Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad skulle en hemsida med det här kosta ?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-04, 23:41 #21
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
ok, gammal tråd. vill bara förklara mig lite. jag hade kodat ett sånt skript en gång i tiden. med smärre modifieringar kan detta ta max 2 timmar.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-05, 00:57 #22
herkules herkules är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 148
herkules herkules är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 148
hm...1500 kr
Det kan bara inte va en serriös community....eller har jag fel? Jag skulle själv vilja köpa en community, men jag känner ingen i Sverige som skulle vilja göra en (avancerad) community för 10k och då ska jag även ha tillgång till källkoden.
herkules är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-05, 11:36 #23
EagleOwls avatar
EagleOwl EagleOwl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 8
EagleOwl EagleOwl är inte uppkopplad
Nykomling
EagleOwls avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 8
Citat:
Originally posted by herkules@Feb 5 2005, 01:57
jag känner ingen i Sverige som skulle vilja göra en (avancerad) community för 10k och då ska jag även ha tillgång till källkoden.
Det beror väl på det, har man byggt den typen av sidor förut och därmed har möjlighet att saxa en del kod från andra projekt kan man ju få ner arbetstiden lite. Om det främst blir tal om att lägga upp layouten kring redan existerande script och knyta ihop lite röda trådar så kan man nog komma undan med ca 10k, även om det är ett väldigt lågt pris.

Sen beror det ju förstås på vad som menas med avancerat också. Jag skulle ju personligen inte sätta mig och bygga ett Lunarstorm för ett femsiffrigt belopp.
EagleOwl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-05, 11:41 #24
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Originally posted by herkules@Feb 5 2005, 00:57
hm...1500 kr
Det kan bara inte va en serriös community....eller har jag fel? Jag skulle själv vilja köpa en community, men jag känner ingen i Sverige som skulle vilja göra en (avancerad) community för 10k och då ska jag även ha tillgång till källkoden.
10 000 för ett avancerat community låter lite men det finns säkert många människor som skulle göra det (läs fattiga studenter). Dock så beror det ju lite på vad du menar med avancerat. En liten tidsuppskattning på att bygga ett community från grunden med de flesta funktioner som finns på de vanliga communityn (gästbok, egen "hemsida", privata meddelanden, forum, klotterplank, chat, vännerlistor etc, samt lite andra finesser enligt ditt tycke) skulle nog ta 70-120h om man ska programmera det rätt (läs effektivt och säkert). Då räknar jag då från planneringsstadiet till betatestningen.

10 000kr / 100h = 100kr/h

Om vi säger att du menade 10 000 + moms så blir timförtjänsten efter skatt och liknande 50:- per timme men för en student kan det vara skillnaden på att äta ordentlig mat eller inte Tro mig, jag vet. Sitter själv i studentträsket just nu...

Om du är intresserad så kan jag nog fixa fram någon som kan fixa detta åt dig då jag går civ.ing. inom Datateknik(kanske kan fixa det själv tom. men jag brukar inte jobba för under 300kr/h men det är ganska snålt med pengar just nu ) . Men om du har lite mer avancerade funktioner som du vill bygga in så kanske det sticker iväg några tusenlappar till men det är fortfarande extremt billigt.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-05, 15:04 #25
herkules herkules är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 148
herkules herkules är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 148
Med avancerat menar jag att det ska vara säker och effektiv/snabb kod....
Är själv programmerare och jag har den kunskapen som krävs för att bygga en community. Men jag vet väldigt lite om hur man skriver säker och snabb kod....

Jag tänkte 10k inkl moms..... så det är väldigt lite betalt!
herkules är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-05, 17:58 #26
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
Om jag vill köpa ett ”färdigt” community i asp som är utvecklad i Sverige är det någon som kan tipsa om ett. Helst vill jag ha kontakt med någon som har en demo som man kan testa innan man bestämmer sig för att köpa den.
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-05, 23:48 #27
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Citat:
Originally posted by jimmie@Feb 5 2005, 12:41
10 000 för ett avancerat community låter lite men det finns säkert många människor som skulle göra det (läs fattiga studenter). Dock så beror det ju lite på vad du menar med avancerat. En liten tidsuppskattning på att bygga ett community från grunden med de flesta funktioner som finns på de vanliga communityn (gästbok, egen "hemsida", privata meddelanden, forum, klotterplank, chat, vännerlistor etc, samt lite andra finesser enligt ditt tycke) skulle nog ta 70-120h om man ska programmera det rätt (läs effektivt och säkert). Då räknar jag då från planneringsstadiet till betatestningen.
När du skriver "(läs fattiga studenter)" etc, hänvisar du till en bok eller dylikt?
Klorinsky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-06, 09:52 #28
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Ursprungligen postat av Klorinsky
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
10 000 för ett avancerat community låter lite men det finns säkert många människor som skulle göra det (läs fattiga studenter). Dock så beror det ju lite på vad du menar med avancerat. En liten tidsuppskattning på att bygga ett community från grunden med de flesta funktioner som finns på de vanliga communityn (gästbok, egen "hemsida", privata meddelanden, forum, klotterplank, chat, vännerlistor etc, samt lite andra finesser enligt ditt tycke) skulle nog ta 70-120h om man ska programmera det rätt (läs effektivt och säkert). Då räknar jag då från planneringsstadiet till betatestningen.
När du skriver "(läs fattiga studenter)" etc, hänvisar du till en bok eller dylikt?
Nä jag hänsvisar inte till en bok Det jag menade med det var att "många människor som skulle göra det" = "många fattiga studenter skulle göra det"
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-06, 10:08 #29
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Citat:
Originally posted by -Klorinsky@Feb 5 2005, 23:48
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
10 000 för ett avancerat community låter lite men det finns säkert många människor som skulle göra det (läs fattiga studenter). Dock så beror det ju lite på vad du menar med avancerat. En liten tidsuppskattning på att bygga ett community från grunden med de flesta funktioner som finns på de vanliga communityn (gästbok, egen "hemsida", privata meddelanden, forum, klotterplank, chat, vännerlistor etc, samt lite andra finesser enligt ditt tycke) skulle nog ta 70-120h om man ska programmera det rätt (läs effektivt och säkert). Då räknar jag då från planneringsstadiet till betatestningen.
När du skriver "(läs fattiga studenter)" etc, hänvisar du till en bok eller dylikt?

Nä jag hänsvisar inte till en bok Det jag menade med det var att "många människor som skulle göra det" = "många fattiga studenter skulle göra det"
hehe ok. de va en ny variant
Klorinsky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-06, 10:44 #30
Pims avatar
Pim Pim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 73
Pim Pim är inte uppkopplad
Medlem
Pims avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 73
Citat:
Originally posted by MickeH@Feb 5 2005, 18:58
Om jag vill köpa ett ”färdigt” community i asp som är utvecklad i Sverige är det någon som kan tipsa om ett. Helst vill jag ha kontakt med någon som har en demo som man kan testa innan man bestämmer sig för att köpa den.
http://www.gruvsjo.se, Det finns ett demo där också.

Edit: Jag har ingenaning om det är någe bra eller inte, ville bara tillägga det.
Pim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017