Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Microsoft anmäler Smssidan.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-23, 22:52 #21
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by Joel@Jul 23 2006, 18:30
Finns absolut ingen anledning att ens använda dessa e-postadresser i det syftet. Vi har 185 000 medlemmar registrerade som aktivt valt och/eller blivit medlem och accepterat reklam från oss. Vi skickar inte ut någon annan reklam än till dessa.
Med tanke på att SMS-landet var igång långt före dig, och om man tittar på alexa rank siffror, samt hur mycket sidorna marknadsförs och syns så finner jag det helt otroligt att 185.000 personer valt att gå in på smssidan.se och frivilligt registrerat sig och valt att dom vill ha reklam/SPAM. Jag kan acceptera att du genom diverse fula trick lyckats lura till dig 185.000 mailadresser som du spammar regelbundet, men jag kan lova att du inte har 185.000 medlemmar som aktivt valt att få SPAM från dig.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 22:53 #22
murdocen murdocen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 174
murdocen murdocen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 174
Kan bara säga som så att intelligensnivån på WN sjunker, vad joel och dennis säger är att dom INTE skickat reklam till adresserna som drogs in via "tipsa-din-vän" och det är DET dom är anmälda för.. svårt att förstå?
murdocen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 22:55 #23
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Har SMSsidan något med Mobajl AB och www.alltgratis.se att göra? Den sidan verkar använda en liknande Hotmail-grej. Har fått många mail från MSN-kontakter om den sidan
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 22:56 #24
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by murdocen@Jul 23 2006, 22:53
vad joel och dennis säger är att dom INTE skickat reklam till adresserna
Dom har inte skickat men nästan alla här på WN har fått reklamen... HAHAHA
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 23:01 #25
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Citat:
Originally posted by murdocen@Jul 23 2006, 22:53
Kan bara säga som så att intelligensnivån på WN sjunker, vad joel och dennis säger är att dom INTE skickat reklam till adresserna som drogs in via "tipsa-din-vän" och det är DET dom är anmälda för.. svårt att förstå?
Ja, vi är så rent bombade i huvudet!
Tipsa en vän i massiv skala och sedan säga att det inte är reklam när de bara "informerar".
Klart att alla här som fått reklam genom det och andra sätt måste ha noll IQ.

Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 04:17 #26
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Citat:
En annan person kan inte godkänna att ni får spamma folk via deras MSN lista.
Det är väl just det som ingen har vetat hur det legat till. Jag har förklarat tidigare och sagt att vi slutade med denna typ av funktion efter första inlägget på WN (april) Och det har kommit dussintals sajter efter som alla använt det och fortsätter än idag, ändå är det just vi som Microsoft vill prova rättsläget med, jag tar gärna en prövning och smällen om Datainspektionen kommer fram till att vi gjorde fel.

Citat:
Har kollat lite i gamla trådar... Joel, SPAM, Anders, SPAM, Silverplanet, SPAM, Mobajl, SPAM, SMSsidan, SPAM, vinn-mobil-tävling, SPAM, MSN, SPAM. samma saker hela tiden. Hälften av inläggen som du skrivit på WN försvarar du dig och har dåliga förklaring för ditt "f.d." SPAMande. Sedan ber du alltid om ursäkt och fortsätter SPAMa som om ingenting har hänt. Du skyller alltid på att du slutat men likförbannat är ditt namn uppe på tapeten 1 mån senare.

En normal människa skulle ha slutat för länge sedan, du kommer bara på mer och mer sjuka idéer att sprida ditt f*rb*nnade SPAM. Mitt tips är att du lägger ner att som har med mail och epost att göra så slipper du begå fler misstag.
Det är väldigt tråkigt att bli beblandad och anklagad, jag tycker det är var mans rätt som anser att den har blivit fel anklagad att få försvara sig. Kanske skulle jag överhuvudtaget inte svara eller bry mig (när jag inte anser att jag gjort något fel) Men de gånger jag inte har gjort det så svarar jag mer än gärna, varpå du säkert ser mitt namn dessa gånger. Gör du en tabbe, som vi gjorde med Smssidan då, blir du stämplad och alla tror att det är du nästa gång. Kanske fegt att säga att det är oflyt och otur, eller att det är avundsjuka konkurrenter som vill kasta skit över sina konkurrenter, men många gånger är det just så, falska anklagelser.

Citat:
Du Dennis, inser du inte att dessa två stycken motsäger varandra? I första stycket talar du om att ni har skickat mail med "information" till adresserna. Denna information är reklam för smssidan. Sen påstår du att ni inte har skickat reklam och att man som medlem på smssidan godkänner att få reklam tillsänt men man kan ändra denna inställning.
Absolut, det är något vi erkänt också, för såväl Polisen (som la ner utredningen) och er här på WN. Alla kan göra fel, det som är fel är anklagelsen om att vi ska ha sparat dessa e-postadresser och sedan använt dem genom att skicka reklam till dem.

Citat:
Är det Joel som driver alla "din vän lars vill tipsa om *" ?
Nej.

Citat:
Med tanke på att SMS-landet var igång långt före dig, och om man tittar på alexa rank siffror, samt hur mycket sidorna marknadsförs och syns så finner jag det helt otroligt att 185.000 personer valt att gå in på smssidan.se och frivilligt registrerat sig och valt att dom vill ha reklam/SPAM. Jag kan acceptera att du genom diverse fula trick lyckats lura till dig 185.000 mailadresser som du spammar regelbundet, men jag kan lova att du inte har 185.000 medlemmar som aktivt valt att få SPAM från dig.
Du om någon borde veta vad marknadsföring är och se att vi är såväl medlem på Double, har länkbyte med de många relaterade sajter och annonserar friskt med Adwords. För det mesta handlar det om ett "buzz" där folk som testar tjänsten och ser att det faktist fungerar(över 700 000 skickade SMS), pratar med sina vänner. Det är lika illa som att jag skulle anklaga dig för att med din sms-sajt ska ha fått 50 000 medlemmar under kort tid för att du "spammar" folk. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så orimligt .. (du har ju själv bevisat motsaten med 50 000 medlemmar på några månader..)

