Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mitt inlägg blev bortaget, Varför?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-05, 14:26 #21
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
...
En viss skillnad på att inte förstå hur något fungerar och att inte lärt sig reglerna för vad som gäller på forumet.
Nu var det iofs inte det analogin gällde....
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-05, 16:12 #22
Cosmas avatar
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
Cosmas avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
En variant är att ni har en Papperskorg där alla inlägg skrotas - kan ni lämna en kommentar varför ett viss inlägg har tagits bort.
Cosma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-06, 19:10 #23
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Håller med dig men det vore toppen om det gick att skicka ett pm per automatik när man tog bort en tråd. Då skulle man bara behöva skriva något kort där (går tom att lägga in några vanligare förvalda alternativ så det bara är att kryssa i) så skickas ett pm utan större ansträngning.
Finns väl mods för sånt skulle jag tro? Även om jag gör en RP och när du mottar den eller öppnar den så får jag ett PM om det. Ni har väl tekniker för Vbulletin, eller? Bara att öppna koden för Vbulletin och börja programmera.

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
Eller så är det så att när man tagit bort ett x antal hundra trådar så tröttnar man på att skicka PM och hoppas att personen i fråga är så smart att lus-läsa reglerna för att hitta en anledning.
Eller att ni moderatorer skriver en anledning i tråden när den kastas eller låses.

T ex,

Tråd låses/raderas p.g.a upprepade tillsägelser för OT och trams
// MOD

Senast redigerad av StateCollapse den 2009-12-06 klockan 19:13
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-06, 21:01 #24
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
Ursprungligen postat av andi Visa inlägg
Nu var det iofs inte det analogin gällde....
Utfallet av att Trung inte fick någon anledning skickad över PM antar jag är pågrund av ett tydligt regelbrott och jämförelsen med kundtjänst haltar således. Eller så förstår jag inte din jämförelse alls...


Citat:
Ursprungligen postat av Cosma Visa inlägg
En variant är att ni har en Papperskorg där alla inlägg skrotas - kan ni lämna en kommentar varför ett viss inlägg har tagits bort.
Papperskorg användes inte utan tråden ligger kvar osynlig för vanliga användare. Det nämns också en anledning varför tråden togs bort och vilken moderator som gjorde det. Denna anledning skulle kunna skickas på automatik till användaren men det är nog ingen funktion som finns inbyggt.


Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Eller att ni moderatorer skriver en anledning i tråden när den kastas eller låses.

T ex,

Tråd låses/raderas p.g.a upprepade tillsägelser för OT och trams
// MOD
Problemet är att trådar med egenreklam (som är ett väldigt vanligt regelbrott) inte ska ligga kvar. Det gynnar således trådskaparen om hans tråd blir utvald som exempel. Är det dock bara något som ska redigeras så går detta givetvis att göra direkt med en notis i inlägget.

Det finns en typisk profil bland många som skapar egenreklam och det är att de är väldigt upptagna i sitt och många av dessa är inte insatta i andras trådar. De skulle aldrig snubbla över att någon annan gjort ett regelbrott.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-07, 08:31 #25
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
Utfallet av att Trung inte fick någon anledning skickad över PM antar jag är pågrund av ett tydligt regelbrott och jämförelsen med kundtjänst haltar således. Eller så förstår jag inte din jämförelse alls...
Vad jag menade var att Trung blev onödigt bryskt bemött för sitt regelbrott bara för att det finns en massa andra medlemmar som kanske inte förtjänar det tålamod som en ny medlem som inte läst reglerna.
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-07, 09:01 #26
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
Ursprungligen postat av andi Visa inlägg
Vad jag menade var att Trung blev onödigt bryskt bemött för sitt regelbrott bara för att det finns en massa andra medlemmar som kanske inte förtjänar det tålamod som en ny medlem som inte läst reglerna.
Så du menar att det är bryskt bemötande av en moderator om denne tar bort en tråd som bryter mot forumets regler? Eller är det otrevligt att man inte skickar PM om ett så pass tydligt övertramp? Något jag är övertygad att alla hade förstått om de läst reglerna.

Däremot var jag tvungen att kolla hur registreringen såg ut på WN nu efter att de bytt mjukvara. Och tyvärr nämns ingenting om reglerna där mer än de standardregler som följer med mjukvaran vilket förändrar denna situationen väldigt mycket.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-07, 10:02 #27
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
Så du menar att det är bryskt bemötande av en moderator om denne tar bort en tråd som bryter mot forumets regler? Eller är det otrevligt att man inte skickar PM om ett så pass tydligt övertramp? Något jag är övertygad att alla hade förstått om de läst reglerna.
Ja, det menar jag. Visst kan man ha olika uppfattning i den frågan, men jag tror också att det kan leda till ökad arbetsbelastning för moderatorerna att man på intet sätt kommunicerar med den som skapade tråden/inlägget som bröt mot reglerna (behöver ju inte vara PM) samt med resten av medlemmarna. Det är nog fler än en förstagångsförbrytare som trott att det var något tekniskt fel och som då skapar samma tråd igen.

Jag förstår fortfarande inte varför man inte kan låsa tråden (ta bort reklamen), skriva något argt med röd text för att sedan slänga tråden efter 24 timmar? Då skulle även moderatorerna synas och höras lite mer, det är nog inget som wn skulle må dåligt av. Dessutom hade Trung förmodligen inte skapat den här tråden...

Senast redigerad av andi den 2009-12-07 klockan 10:05
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-09, 19:00 #28
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Tänkte på en sak. Om en moderator raderar ett inlägg eller att admin gör det, går det att återställa det utan att gå in i databasen och fiffla?

Jag menar, om ni tar bort mitt inlägg nu så finns det fortfarande kvar för er moderatorer och admin, att ni kan se det och längst ner till höger finns en knapp där står "återställ" och då återställs inlägget i sin första skepnad.

För när jag drev ett forum av PhpBB så kodade vi in en funktion där vi kunde radera inlägg men dom fanns kvar för oss administratörer, det var som en röd ram runt inlägget och bara vi kunde se det och återställa det med en knapptryckning på "återställ" och då kom inlägget tillbaka i sin gamla skepnad.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-07, 14:45 #29
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Väcker tråden till liv igen.

Jag skulle vilja ha igenom att när en moderator raderar en eller flera inlägg så vill jag gärna ha ett meddelande i tråden av sorten:

Två inlägg raderade för OT
/Mod
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-07, 14:56 #30
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Väcker tråden till liv igen.

Jag skulle vilja ha igenom att när en moderator raderar en eller flera inlägg så vill jag gärna ha ett meddelande i tråden av sorten:

Två inlägg raderade för OT
/Mod
Denna funktion finns i vB. I inlägget förminskas avsevärt till endast en liten rad och administratörer kan enkelt skriva in en text om varför inlägget raderades. Och utan att, som någon nämde ovan, man behöver springa in i databasen och mixtra. (Gäller även hela trådar)

Sen, så finns de även en vB-mod som fixar så att det alltid skickas ett PM till en medlem som fått sitt inlägg redigerat eller raderat.
Cos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017