Kom ihåg mig?

Reseller-hosting som enmansbyrå

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2021-03-06, 16:14 #1
Elestion Elestion är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2021
Inlägg: 2
Elestion Elestion är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2021
Inlägg: 2
Standard Reseller-hosting som enmansbyrå

Hej hopp!
Jag har redan frågat i de forum jag själv hänger på och några facebookgrupper. Känner att jag fått lite bättre koll och börjar landa i ett beslut, men ni har säkert bra input.
Vad missar jag nu när jag tittar på återförsäljning av hosting (med eller utan "white label" produkter) kontra vanliga referral-metoder?
Vilka olika tjänster har funkat mer eller mindre bra, vad har klickat bäst med kunderna, genererat störst "del av kakan" eller andra relevanta variabler?

Kollat runt men det är svårt att veta vad man egentligen behöver, vad man kommer sakna eller vilka alternativ som skulle vara bättre än andra när det kommer till specifika funktioner som flera webbhotell erbjuder olika versioner av. WHMCS känns spontant som ett "måste" för att få allt att flyta på smidigt och jag lutar åt att teckna det även om jag skulle landa hos en leverantör som inte själva inkluderar det i sina planer.

"Overselling" verkar smidigt, backups är i princip ett måste, att kunna skala upp prestandan efter behov kan bli relevant. Lutar idag åt Oderland, men även där verkar lösningen inte helt sömlös då jag alltså behöver fixa WHMCS (så vitt jag förstått en engångsgrej rent tekniskt men en löpande extern kostnad) och aktivt peka varje ny domän då kunderna inte kommer kunna köpa dem "genom mig" från Oderland själva. Inte hela världen det heller, men vill inte missa något solklart alternativ som låter mig fokusera på den egentliga produkten (hemsidorna) och utan större problem integrera även hosting för en bättre helhetskänsla. En sista grej är att Oderland inte verkar ha något alternativ om jag vill sätta egna loggor på webbmailen, så deras white-label tjänst är inte riktigt heltäckande vilket kan vara ett problem om konsensus visar sig vara att det är viktigt för premiumkänslan att det inte syns att man är en mellanhand.

Ja ni hör, jag är lite vilsen. 🙂
/På väg att ta steget ut i stora läskiga frilans-världen
Elestion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-03-07, 09:34 #2
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Du har säkert koll på ManageWP som enkelt gör att du kan uppdatera alla plugins åt alla kunder.Get en "bra rapport" att månatligen skicka kunderna hur mycket slit du haft med uppdateringarna (tryckt på en knapp).
Kackalorum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-03-12, 10:39 #3
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Du har Roundcube webbmail bla i cpanel, den är whitelabel, ingen loggo osv



En sista grej är att Oderland inte verkar ha något alternativ om jag vill sätta egna loggor på webbmailen, så deras white-label tjänst är inte riktigt heltäckande vilket kan vara ett problem om konsensus visar sig vara att det är viktigt för premiumkänslan att det inte syns att man är en mellanhand.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-03-12, 18:21 #4
Elestion Elestion är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2021
Inlägg: 2
Elestion Elestion är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2021
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av oderland Visa inlägg
Du har Roundcube webbmail bla i cpanel, den är whitelabel, ingen loggo osv
Okej! På personen jag chattade med hos er lät det som en lite osäkrare "kanske möjlig" lösning som han inte heller var säker på hur man skulle behöva konfigurera. Har själv ingen erfarenhet av Roundcube alls så antog att det skulle bli krångligt baserat på hur han formulerade det, men då tar jag en närmare titt! Tack

Inte för att white label personligen känns som en dealbreaker just nu oavsett, lite Oderlandloggor till exempel skulle nog snarare ge ett intryck av stabilitet baserat på hur ofta ni verkar bli rekommenderade i dessa sammanhang.

Ni känns fortfarande som det bästa alternativet utan tvekan, ser också att ni har WP toolkit som ser smidigt ut, även om jag inte riktigt fått klarhet i om samtliga klienter behöver betala för deluxepaket för att komma åt egenskapade teman och mallar eller om det räcker med att jag personligen betalar för deluxe för att skapa dem.

Och nu när jag börjar närma mig känns WHMCS inte lika självklart, visst är det smidigt med löpande betalningar och dylikt, men då måste man ju ändå integrera det med ett bokföringsprogram på något sätt och många av dem har ju ändå liknande funktioner för abonnemangsliknande tjänster. Vad är det egentligen jag kommer "sakna" från WHMCS om jag ändå har alla verktyg ni på Oderland tillhandahåller? De kommer vad jag förstått ändå inte kunna köpa domäner från specifikt er via WHMCS, och skatteverket lär ju kräva att man ändå går via tex Fortnox eller liknande för bokföringen vilket bara lämnar.. support-ticket systemet?

Kan vara så att jag missar något självklart!
Elestion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-03-13, 15:29 #5
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Jag tycker nog att en riktig white label tjänst kräver att du kör egen VPS eller liknande med tex whmcs och Cpanel/DirektAdmin. Annars är det nog bättre att köra som vanligt med ÅF konto eller partneravtal.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017