Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Php/CGI - > ICQ

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-03-21, 13:31 #21
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by nicclas@Mar 21 2004, 10:50
Det kan dock bli lite "skakigt" att basera en betaltjänst på ett meddelandesystem (som ICQ) där man är utlämnad till AOL/ICQ och deras anti-spam-hinder, som ju kan ändras när som helst. En överenskommelse med AOL/ICQ vore bra, men är väl inget för en små-hackare
Precis, och därför är ICQ påminnelser gratis för våra vipmedlemmar, annars kunde man säkert ta 5 öre per utskick eller nåt liknade.

Att första vara "utlämnad" till AOL och sedan tunnla vi en mjukvara som mICQ kändes som att ha 0 att komma med vid felsökning.

Detta grej kör man ju mest för det är kul och att jag inte sett nån köra liknade tidigare i Sverige, att det kommer bli strul vet man ju redan nu ... hehe...

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-21, 13:51 #22
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Nja, jag är inte säker på att jag håller med dig om mICQ, men naturligtvis är inte alla problem lösta genom att använda det. Du måste fortfarande skapa dig en meddelandekö som du tar meddelanden ifrån och pushar till mICQ med "lagom hastighet" (t.ex. med PHP). Det som är bra med mICQ är att du slipper implementera ICQ-protokollet, och att det sköter "keep alive" åt dig. Att göra samma sak med i ett PHP-script tycker jag låter svårt/omständligt/jobbigt. (PHP är inte det första språk jag tänker på när jag ska skicka binärdata, eller skriva trådade script.)

Jag är heller inte med på vad du menar med "och vilken IP som var host för meddelandet" som du säger att mICQ inte klarar av. Jag förstår heller inte "så jag bävade för eventuell felsökning när 2 000 meddelanden ligger i utlistan av betalande kunder". Är det gratis eller inte? "Precis, och därför är ICQ påminnelser gratis för våra vipmedlemmar" - Finns någon annan form av medlemskap för ICQ-påminnelser?

Men vi kanske ska avlsuta med att vara överens om att ICQ-påminneslser är cool, oavsett om de skickas direkt med PHP-script eller inte, eller om det är gratis, eller inte. =)
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-21, 14:06 #23
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by nicclas@Mar 21 2004, 11:51
Är det gratis eller inte? "Precis, och därför är ICQ påminnelser gratis för våra vipmedlemmar" - Finns någon annan form av medlemskap för ICQ-påminnelser?
Vad snackar du om? du menar bara för det är gratis behöver det inte funka så bra som möjligt., eller menar du att hela reklamfria vip.tv.nu med 50+ kanaler skall vara gratis, jag är inte med?

I alla mina projekt tänker jag på besökaren i första hand och kanske därför har jag en sida med 100 - 200k svenska besökare om dagen, även om funktionen är gratis eller inte skall det funka och man skall ha tänkt på strul som kan uppstå redan i programmeringskedet! om det gäller pengar eller att sitta och svara på 300 arga mail om dagen är sak samma, lika jobbigt.

Om en funktion strular i en tjänst får det ju helheten att se illa ut det är helheten besökaren skall dega för.

Citat:
Det som är bra med mICQ är att du slipper implementera ICQ-protokollet, och att det sköter "keep alive" åt dig. Att göra samma sak med i ett PHP-script tycker jag låter svårt/omständligt/jobbigt. (PHP är inte det första språk jag tänker på när jag ska skicka binärdata, eller skriva trådade script.)
Dom problem är lösa och vi har en mjukvara som vi vet hur den är uppbyggd och som är "bit av kaka" att felsöka och bara de funktioner vi behöver, allt skrivet i php som vi behärskar.

Vi är nöjda med resultatet.

*morgonirriterad*.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-21, 14:18 #24
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
"eller menar du att hela reklamfria vip.tv.nu med 50+ kanaler skall vara gratis, jag är inte med?"

Ledsen att jag inte tagit reda på hur din sajt fungerar. Jag trodde att vip-delen var just för dessa meddelanden, men så var det väl inte då... Som sagt: ICQ-påminnelser är cool.
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-21, 14:21 #25
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by nicclas@Mar 21 2004, 12:18
Ledsen att jag inte tagit reda på hur din sajt fungerar. Jag trodde att vip-delen var just för dessa meddelanden, men så var det väl inte då... Som sagt: ICQ-påminnelser är cool.
Skapa ett konto här och kolla vad vi gjort senaste 3 månaderna , vi kör gratis tills allt funkar 99.9%

vip.tv.nu/Login.html

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-22, 19:36 #26
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
Lam fråga. Men varför kör du inte på mail?
/Hannes
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-22, 21:04 #27
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by myapp@Mar 22 2004, 17:36
Lam fråga. Men varför kör du inte på mail?
/Hannes
det ena utesluter väl inte det andra? alla har vi olika önskemål. alla har kanske inte sin mailklient igång som står och kollar efter nya mail en gång i sekunden
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-22, 21:24 #28
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by myapp@Mar 22 2004, 17:36
Lam fråga. Men varför kör du inte på mail?
Mail, ICQ eller SMS finns som alternativ.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-23, 01:30 #29
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
nått som jag hade tyckt om vore möjlighet att få påminelse via nått eget program för sidan....

alltså jag laddar ner nån liten fil från er som sen kollar om nått program börjar åt mig om man nu har ett VIP konto...
så man slipper icq och mail...

hade ju inte behövt ta längre än 1 timma att utveckla och jag hade uppskattat det mer och jag hade definitivt betalat för ett vip konto om ni fixar den funktionen eftersom jag kör min icq på server via centericq så funkar inte det för mig med dem påminnelserna...

så när programet börjar poppar det upp ett mess på skärmen om att programet börjat...
gabriel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-23, 01:38 #30
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
då borde väl tvprogrammet.nu vara passande?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017