Kom ihåg mig?

PayPal - "skicka pengar till $email"-länk

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-26, 17:43 #11
Beakid Beakid är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 7
Beakid Beakid är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av dstrombe Visa inlägg
@beakid Näe, utan det fungerar egentligen som en vanlig betalningslösning förutom att pengarna går till ditt konto.

Vi registrerar inte kunder i bakgrunden och de behöver inte vara MB kunder för att använda en MB betalningsgateway.
Ok, skumt, får "Transaktionen inte tillåten. Fel e-postadress till försäljningsstället!" när jag kör html-en som genereras via sidan du tipsade om. (får denna länk)
Beakid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-26, 19:25 #12
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
1) det ärväl knappast egen reklam om jag svarar på frågor om vår tjänst? Jag ringer knappast runt till WN medlemmar och försöker sälja in våra tjänster. Vi är inte alltid bästa alternativet och det är okej för mig.

2) Det där är ett demoscript som visar hur du kan göra koden. Du behöver självklart ha ett MB konto först. kontakta mig offline så kan vi prata om det.
dstrombe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-26, 19:31 #13
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
Citat:
Ursprungligen postat av Beakid Visa inlägg
Ok, skumt, får "Transaktionen inte tillåten. Fel e-postadress till försäljningsstället!" när jag kör html-en som genereras via sidan du tipsade om. (får denna länk)
Konstigt, jag testade precis och det fungerar. Enda du egentligen behöver göra är att välja "merchant details" och sen fylla i emailadress.

Tänk dock på att om du kör en testöverföring så går den faktiskt igenom....

Nu var det inte riktigt menat att kapa tråden utan endast säga att det finns fler som kan göra liknande saker. Självklart kan du göra en knapp som länkar till samma html också. Kontakta gärna mig offline för fortsatta diskussioner.
dstrombe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-26, 19:35 #14
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av dstrombe Visa inlägg
1) det är väl knappast egen reklam om jag svarar på frågor om vår tjänst?
Jo men det är det enligt wn:ns regler, man får inte under några omständigheter berätta om sin egen tjänst, själv har jag fått några meddelandet raderade rätt upp och ner när jag berättar om mina egna tjänster.

se: http://www.wn.se/t3490.html

Citat:
§3 Reklam
- Du får inte skapa eller sprida marknadsföring i forumet, efterfrågad eller ej.
- Ingen som helst reklam om den egna tjänsten, produkten eller hemsidan i syfte att dra mer trafik eller sälja något. Detta gäller även dotterbolag/moderbolags tjänster/produkter.

Senast redigerad av Danielos den 2010-02-26 klockan 19:38
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-26, 19:51 #15
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
@danielos Ajdå, det var ju inte meningen. Well i fortsättningen så får jag väl helt enkelt inte kommentera något på forumet angående MB utan ni får maila mig offline med frågorna så kan ni själva publicera informationen webmasters i mellan.
dstrombe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-26, 22:07 #16
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Citat:
Ursprungligen postat av dstrombe Visa inlägg
Well i fortsättningen så får jag väl helt enkelt inte kommentera något på forumet angående MB utan ni får maila mig offline med frågorna så kan ni själva publicera informationen webmasters i mellan.
Frågor och så är nog inga problem att svara på, inte heller att kommentera när företaget nämns. Men att direkt nämna sina produkter är väl det som räknas som egenreklam om jag förstått allt rätt.
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-02, 15:46 #17
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
Okej, ja det låter väl rimligt egentligen.

// Daniel
dstrombe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-02, 18:04 #18
MSI MSI är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 117
MSI MSI är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 117
Standard .

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Jo men det är det enligt wn:ns regler, man får inte under några omständigheter berätta om sin egen tjänst, själv har jag fått några meddelandet raderade rätt upp och ner när jag berättar om mina egna tjänster.

se: http://www.wn.se/t3490.html
Jo, reglerna kan ju absolut tolkas som att dstrombe utövar egenreklam.

Men egentligen borde väll det som tråden handlar om vara en viktig del av kärnan av vad ett webmaster forum ska handla om!!

Dvs Kalle Kuling behöver en enkel betallösning till sin sida och Nisse Hult har/jobbar för ett bolag som har en bra lösning som han kan presenterar och kan svara på frågor om sin tjänst i tråden och slipper därmed få samma fråga 42323233545309777 ggr.

Det är ju perfekt för båda parter! Kalle och kanske några till kommer snabbt igång med att sälja sin produkt och Nisse tjänar en slant på att han får nya användare av hans tjänst...

Jag hade hört talas om moneybookers innan men visste inte att dom erbjöd denna tjänst som ju verkar mycket smidig.

Det är ju en helt annan sak om Bosse bus la in femtioelva nya inlägg varje dag om att han har öppnat firma och kan koda som fan...

Senast redigerad av MSI den 2010-03-02 klockan 18:06 Anledning: Jag är trött och får inte till bra meningsuppbyggnad...
MSI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-02, 19:03 #19
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
dstrombe dstrombe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 45
@MSI

Det är så jag har uppfattat detta forum och många andra forum jag tittar in på titt som tätt. Jag är nog inte den enda som har ett företag eller arbetar för ett företag som erbjuder tjänster som folk har frågor om här på forumet.

Vi borde ju egentligen vara de bästa källorna då vi arbetar med det varje dag. Men självklart gäller det att hitta en gräns. Finns inget värre för mig rent personligen än när man utnyttjar forum för att sälja in sitt eget företag.
dstrombe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
paypal


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017