Kom ihåg mig?

Flashprogrammerare sökes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-05, 18:41 #1
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Söker duktig flash/actionscript-programmerare.
Design och grafikkunskaper behöver inte vara på topp, men "programmeringsbiten" kräver lite mer.
Projektet är relativt litet och snabbt gjort, men bra betalning utlovas till bra resultat.

F-skatt ej krav, men plus!

Hör av dig så berättar jag mer!

Mvh
Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-05, 18:53 #2
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Kan du förtälja lite mer, så man har nån aning om vilken typ av arbete det handlar om, samt dess omfattining... pma gärna svar om du vill.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-05, 19:12 #3
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
På begäran:

"Scriptet"/Flashfilen ska kunna hantera uppladdade bilder så man kan ändra storlek på dessa samt snedställa och ta bort dom.
Det ska även gå att skriva text direkt i flashområden som sedan ska gå att ändra storlek/snedställa.

Sammanfattat:
Användaren laddar upp en bild som syns på ett markerat område på webbsidan(flashscriptet) denna ska sedan gå att ändra i storlek och form(snedställa/vrida). Till detta ska man även kunna lägga till egen text samt "föruppladade" symboler - som även dessa ska gå att ändra i storlek samt form(snedställa/vrida) hur man vill.

Som sagt, inget större arbete men kräver en del kunskaper!

Mvh,
Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-06, 15:14 #4
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Citat:
Originally posted by programmer@Jan 5 2005, 19:12
På begäran:

"Scriptet"/Flashfilen ska kunna hantera uppladdade bilder så man kan ändra storlek på dessa samt snedställa och ta bort dom.
Det ska även gå att skriva text direkt i flashområden som sedan ska gå att ändra storlek/snedställa.

Sammanfattat:
Användaren laddar upp en bild som syns på ett markerat område på webbsidan(flashscriptet) denna ska sedan gå att ändra i storlek och form(snedställa/vrida). Till detta ska man även kunna lägga till egen text samt "föruppladade" symboler - som även dessa ska gå att ändra i storlek samt form(snedställa/vrida) hur man vill.

Som sagt, inget större arbete men kräver en del kunskaper!

Mvh,
Joel
Jag utgår ifrån att det är tänkt som följer:

Man laddar upp en bild. Denna visas i flashfilen. I flashfilen ställer man in bildens storlek. Flashfilen skickar paramterar med bild och ny storlek till ett script som sköter om skalningen. Angående texten bör dess text, placering, teckensnitt och storlek skickas med som parametrar till scriptet och sedan läggas till på bilden. De föruppladdade symbolerna antar jag är i gif- eller pngformat och utgår ifrån att det går att behålla genomskinligheten. Flashfilen skickar då info om vilka bilder som ska användas och deras placering, och scriptet "klistrar in" bilderna på rätt ställe.

Sådär då var det förklarat hur man gör. Nu kan nog vem som helst utföra återstående kod. Jag har inte tid dock.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-06, 16:08 #5
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Citat:
Ursprungligen postat av koala
Citat:
Ursprungligen postat av programmer
På begäran:

"Scriptet"/Flashfilen ska kunna hantera uppladdade bilder så man kan ändra storlek på dessa samt snedställa och ta bort dom.
Det ska även gå att skriva text direkt i flashområden som sedan ska gå att ändra storlek/snedställa.

Sammanfattat:
Användaren laddar upp en bild som syns på ett markerat område på webbsidan(flashscriptet) denna ska sedan gå att ändra i storlek och form(snedställa/vrida). Till detta ska man även kunna lägga till egen text samt "föruppladade" symboler - som även dessa ska gå att ändra i storlek samt form(snedställa/vrida) hur man vill.

Som sagt, inget större arbete men kräver en del kunskaper!

Mvh,
Joel
Jag utgår ifrån att det är tänkt som följer:

Man laddar upp en bild. Denna visas i flashfilen. I flashfilen ställer man in bildens storlek. Flashfilen skickar paramterar med bild och ny storlek till ett script som sköter om skalningen. Angående texten bör dess text, placering, teckensnitt och storlek skickas med som parametrar till scriptet och sedan läggas till på bilden. De föruppladdade symbolerna antar jag är i gif- eller pngformat och utgår ifrån att det går att behålla genomskinligheten. Flashfilen skickar då info om vilka bilder som ska användas och deras placering, och scriptet "klistrar in" bilderna på rätt ställe.

Sådär då var det förklarat hur man gör. Nu kan nog vem som helst utföra återstående kod. Jag har inte tid dock.
Ja du har vekligen gjort grovjobbet... lol *ironi*
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-06, 18:13 #6
AlphaDesign AlphaDesign är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 10
AlphaDesign AlphaDesign är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 10
det var typ bara en enklare, eller mer förvirrande. förklaring, av det som redan stod över...
AlphaDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-06, 18:52 #7
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Nu kanske jag är lite antik av mig, (förlåt att jag kanske förstör tråden lite) men flash körs ju som bekant på klientsidan. Om man nu vill spara bilden på servern igen, är det då inte betydligt smidigare att köra med en server-side-komponent? Finns ju åtskilliga komponenter som klarar dessa funktioner. Tycker bara att det är lite onödigt att gå efter ån att hämta vatten...
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-06, 19:57 #8
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Jag är också en av de som drar mig för att använda sig av server-side objekt såsom javascript och flash. Men i vissa situationer är det mycket bättre och enklare för användaren att använda ett dynamiskt script som finns där hela tiden än att ladda om sidan varje gång nått ska göras - via servern.

Om nån känner sig villig, så still - hör av er!
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-07, 12:17 #9
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Jag ville egentligen bara förtydliga ett möjligt tillvägagångssätt, och höra om det var så han tänkt sig Som bekant körs ju Flash på klientsidan och kan inte mig veterligen spara en förändrad bild. Kanske Java vore bättre ur denna synpunkt? Nu kan jag inte Java särskilt bra, men har för mig att Java kan "ladda upp" en förändrad bild binärt.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-07, 16:01 #10
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
det går ganska enkelt att göra med en blandning av actionscript och php med...
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017