Kom ihåg mig?

jongo. se till salu!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-13, 23:29 #21
nabil_akhlaques avatar
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
nabil_akhlaques avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
Citat:
Originally posted by Jine@Aug 13 2008, 18:27
Eftersom du klart inte svarar på PMet jag skickat, så skriver jag här igen istället.
Hur har du löst problemet med att det INTE går att skicka "Anonymt" till andra nummer - om dom själva inte beställt det?

Det är en begränsning i Mo-Sms's system nämligen.
Gör hela din tjänst helt obrukbar.
Det finns aboslut INGA problem med sidan... ni kan ju själv testa sidan!!!
så ser ni att det inte finns några som helst problem med den!
nabil_akhlaque är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-13, 23:35 #22
nabil_akhlaques avatar
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
nabil_akhlaques avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
Citat:
Originally posted by Jine@Aug 13 2008, 18:27
Eftersom du klart inte svarar på PMet jag skickat, så skriver jag här igen istället.
Hur har du löst problemet med att det INTE går att skicka "Anonymt" till andra nummer - om dom själva inte beställt det?

Det är en begränsning i Mo-Sms's system nämligen.
Gör hela din tjänst helt obrukbar.
jag tycker verkligen att det är dåligt stil av dig att hacka på mig, när det är du som är okunnig i detta område...!!
och anledningen till att jag inte har svarat på ditt PM var att, jag kom nyss (22:00) hem från jobbet!

dessutom uppmanar du andra att inte köpa sidan av mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

"Gör hela din tjänst helt obrukbar."


KAN DU SNÄLLA PROVA MIN SIDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och sen komma med kommentar ifall det funkade eller inte?!?!?

PS! jag förväntar mig ett svar nu från; "Jine"
nabil_akhlaque är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-13, 23:55 #23
nabil_akhlaques avatar
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
nabil_akhlaques avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
har fått bud på 1000 kr via PM
nabil_akhlaque är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-14, 01:49 #24
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 106
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 106
Eftersom du uppmanar andra att tycka till så passar jag på att nämna mina tankar.

Första tanken var att idén var väldigt bra och jag blev genast intresserad av att lägga ett bud. Givetvis köper man inget utan att testa, så först testade jag att knappa in påhittade nummer, något som gjorde att räknaren verkade öka?

Därefter skickade jag ett till en av mina mobiler. Betalningsmetoden var smidig och kort därefter dök meddelandet upp. Ett enkelt textSMS med texten 'Här är din fil' och en direktlänk till mosms. Avsändare var samma text, 'Här är din fil'.

I vanliga fall skulle jag radera ett SMS som detta utan att blinka, något som kan vara en stor nackdel för din tjänst. Men eftersom jag väntade ett skumt SMS så klickade jag mig vidare och landade några sekunder senare på internet.. vilket gör att jag måste betala för att ta emot min present?

För att runda av:
En kul tjänst men som användare känns den smått oseriös. Jag tror att du skulle tjäna mer på att skicka ut ett riktigt MMS och inte skicka vidare mottagaren till internet. Jag tror även att ett annat avsändarnamn skulle vara mer seriöst än 'Här är din fil'.

Hursomhelst, bra idé men den faller lite på genomförandet. Jag var själv intresserad av att lägga ett bud, men med tanke på ovan nämnda punkter väljer jag att avstå.

Observera att jag inte försöker prata strunt om tjänsten, utan detta är förhoppningsvis relevanta tips för köparen som förhoppningsvis väljer att utveckla den.

Känner du att min kommentar är onödig eller en uppmaning åt andra så får du gärna skicka ett PM till mig och be mig radera inlägget.
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-14, 01:55 #25
nabil_akhlaques avatar
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
nabil_akhlaques avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
Citat:
Originally posted by ducedo@Aug 14 2008, 00:49
Eftersom du uppmanar andra att tycka till så passar jag på att nämna mina tankar.

Första tanken var att idén var väldigt bra och jag blev genast intresserad av att lägga ett bud. Givetvis köper man inget utan att testa, så först testade jag att knappa in påhittade nummer, något som gjorde att räknaren verkade öka?

Därefter skickade jag ett till en av mina mobiler. Betalningsmetoden var smidig och kort därefter dök meddelandet upp. Ett enkelt textSMS med texten 'Här är din fil' och en direktlänk till mosms. Avsändare var samma text, 'Här är din fil'.

I vanliga fall skulle jag radera ett SMS som detta utan att blinka, något som kan vara en stor nackdel för din tjänst. Men eftersom jag väntade ett skumt SMS så klickade jag mig vidare och landade några sekunder senare på internet.. vilket gör att jag måste betala för att ta emot min present?

