Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Är intresserad av att köpa hemsidor

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-23, 14:07 #21
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
Schneakers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Han har "köpt" en sida av mig.

Sidan levererades med domäner, källkod databaser och 1års framtida hosting.
Det enda som inte levererades var betalningen för sidan.

Pengarna skulle vart på mitt konto under Måndagen, fortfarande inga pengar. Killen svarar inte över MSN och svarar inte på mail.

Tycker detta verkar vara en oerhört oseriös femtonåring som inte vet vad han pysslar med.
Schneaker är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-23, 15:03 #22
JeppeGoal JeppeGoal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 64
JeppeGoal JeppeGoal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 64
1. Vi kom överens om en deal där jag skulle få hela sidan, inklusive domänerna och att du skulle regestrera ett nytt konto åt mig - gratis - på det hotell du arbetar för. Detta skulle kosta ex antal hundralappar.
2. Du berättar att jag inte alls kommer få ett konto, utan bara en serveradress där jag kan ladda upp filerna. Detta trots att på hotellets hemsida står att det ingår subdomäner, webmail med mera.
3. Du höjer priset med 40%, och tror ändå att jag ska vara självklart intresserad. Jo, tjena! :angry:
JeppeGoal är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-23, 15:29 #23
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
Schneakers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Citat:
Originally posted by "Jag citerar ur vår konversation på MSN"

22:42:24 Johan Och priset har jag inte funderat så jättemycket över, 500 - 1000kr kanske=
22:43:15 Johan Koden är rätt bra strukturerad och kommenterad, har för mig att den ska validera xhtml också, fast det var nog innan jag gjorde lite förändringar. Byggd med css
22:44:58 Snokas Okej. Ingår domän, hotell?
22:46:07 Johan Domänerna ingår. Webhotellsutrymme ingår väl egentligen inte. Men jag råkar vara anställd av hotellet som hostar, så det är lösbart. Siten är byggd för att vara lätt att flytta, så det är inga problem att flytta till annan host. Dock krävs php och mysql
22:46:44 Snokas vilket hotell pratar vi om?
22:47:14 Johan flippflopp webbhotell, ett litet webbhotell i uppsala tror jag. http://flippflopp.net/
22:47:40 Johan Jag driver det inte på nåt sätt, känner killen som driver det litegranna och har kodat en del åt dem
22:48:25 Snokas Okej. Skulle vi kunna fixa en deal där jag köper sidan, och får även sisådär 10-25 mb ytrymme? om du kan fixa det vill säga
22:49:23 Johan Det kan jag nog ordna
22:49:57 Snokas Då kan jag köpa sidan ... 500 SEK?
22:50:08 Johan 750 iallafall
22:50:27 Johan Lagt massa pengar på domäner och skräp vattu
22:50:29 Johan vettu*
22:51:36 Snokas hum, vet inte.. din sida har cirka 150 besök/dygn? finns knappt någon design
22:52:15 Johan Det finns en utmärkt css-grund och det är lätt att ändra om hela utseendet på sidan på fem minuter. Jag är programmerare, inte designer.
22:52:27 Snokas dåså
22:52:47 Snokas jag står fast vid 500
22:53:20 Johan 500 kr för sitelistan.se, sitelistan.com samt ett års webbhotell?
22:53:41 Snokas och själva innehållet på sidan
22:53:57 Johan Givetvis även kod och databaser, men det utgick jag från att ingick
22:54:07 Snokas
22:54:19 Johan Nåväl, vi har en deal, tror jag?
22:54:33 Snokas japp, det har vi.

Citat:

1. Vi kom överens om en deal där jag skulle få hela sidan, inklusive domänerna och att du skulle regestrera ett nytt konto åt mig - gratis - på det hotell du arbetar för. Detta skulle kosta ex antal hundralappar.
Nej, vi pratade aldrig om att jag skulle registrera ett nytt konto.
Vi talade om att du skulle få
Citat:
och får även sisådär 10-25 mb ytrymme?
Det har du fått.
Du har tillgång till en FTP-server och kan administrera ditt utrymme, du har tillgång till en databashanterare. Detta är vad som behövs för att hosta och utveckla sidan.
Jag anser att det är webbhosting.

