Kom ihåg mig?

Nameseek blir Snapback.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-10, 19:59 #11
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Originally posted by wwww@Apr 10 2008, 16:43
Dealen är ju binär, ingen snap = ingen betalning, så själva tjänsten betalar man ju inget för. Det är endast utförd leverans (=snappad domän) du betalar för.

Auktionspriset som uppnås är nog således endast en funktion av hur attraktivt domännamnet är, inte av hur bra tjänst leverantören har.

Om inte tjänsten är bra (dvs om dom inte lyckas hyggligt med snappandet på konkurrensutsatta namn), så kommer nog många (inkl undertecknad) att tröttna på att använda den. Användargränssnittet en dag som denna med tusentals domäner som förfaller lämnar en hel del övrigt att önska....
Det fattar jag såklart, men om man har t ex 10k i budget för att snabba en domän, är det inte bättre att anlita flera olika bolag istället för att buda på en auktionsomman kanske inte vinner och om man vinner inte har större chans att få den önskade domänen än en som har betalat ca 300:- för ett snapp hos ett annat bolag?


typo
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-10, 20:06 #12
Neos avatar
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
Neos avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
De plockade inte smslanet.se iaf, den tog Neware. Vad jag såg var det den enda domänen som de skulle snappa igår.
Neo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-10, 23:15 #13
wwwws avatar
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
wwwws avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
Citat:
Originally posted by Ara@Apr 10 2008, 16:59
Det fattar jag såklart, men om man har t ex 10k i budget för att snabba en domän, är det inte bättre att anlita flera olika bolag istället för att buda på en auktionsomman kanske inte vinner och om man vinner inte har större chans att få den önskade domänen än en som har betalat ca 300:- för ett snapp hos ett annat bolag?
Ser inte motsättningen i att använda bägge (alla). Betala 300 kr (t ex) om en fastprissnappare vinner. Betala det du bjuder om snapback.se eller annan auktionssnappare vinner.

Så länge du endast behöver betala för leverans (ej för att använda själva tjänsten) så ökar du ju totalt dina chanser att få domänen du är ute efter till ett pris du accepterar.
wwww är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-10, 23:43 #14
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Ursprungligen postat av wwww
Citat:
Ursprungligen postat av Ara
Det fattar jag såklart, men om man har t ex 10k i budget för att snabba en domän, är det inte bättre att anlita flera olika bolag istället för att buda på en auktionsomman kanske inte vinner och om man vinner inte har större chans att få den önskade domänen än en som har betalat ca 300:- för ett snapp hos ett annat bolag?
Ser inte motsättningen i att använda bägge (alla). Betala 300 kr (t ex) om en fastprissnappare vinner. Betala det du bjuder om snapback.se eller annan auktionssnappare vinner.

Så länge du endast behöver betala för leverans (ej för att använda själva tjänsten) så ökar du ju totalt dina chanser att få domänen du är ute efter till ett pris du accepterar.
Jag tror inte du förstod vad jag menade.

Vad är det som man vill bjudapå en auktion, när man kan köpa samma tjänst för ett fast och billigare pris.

Och som jag skrev innan, fattar jag ann det är bättre att använda fler ombud. Men har du en begrensad budget är det inte bättre att använda sig av flera "fast-pris-tjänster" än att betala alla pengar till en auktion (jag vet att man får tillbaka pengarna om dom misslyckas) och där igenon lägga "alla ägg i samma korg" och låsa pengarna tills domänen är släppt.

Vad är det som gör deras auktionbättre än andra fastpris-tjänster? Det är det jag inte fattar.....
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-10, 23:49 #15
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
1. Detta är en extra möjlighet att få domänen
2. Du tror inte vi som bjuder på snapback.se använder andra leverantörer?
3. Andra leverantörer tillämpar först-till-kvarn-principen. Men har man pengar och lite tid är auktionsförfarandet ett alternativ till att sitta och reloada IIS lista över deaktiverade domäner en gång i sekunden.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-11, 01:04 #16
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
Citat:
Originally posted by Ara@Apr 10 2008, 21:43
Vad är det som gör deras auktionbättre än andra fastpris-tjänster? Det är det jag inte fattar.....
Alla andra tar bort möjligheten att beställa snapback så fort en order kommit in. Snapback.se "säljer" snappen till den som lägger högsta budet, vilket håller möjligheten för alla att ha chansen att snappa domänen till dagen innan den släpps.
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-11, 01:09 #17
wwwws avatar
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
wwwws avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
Citat:
Originally posted by Ara@Apr 10 2008, 20:43
[Jag tror inte du förstod vad jag menade.

Vad är det som man vill bjudapå en auktion, när man kan köpa samma tjänst för ett fast och billigare pris.

Och som jag skrev innan, fattar jag ann det är bättre att använda fler ombud. Men har du en begrensad budget är det inte bättre att använda sig av flera "fast-pris-tjänster" än att betala alla pengar till en auktion (jag vet att man får tillbaka pengarna om dom misslyckas) och där igenon lägga "alla ägg i samma korg" och låsa pengarna tills domänen är släppt.

Vad är det som gör deras auktionbättre än andra fastpris-tjänster? Det är det jag inte fattar.....
Du kan bjuda på auktionen och betala mot faktura om du vinner - mao existerar inte låsningsproblemet av pengarna som du beskriver.

Dom andra fastprissnapparna som jag har använt har inte heller låst några pengar, utan jag betalar endast om det blir leverans, antingen genom att kort då belastas eller mot faktura.

Om tjänsten är sämre eller bättre än andra avseende leveransförmåga återstår ju att se; vi får väl en första rejäl indikation imorgon bitti då ett stort antal domäner löper ut.

Skillnaden mot fastpristjänster är ju att via snapback kan den som är beredd att betala mest få en chans att få domänen, medans fastprissnapparna tillämpar ju "först-till-kvarn"-principen, varför det är stor risk för att en attraktiv domän du är ute efter redan är bokad.
wwww är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-11, 01:12 #18
Player Player är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 128
Player Player är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 128
Undrar hur länge det dröjer innan fler ombud väljer att göra likadant...
Player är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-11, 07:17 #19
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Bara att gratulera Snapback.se till en riktigt bra tjänst. Jag hade fel, dom var bra, riktigt bra!

/Edit: Kul dessutom att NN missade resedagbok.se, inreda.se & framkallning.se.
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-11, 07:41 #20
f-word f-word är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 36
f-word f-word är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 36
Verkar som IIS inte riktigt pallade trycket i natt, många namn som det var stort tryck på låg fortfarande som lediga för en halvtimme sen. Vet inte riktigt vad som händer just nu men det verkar lagga, har några domäner som är betalda men som fortfarande är lediga enligt IIS. Känns sådär faktiskt, ska de ha de här upplägget så får de väl se till att det funkar..
f-word är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017