Kom ihåg mig?

Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 2)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-04, 16:30 #201
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 111
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 111
Citat:
Originally posted by StefanBergfeldt@Sep 4 2007, 14:34
Jag tycker att det är lite synd att man inte kan länka från mailet också. Har man mycket mail-korre med sina medlemmar/kunder så är det en stor tillgång att kunna ha annonser i mailen.

Titta till exempel på statistiken man får från thecounter
Hmm, menar du med det att det är okej att påtala ex. ett visst erbjudande och sen hänvisa till sin hemsida att man kan gå dit och sen vidare för att utnyttja erbjudandet - Men att det inte är okej att göra samma sak fast placera länken i mailet?

Jag egentligen bara veta om det är okej med alternativ 1 :-)
Frazze är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-04, 21:50 #202
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Tradedoubler nere? Har inte kommit in på 30min nått
Danski är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-04, 22:14 #203
gsocs avatar
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 568
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
gsocs avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 568
Verkar vara dött här med...
gsoc är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-05, 11:29 #204
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av Frazze
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Jag tycker att det är lite synd att man inte kan länka från mailet också. Har man mycket mail-korre med sina medlemmar/kunder så är det en stor tillgång att kunna ha annonser i mailen.

Titta till exempel på statistiken man får från thecounter
Hmm, menar du med det att det är okej att påtala ex. ett visst erbjudande och sen hänvisa till sin hemsida att man kan gå dit och sen vidare för att utnyttja erbjudandet - Men att det inte är okej att göra samma sak fast placera länken i mailet?

Jag egentligen bara veta om det är okej med alternativ 1 :-)
Man kan lägga upp annonser i sitt nyhetsbrev, det krävs dock att man kontaktar supporten först och får ett godkännande.

Ditt nyhetsbrev måste vara seriöst och av hög kvalité. E-maillistan måste vara skapad genom ett aktivt val av dina mottagare och det ska finnas uppgifter om hur mottagaren kan avsäga sig prenumerationen av nyhetsbrevet. Kontaktinformation till avsändaren måste tydligt presenteras.

Frazze: Uppmaningar i e-mail, chatforum, gästböcker odyl. för att få folk att gå in på din sida för att klicka på dina länkar är inte tillåtet. Hör av dig till supporten så kan vi försöka att hitta en lösning till din fråga.
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-05, 12:23 #205
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 111
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 111
Citat:
Frazze: Uppmaningar i e-mail, chatforum, gästböcker odyl. för att få folk att gå in på din sida för att klicka på dina länkar är inte tillåtet. Hör av dig till supporten så kan vi försöka att hitta en lösning till din fråga.
Okej, då tolkar jag det som att det inte är okej att, vill inte kalla det uppmana för det var inte det jag var ute efter, informera om ex. en pågående kampanj via Email. Däremot är det okej att göra samma sak fast på själva sidan man driver.
Frazze är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-29, 11:37 #206
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Vad innebär detta? I det första mailet får man uppfattning att det är lite problem med spårningen, typ att det är en fördröjning av registrerade leads eller så. Ingen uppmaning till att man ska ta ner sina jula-länkar. Bara ha lite tålamod.
I det andra mailet verkar det ju som att allt har legat nere dessa två veckor dagar.
Tycker detta var bristfällig och felaktig information. Eller har jag fattat något fel?

-------------------------------------------------------------------------------------------
td skrev 19/9:
Vi har för tillfället problem med spårningen för Jula i
samband med att de har släppt en ny site.


På Jula:s vägnar får vi be om ursäkt och be er affialites om
lite tålamod.

Tack för ert fantastiska samarbete,

Bästa häslningar

Jula & TradeDoubler

--------------------------------------------------------------------------
td skrev 28/9

Nu är äntligen spårningen på plats!

Ett stort tack till alla er affiliates i Jula programmet för ert tålamod under dessa två veckor som
spårningen har legat nere. Nu fungerar således allt. Tänk nu bara på att uppdatera url:erna för
programmet eftersom de har lagt om sajten. De kommer även idag att lägga upp ny grafik.

Får på Julas vägnar be om ursäkt för den tid det har tagit för att ordna detta.

Bästa hälsningar

Jula & TradeDoubler

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
jake är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-29, 12:41 #207
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Det kom ett mail innan dess som berättade att Jula skulle byta sajt och trackingen skulle vara nere någon dag.

Sedan kom uppföljningen den 19:e som sa att installation av spårningen drar ut på tiden.
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-29, 16:06 #208
Ireneri Ireneri är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 129
Ireneri Ireneri är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 129
Citat:
Originally posted by jake@Sep 29 2007, 11:37
Vad innebär detta? I det första mailet får man uppfattning att det är lite problem med spårningen, typ att det är en fördröjning av registrerade leads eller så. Ingen uppmaning till att man ska ta ner sina jula-länkar. Bara ha lite tålamod.
I det andra mailet verkar det ju som att allt har legat nere dessa två veckor dagar.
Tycker detta var bristfällig och felaktig information. Eller har jag fattat något fel?
Jag tycker också detta är irriterande.
TD/Jula väljer att inte uppmana till borttagning av länkarna. Man bara säger lite diffust att det är "problem", men inte hur allvarligt problemet är. Kanske inte så lätt att tolka för alla affiliates.

I första mejlet sa dom att butiken skulle stängas i fyra dar.
Vilket innebar att man kunde låta bannrarna ligga kvar, eftersom kunderna ändå inte kunde besöka eller handla i butiken (det visades endast en stor text att sajten var under ombyggnad).

Två dar efter att de öppnat igen meddelades att de hade "för tillfället problem" med spårningen. (Man sa INTE att "installationen av spårningen drar ut på tiden", det är skillnad).
Först 9 dar senare informeras att spårningen legat nere helt.


Kanske var de oroliga för att en del ska glömma lägga tillbaka Jula-länkarna, och kanske såg man chansen till gratis trafik.
TD och Jula, ni förtjänar varsin pungspark.
Ireneri är inte uppkopplad  
Oläst 2007-10-05, 14:41 #209
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Vi delar denna tråden nu efter 14 sidor för den blir så trögläst.

Fortsättningen finns här.
Thomas är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017