Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbmaster sökes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-21, 01:52 #1
Sponsored Sponsored är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 4
Sponsored Sponsored är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 4
Webbmaster sökes


Är du en duktig hemsidesmakare?

Äntligen har jag dragit igång ett projekt som jag tänkt genomföra länge.

Jag är inte på jakt efter en stor opersonlig webbyrå, projektet (läs företaget) är ett litet nystartat bolag (med 1 person i) varför jag tror det bara är bra och positivt om vi är i ungefär samma situation.

Jag är rädd om pengarna då allt bekostas att hårt förvärvade besparingar. Samtidigt varken förväntar jag mig att det skall vara "gratis" eller tänker berätta om vilka fantastiska möjligheter du får i del i framtida vinster då jag inte tror på detta sätt att göra affärer.

Jag både räknar med, och är villig att betala men jag är samtidigt rädd om slantarna av det enkla skälet att jag inte har något val.

Vad vill jag uppnå?
En kontakt med en trevlig och duktig webbdesigner som kan och sätter stolthet i sitt jobb och som vill ha ett långsiktigt samarbete och inte bara ser sina kunder som en mjölkko.

En snygg och innehållsrik hemsida, som ger ett seriöst intryck, dvs. inte sönderdesignad med mycket "spaced grafik" och vansinnigt mycket flash som jag tycker en del sidor tyvärr har.

Hur kan jag underlätta?
Du får textmaterial färdigt, dvs. du slipper sitta och fundera ut lämplig text om mina affärer, detta gör jag ju bäst själv

Jag tar om möjligt fram bilder men här kommer jag behöva din hjälp

Design layout tar jag fram utkast på, dvs. du slipper göra fem olika förslag och få en kund som inte är riktigt nöjd med något av dom, samtidigt är det ju förhoppningsvis du som kommer med dom proffsigaste idéerna.

Vad behöver jag hjälp med?
- Framtagning logotyp
- Dina idéer
- Framtagning av hemsida som är läsbar både för macar och PC
- Framtida uppdateringar
- Kunna ta underlag för trycksaker
- Hjälp med att hitta bilder
- Kunna klara att redigera bilder till sidan
- En webbmaster som kan det han/hon åtar sig

Dina kvalifikationer?
- Gjort ett antal professionella sidor
- Flash
- HTML
- JAVA
- MySQL (databasutvecklare finns i bekantskapskretsen varför denna kunskap inte är helt nödvändig).
- Kunskap om grafisk design.
- M.m

Vad vill jag ha?
- Ett fast pris så långt som möjligt.
- Ett rimligt pris för löpande jobb (samarbetet skall ju löpa under lång tid).
- När debiteringen går på timma så händer det saker.
- Webbmaster med erfarenhet och känsla för form och design.
- Webbmaster med uppriktigt intresse av långsiktigt samarbete, även om man får ett nytt jobb.
- Möjlighet att ta fram material för tryck (dvs. underlag för tryckning).
- Ett bollplank.
- Någon som inte säger "har inte tid längre"

Vad vill jag inte ha?
- "Jorå, svänger ihop en hemsida på 10 minuter",
- "Jag slänger ihop en hemsida för en tusing i timman plus moms"
- "Vår grundtaxa börjar på 30´000 för grundläggande HTML-design"
- "Har ingen lust"
- "Vadå sidan är inte läsbar, vadå funkar inte, måste ju vara något fel på din dator"

Projektet och webbsidan?
- Projektet syftar till ett antal tjänster som kommer att marknadsföras, mycket av kommunikationen med kunder kommer att ske via webbsidan.
- Det rör sig ej om porr
- Inloggningsfunktionalitet kommer att ske mot en databas med MySQL. I inloggningsfunktionen skall kunder kunna gå in och läsa samt uppdatera uppgifter.
- Jag berättar mer när det är dags för kontakt

Hittills
Första skisserna på hemsidan är gjord. Jag har till stora delar klara idéer för utformningen av hemsidan troligen kommer att se ut men behöver här din hjälp.

Textmassan, struktur för och bildinnehåll till sidan är också under framtagande, mycket är redan skrivet. Bildmaterial är till vissa delar klart, mer bildmaterial kommer jag behöva hjälp med.

Ledord för hemsidan, snygg, ren, lättnavigerad och funktionell.

Vad händer nu?
Om du nu läst så här långt och tycker att ovanstående stämmer någorlunda på den du är, vad du kan och gjort samt vad du vill göra. Maila då (men utan tung grafik bifogat "webmail" med begränsat utrymme),

Jag tror mig även kunna hitta flera nya uppdrag till dig i framtiden men lovar inget. Skicka med lite mer information om vad du gjort tidigare, vad dina specialiteter är samt ev. referenser. Är också tacksam för lite generella prisuppgifter (olika fasta priser för hemsidesjobb och löpande timpriser).

Det är en fördel om du bor någorlunda i närheten av Stockholm så kan vi träffas.
Sponsored är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-21, 03:51 #2
Sponsored Sponsored är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 4
Sponsored Sponsored är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 4
La inte upp e-mail då jag gör allt för att undvika spam,

Skicka ett privat meddelande istället så mailar jag tillbaka

Mvh
Sponsored är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-09, 01:38 #3
Sponsored Sponsored är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 4
Sponsored Sponsored är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 4
Puhh.....

Har fått in ett stort antal svar som jag sakta men säkert utvärderar. Är övertygad om att jag kommer att hitta "rätt" webbmaster för projektet bland dessa.

Mvh
Sponsored är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017