Citat:

2. Du berättar att jag inte alls kommer få ett konto, utan bara en serveradress där jag kan ladda upp filerna. Detta trots att på hotellets hemsida står att det ingår subdomäner, webmail med mera.
Vi kom överens om ett års gratis hosting av sidan på ett webbhotell.
Det har du fått, däremot har du inte tillgång till hotellets administrationsavdelning för att göra ditt och datt, eftersom jag själv inte har tillträde dit. Såvida jag inte använder mig att administrationskontot för hela deras serverpark, och det använder jag bara för att utföra jobb åt dem.

Citat:

3. Du höjer priset med 40%, och tror ändå att jag ska vara självklart intresserad. Jo, tjena! :angry:
Jag begärde 500-1000kr.
Efter lite prat hit och dit kom vi fram till 500kr, och det är vad jag har begärt. Ingenting annat.
Schneaker är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-23, 15:30 #24
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
När man har fått en produkt som man har beställt fast priset inte stämmer så brukar man vanligtvis höra av sig och reda ut eventuella problem. Inte undvika att svara på mail/msn. Eller?

Edit: Det är ju löjligt! Det är rätt uppenbart att "kunden" i fråga inte har några pengar då han inte kan betala 500 för detta? Bara hosten är mycket prisvärd!
Klorinsky är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-23, 16:10 #25
JeppeGoal JeppeGoal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 64
JeppeGoal JeppeGoal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 64
Klorinsky

Nej, det borde man inte. Då Telia krånglar en massa har jag inte haft möjlighet att prata vidare med honom, eftersom jag loggas ut hela tiden och jag ber om ursäkt att han fick vänta hela två dygn på svar, ska ringa Telia och klaga.


Johan

Varför inte visa hela konversationerna? Vi pratade ju mer efter det där! Blir lätt fel bild annars.
JeppeGoal är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-23, 16:16 #26
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Citat:
Originally posted by JeppeGoal@Feb 23 2005, 17:10
Klorinsky

Nej, det borde man inte. Då Telia krånglar en massa har jag inte haft möjlighet att prata vidare med honom, eftersom jag loggas ut hela tiden och jag ber om ursäkt att han fick vänta hela två dygn på svar, ska ringa Telia och klaga.


Johan

Varför inte visa hela konversationerna? Vi pratade ju mer efter det där! Blir lätt fel bild annars.
Det är tillräckligt för att det skall framgå vad ni kom överens om
Klorinsky är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-23, 23:41 #27
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
låter som att du fått ganska mycket för en femhundring, det är väl inte så mycket att tjafsa om?
Max är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 00:13 #28
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Detta är ju nästan ett skämt.
Helix är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 00:15 #29
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Jag blir så trött när jag läser trådar som denna och hade jag vetat vart den skulle "ta vägen" så hade jag raderat den för länge sedan.

Jeppegoal, har du över huvud taget läst reglerna här på WN innan du signade dig för medlemskap?

Under punkt 4 står bl.a. att läsa att man skall kunna visa upp en kommersiell sida, i din profil står att läsa "www.soon.kommer.en" och under verksamhet "Letar projekt".

Personligen tycker jag att du hör hemma i PC Hemmas forum där du kan lära dig att snickra en egen hemsida.

En av grundstenarna här på WN är att webmasters skall diskutera sina alster och inte komma hit för att köpa nån sida och sedan dessutom inte ha någon budget för det hela.

Tack för ordet (min privata åsikt)
// Mats
Mats är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 00:42 #30
Denkan Denkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 49
Denkan Denkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 49
Patetiskt är väl det sammanfattande ordet.
Jag tänkte nästan kontakta honom för att deala om minibikes.nu, men som denna tråd utvecklade sig drog jag tillbaka mig illa kvickt.

Trött man blir på dessa lycksökare på nätet. Ha, ska dem, men betala för en vettig produkt, det kan dem inte.
Denkan är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017