Jag kan även säga att den korta stund vi hade msn-tips-funktionen uppe under 15-20 dagar så ökade inte nya-medlemmar-siffran särskilt mycket.

Citat:
Har SMSsidan något med Mobajl AB och www.alltgratis.se att göra? Den sidan verkar använda en liknande Hotmail-grej. Har fått många mail från MSN-kontakter om den sidan *
Nej.

Citat:
Ja, vi är så rent bombade i huvudet!
Tipsa en vän i massiv skala och sedan säga att det inte är reklam när de bara "informerar".
Klart att alla här som fått reklam genom det och andra sätt måste ha noll IQ.
Känns som du är en av många här som inte riktigt greppat om vad Dagensmedia skrev och som jag anser är fel: Att vi ska ha sparat dessa tipsmail och använt dem för oönskad reklamutskick vid senare tillfälle. Vilket inte är sant. Vi har mailat de som är medlemmar hos oss, precis som Smslandet gör och alla andra aktörer mer eller mindre på denna marknad.

Hur som helst så välkomnar jag en ev. utredning från Datainspektionen för att skapa reda i denna oröra.
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 08:16 #27
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:

Citat:
En annan person kan inte godkänna att ni får spamma folk via deras MSN lista. *
Det är väl just det som ingen har vetat hur det legat till.
Spelar du nu eller har du verkligen svårt att förstå???

All, exakt all (Slå upp ordet ALLT i en ordlista) obeställd reklam via e-post/sms/chat är förbjuden.

Citat:
Gör du en tabbe, som vi gjorde med Smssidan då, blir du stämplad och alla tror att det är du nästa gång. Kanske fegt att säga att det är oflyt och otur, eller att det är avundsjuka konkurrenter som vill kasta skit över sina konkurrenter, men många gånger är det just så, falska anklagelser
En? Du skickar ju OM och OM och OM och OM igen. Silverplanet då? Dina kontakter med Perers? Din inblanding i Mobajl? Frågan är vem det är som lär vem egentligen, är det du som lärt Perers spamma eller är det han som lärt dig?

Fast enklast är ju skylla på "avundsjuka konkurrenter"... Du verkar ha en otrolig massa konkurrenter eftersom många klagar... fast egentligen så är din enda konkurrent Perers, ni 2 är i en klass för sig när det gäller skicka SPAM och jag tror inte här på WN vill konkurrera med er om den platsen.

Underhållningen fortsätter...

http://publisherforums.com/showthread.php?p=120 (postat för mindre än en månad sedan)

Citat:
Spam = Ok?

--------------------------------------------------------------------------------

Hi there!

I'm a new member to this forum and was brought here by Tylercruz.com.
However, I heared there are hostproviders in some countries that says it's OK to send spam from.. is that true?

I'm not intrested of that kind of hosting, i'm just curious :-)

/Joel
(sorry for my bad english..)
__________________
www.smssidan.se - www.gratissidan.com
Smilyn går ju inte misstolka... Fast det kanske inte var du som skrev, utan nån annan som utger sig för att vara dig?

Kan ni på WN fatta att denna kille påstår sig vara oskyldigt anklagad för SPAM när han samtidigt skriver sitt första inlägg på ett annat forum där frågan är var man kan hitta servrar från vilka man kan skicka SPAM fritt... Det är alltså inte samvetet som säger STOP, utan rädslan att bli utkastad från sina nuvarande servrar, annars hade vi drunknat i SPAM för länge sedan. Vilken dj*vla lirare...
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 08:33 #28
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Tror inte killen fattar....

SPAM i någon form, ÄR INTE OK!
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 08:48 #29
Dennis Dennis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 17
Dennis Dennis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis
Adresserna i listorna fick då ett mail med information om Smssidan från vår server. Max ett mail per adress har skickats ut, och då med tipsarens namn i.

Vi har absolut inte skickat reklam till dessa adresser. De som däremot har blivit medlemmar på Smssidan godkänner i avtalet att vi skickar ut reklam till deras adress. Detta är något som man kan avsäga sig genom en enkel ändring i sina inställningar på Smssidan.
Du Dennis, inser du inte att dessa två stycken motsäger varandra? I första stycket talar du om att ni har skickat mail med "information" till adresserna. Denna information är reklam för smssidan. Sen påstår du att ni inte har skickat reklam och att man som medlem på smssidan godkänner att få reklam tillsänt men man kan ändra denna inställning.
Jag uttryckte mig tyvärr inte helt korrekt i mitt förra inlägg. Det jag menar var att ett tips-mail skickades ut till MSN-adresserna, men vi har inte sparat adresserna för att efter det skicka reklam till dem.
Dennis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 08:54 #30
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Hur som helst så välkomnar jag en ev. utredning från Datainspektionen för att skapa reda i denna oröra.
http://www.double.se/affiliates/index.php?...rtner&joinId=88

Citat:
Har du ett nyhetsbrev?
Ett bra sätt att tjäna extra pengar är att länka till oss i erat nyhetsbrev.
Vi vill dock påpeka att SPAM eller ofrivillig reklam via e-post inte är tillåtet.

Har du några frågor eller funderingar?
Kontakta oss gärna på [email protected]
Joel, kolla med din kollega Dennis, han verkar ha lite bättre koll på vad som inte är tillåtet.... HAHAHA
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017