folk att byta webbhotell, har själv jobbat i branschen och fick ofta en känsla av att många skulle vilja byta webbhotell men ligger kvar hos den gamla leverantören bara för att det känns jobbigt att byta. Nån fler som delar den åsikten?

Siten det gäller är http://bytwebbhotell.nu
Norrweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-07, 02:46 #2
leonards avatar
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
leonards avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
Jag vet inte. Det kommer väl till en fråga om tillit? Alltså hur går bytet till rent praktiskt? Jag känner mig lite dum men fan jag måste fråga ändå. Jag antar att man ger ut sitt lösenord till kontrollpaneler eller dylikt?
leonard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-07, 08:19 #3
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Bra idé, men.. kanske fråga om uppgifterna till hotellet osv FÖRST och inte börja med faktureringsuppgifterna?

Sen framstår det lite konstigt att det är billigare om ni ska beställa webbhotell, än om jag redan gjort det. Jag förstår ju att det handlar om att ni får provision när ni bokar hotell, men det SER ändå konstigt ut..
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-07, 10:36 #4
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Bra idé, men.. kanske fråga om uppgifterna till hotellet osv FÖRST och inte börja med faktureringsuppgifterna?

Sen framstår det lite konstigt att det är billigare om ni ska beställa webbhotell, än om jag redan gjort det. Jag förstår ju att det handlar om att ni får provision när ni bokar hotell, men det SER ändå konstigt ut..
Det har du helt rätt i, det såg konstigt ut med faktureringsuppgifterna först. Har gjort om upplägget nu.

Ang att det är billigare om vi får beställa kontot så har du ju så klart rätt även där, frågan är ju bara hur man skulle kunna lägga upp det bättre eftersom att det är en viktig parameter att vi om möjligt får beställa kontot då det är en stor del av intäkterna som kommer den vägen.
Norrweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-07, 10:39 #5
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av leonard Visa inlägg
Jag vet inte. Det kommer väl till en fråga om tillit? Alltså hur går bytet till rent praktiskt? Jag känner mig lite dum men fan jag måste fråga ändå. Jag antar att man ger ut sitt lösenord till kontrollpaneler eller dylikt?
Absolut handlar det om tillit. Å ena sidan gäller ju samma om man tar in en utvecklare för att fixa något på hemsidan, samt den tillit man måste ha till sitt webbhotells personal. Men ja, det ska till någon form av avtal där vi intygar att vi hanterar all data på ett säkert sätt. Det där med avtalstexter är dock inte min grej så det har jag en person som ska hjälpa mig med.
Norrweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-07, 10:41 #6
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Citat:
Ursprungligen postat av Norrweb Visa inlägg
Lite fel forum att fråga på då 99% av dom som är inne på wn.se klarar det galant

Har dragit igång en tjänst för att hjälpa folk att byta webbhotell, har själv jobbat i branschen och fick ofta en känsla av att många skulle vilja byta webbhotell men ligger kvar hos den gamla leverantören bara för att det känns jobbigt att byta. Nån fler som delar den åsikten?

Siten det gäller är http://bytwebbhotell.nu
Najs. Jag har en super-duper-krånglig-databas-lösning på mitt webbhotell. Ni fixar att installera den på ett annat webbhotell för några hundringar?
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-07, 10:42 #7
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av Norrweb Visa inlägg
Ang att det är billigare om vi får beställa kontot så har du ju så klart rätt även där, frågan är ju bara hur man skulle kunna lägga upp det bättre eftersom att det är en viktig parameter att vi om möjligt får beställa kontot då det är en stor del av intäkterna som kommer den vägen.
Det är en bra fråga

Kanske ha en förklaring under? Något i stil med "Vi har mest erfarenhet av vissa webbhotell och detta snabbar upp vårt jobb, vilket gör att vi kan hålla ett lägre pris om vi får beställa detta" (långt ifrån exakt så, men den andemeningen)
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-07, 10:45 #8
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av altruixm Visa inlägg
Najs. Jag har en super-duper-krånglig-databas-lösning på mitt webbhotell. Ni fixar att installera den på ett annat webbhotell för några hundringar?
Om vi nu skulle stöta på ett sånt ärende får vi väl bita i det sura äpplet och ta det ärendet med förlust
Norrweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-07, 11:35 #9
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
Citat:
Ursprungligen postat av Norrweb Visa inlägg
Om vi nu skulle stöta på ett sånt ärende får vi väl bita i det sura äpplet och ta det ärendet med förlust
Så länge ni inte har ett gäng indier som sitter och jobbar åt er så kommer alla era jobb att vara förluster. Jag tror att ni underskattar grovt den tiden det tar att göra en flytt. Då menar jag från första kontakt med kund till att allting är klart.
DanielN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-07, 11:42 #10
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av DanielN Visa inlägg
Så länge ni inte har ett gäng indier som sitter och jobbar åt er så kommer alla era jobb att vara förluster. Jag tror att ni underskattar grovt den tiden det tar att göra en flytt. Då menar jag från första kontakt med kund till att allting är klart.
Det låter väl i så fall jättebra om det verkar för billigt
Norrweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017