Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Högerspalten på startsidan.(Nyheter & Utvalda diskussioner)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-28, 23:10 #11
bukefalos bukefalos är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 6
bukefalos bukefalos är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 6
Kort kan man väl säga att jag helt saknar förtroende för företaget bakom vb, pga hur de har hanterat eller kanske snarare inte hanterat saker sedan 3.8

Om man är kund hos dem och har tillgång till "Licensed Customer Feedback"-forum så bör man nog läsa på där en del.
Det skall sägas att en av få positiva sakerna med företaget bakom vb är att de tillåter folk att säga sin mening på det forumet. Men det forumet kan bara nås av de som redan köpt en licens.

Det finns väldigt mycket som kan sägas runt detta och jag har tillbringat alltför lång tid med att hoppas att de skall få ordning på företaget och produkten.

Nästan ingen av de som var med och skapade vb 3.8 finns kvar i företaget. De tongivande har lämnat företaget och skapat ett helt nytt forumsystem.
bukefalos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-29, 16:47 #12
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av bukefalos Visa inlägg
Kort kan man väl säga att jag helt saknar förtroende för företaget bakom vb, pga hur de har hanterat eller kanske snarare inte hanterat saker sedan 3.8

Om man är kund hos dem och har tillgång till "Licensed Customer Feedback"-forum så bör man nog läsa på där en del.
Det skall sägas att en av få positiva sakerna med företaget bakom vb är att de tillåter folk att säga sin mening på det forumet. Men det forumet kan bara nås av de som redan köpt en licens.

Det finns väldigt mycket som kan sägas runt detta och jag har tillbringat alltför lång tid med att hoppas att de skall få ordning på företaget och produkten.

Nästan ingen av de som var med och skapade vb 3.8 finns kvar i företaget. De tongivande har lämnat företaget och skapat ett helt nytt forumsystem.
Okej, men exakt vad är det som är fel?

Inget av det där har något med själva produkten att göra.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-29, 20:01 #13
bukefalos bukefalos är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 6
bukefalos bukefalos är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 6
vb 4 har precis lyckats komma under 1000 kända buggar, det har gått nästan två sedan den släpptes.
Den senaste tiden har man egentligen bara jobbat med buggfixar och nästan ingen ny funktionalitet.
För ca ett år sedan kom efter massor med frågor från kunderna en lista på olika saker som man ville genomföra inom ramen för vb 4, innan vb5.
Av detta har man kanske genomfört ca 20% och kommunikationen om vad som händer som utlovades då är i princip noll.

Det man sade innan man lanserade vb 4 var att man önskade lansera version 5 inom 18-24 månader. Vi får se när vb5 kommer. Kommer den snart lär många bli besvikna då man inte levererat det man lovade med vb 4. Med den hastighet utvecklingen sker borde man få hålla på med vb 4 i minst 5 år till, men det lär de inte ha råd med.

vb 4 har nästan ingen ny funktionalitet jämfört med vb 3.8. Vb 4 var tänkt att vara en omskrivning av all kod under hela version 4-perioden. Det ser nu ut som man lagt detta på hyllan. Vilket innebär att vissa saker är omskrivna med andra inte är det och de passar inte riktigt ihop.

Mycket av det man faktiskt skrivit om eller skrivit nytt som exempelvis cms:en (artikelhanteraren) fungerar väldigt dåligt och många anser att man borde kasta hela upplägget och börja om. Trots att cms inte fungerat något vidare har det inte skett några buggrättnigar eller förbättringar sedan den släpptes för knappt 2 år sedan.
Man har sagt att man skall genomföra en buggrättningar i cms:en i en kommande version. Troligen kommer detta ske någon gång runt årskiftet, tidigast.

Med kunnig ledning och duktiga utvecklare skulle man säkert kunna få ordning på detta på något år, men jag ser inga tecken på att detta kommer ske.

Detta är som jag ser det största problemet, de som styr vet inte vad de håller på med.

Dock kan vb 3.8 troligen fortfarande vara det bästa forumscriptet som finns men konkurrenterna har nog väldigt snart passerat.
bukefalos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-30, 00:35 #14
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Okej, tack så mycket för klargörandet!

Bra att veta för framtida projekt om man ska ha ett forum.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017