För att runda av:
En kul tjänst men som användare känns den smått oseriös. Jag tror att du skulle tjäna mer på att skicka ut ett riktigt MMS och inte skicka vidare mottagaren till internet. Jag tror även att ett annat avsändarnamn skulle vara mer seriöst än 'Här är din fil'.

Hursomhelst, bra idé men den faller lite på genomförandet. Jag var själv intresserad av att lägga ett bud, men med tanke på ovan nämnda punkter väljer jag att avstå.

Observera att jag inte försöker prata strunt om tjänsten, utan detta är förhoppningsvis relevanta tips för köparen som förhoppningsvis väljer att utveckla den.

Känner du att min kommentar är onödig eller en uppmaning åt andra så får du gärna skicka ett PM till mig och be mig radera inlägget.
hmm det där med att du hamnade ut på internet för att tanka ner filen... är lite beroende på dina inställningar i mobilen, eftersom jag använder mig utav wap-push, så måste du aktivera att dina push meddelande automatisk hamnar i inkorgen... har för mig att sony ericcson har det redan som standart... :s
nabil_akhlaque är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-14, 12:25 #26
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Hej nabil!

Jag ber om ursäkt om du tolkade mitt inlägg på ett väldigt negativt sätt.
Anledningen till att jag såg att du inte svarade på mitt PM va pga du tog dig tid att skriva ett inlägg kockan 16:58, men mitt PM du fick runt 02:07 natten innan - missade du tydligen.

Nåväl, sånt kan väl hända antar jag.

Nu åter till ditt script, anledningen att jag antog att ditt script inte fungerade såsom du hävdade va precis pga den begränsningen jag nämnde innan.
Nämligen att MMS (handlar inte om att skicka SMS till folk nu!) via MO-SMS kan INTE skickas till en mottagare sålänge mottagaren inte är "känd" av dom sen innan - och där igenom dom VET vilken operatör h*n har.

WAP-Push är nåt jag aldrig sysslat med, och vad jag vet stödjer inte min w800i det heller (Sony Ericsson precis som du nämner ovan, inte speciellt gammal heller). Dock känns det som en väldigt skum lösning. Påminner lite om Jamba och liknande tjänster (Köp en bakgrundsbild och bli kund hos oss.. kostar ENDAST!!! 50kr/mån, 5ggr/mån i 12år. Eller tills du skickar "STOPP" till ett nummer som absolut inte står nånstans)

Oj, nu svävade jag nog iväg lite.
Min poäng var, att du borde nog NÄMNT lite hur systemet fungerar, innan du la upp en köptråd.
Småsaker såsom "Här är din länk..." borde även fixas, svenskan på startsidan av tjänsten är inte heller den bästa, saknar bla. stor bokstav och liknande grammatiska regler.

Nåväl, nu ska jag inte hijacka din tråd längre, ber om ursäkt för att du tog illa upp, och önskar dig lycka till med försäljningen.

EN sak jag dock noterade, det verkar finnas nån bugg i flashfilen, vet inte om nån annan sett det - men den skickar OFANTLIGA mängder GET requests till adressen som flashscriptet kommunicerar med "behind the scenes". Kolla upp det är du snäll, för som det är nu så börjar nästan mitt internet (3G) att lagga när man är inne på din sida.

(Detta problem uppstår dock endast efter man klickat på en bild - det är först då den börjar skicka större mängder requests.)

EDIT:
Här kommer en liten bild som illustrerar vad jag menar.
Kolumnen längst till vänster symboliserar klockslaget när requesten sker, och som du ser upprepar den sig med ca 1-80ms (Ca 13 till 1000ggr/sek)

http://data.fuskbugg.se/skalman01/GETrequests.PNG

Ta inte detta negativt, jag vill bara hjälpa till!

//
Med vänliga hälsningar,
Jim Nelin
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-18, 23:03 #27
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Grattis nabil_akhlaque, din idé finns nu i flera trådar på wn, alla älskar den, så sälj dina script som är klara och fungerande till fler
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-21, 20:51 #28
nabil_akhlaques avatar
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
nabil_akhlaques avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
hmm, eftersom en massa oseriösa la bud.. så är sidan upp igen till salu...

kan oxå tänkta mig sälja scriptet ensamt... fast då kan ni tyvärr inte få ensam rätt till det (men det kanske ni redan har fattat)
nabil_akhlaque är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-23, 12:05 #29
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
Jag bjuder 500kr
snaskit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-23, 16:12 #30
DirtyDogs avatar
DirtyDog DirtyDog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 237
DirtyDog DirtyDog är inte uppkopplad
Medlem
DirtyDogs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 237
Mitt föregående bud på 550 kr kvarstår
DirtyDog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017