Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Community ā la Lunarstorm sökes!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-16, 08:33 #1
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
Jag vet att en liknande tråd tagit upp detta ämne innan, men rekommendationerna där till gratisskripten är inte det jag söker. Jag söker en komplett community som har så många funktioner som Lunarstorm som möjligt. Jag har planer på att lansera detta utanför Sverige, först helt gratis men på sikt hoppas jag att kunna locka medlemmar till att betala för plus-tjänster. Jag kan tänka mig betala en slant för en komplett community som nämns ovan, men inga fantasisummor. Finns det gratisalternativ som håller måttet och som jag får använda i kommersiella syften så småningom, så varför inte.

Tips och förslag tas gärna emot. Kan ni tänka er att själva utveckla en sån tjänst åt mig så kan det också vara ett alternativ, men helst vill man inte uppfinna hjulet på nytt.

Maila mig på [email protected]
M-bition är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-16, 08:50 #2
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Citat:
Originally posted by M-bition@Nov 16 2004, 09:33
Jag kan tänka mig betala en slant för en komplett community som nämns ovan, men inga fantasisummor.
Det skulle vara intressant att veta vad du betäcknar som "en slant" och vad en "fantasisumma" är. Självklart ska du inte säga något ur förhandlingssyfte, men det vore intressant att veta inom vilken 10-potens vi ligger...
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-16, 09:20 #3
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
En site liknande Lunarstorm får du inte under miljonen iaf.
Klorinsky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-16, 10:26 #4
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
Citat:
Ursprungligen postat av eg0master
Citat:
Ursprungligen postat av M-bition
Jag kan tänka mig betala en slant för en komplett community som nämns ovan, men inga fantasisummor.
Det skulle vara intressant att veta vad du betäcknar som "en slant" och vad en "fantasisumma" är. Självklart ska du inte säga något ur förhandlingssyfte, men det vore intressant att veta inom vilken 10-potens vi ligger...
Allt är ju relativt. Beroende på funktionerna som erbjuds, designen (grafiska och tekniska) och hur underhållsvänlig den är så kan man tänka sig allt från 0 kronor till "tusentals" kronor. Jag är fullt medveten om att det finns gratisalternativ, men dessa måste hålla måttet och dessutom tillåta mig att lansera tjänsten kommersiellt.
M-bition är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-16, 10:31 #5
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
Citat:
Originally posted by Klorinsky@Nov 16 2004, 10:20
En site liknande Lunarstorm får du inte under miljonen iaf.
Teknisk implementaion av en site liknande Lunarstorm tror jag absolut ligger långt lägre än miljonen du nämner. Om du sedan inkluderar varumärke, trafik etc. så handlar det ju självklart om mycket stora summor för en sån etablerad tjänst.
M-bition är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-16, 12:15 #6
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Hej Elie och välkommen till WN!

Komplettera gärna med vilket scriptspråk du vill ha det i. Så många som kör mindre svenska communities utan någon direkt vinst borde väl nån vara villig att sälja för några tusingar, alternativt kolla kommersiella alternativ på hotscripts.com och dylikt.
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-16, 12:46 #7
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
Citat:
Ursprungligen postat av M-bition
Citat:
Ursprungligen postat av Klorinsky
En site liknande Lunarstorm får du inte under miljonen iaf.

Teknisk implementaion av en site liknande Lunarstorm tror jag absolut ligger långt lägre än miljonen du nämner. Om du sedan inkluderar varumärke, trafik etc. så handlar det ju självklart om mycket stora summor för en sån etablerad tjänst.
Efter lite snabb överslagsräkning på miniräknaren blir min gissning att 1 miljon är en bra bit under värdet på siten. Fast försäljningspriset kan förståss vara mycket lägre. Men om du nu behöver en så avancerad site som Lunarstorm så räknar du redan med hundratusentals kronor i tekniska driftkostnader per månad. Sen tillkommer alla löner på övriga anställda.

Jag tror att din vision om Lunarstorm-kopian är overkill. Följ Tobbes tips att höra med ägarna till mindre communities. Det finns som sagt en hel del.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-16, 13:06 #8
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
Citat:
Originally posted by Tobbe@Nov 16 2004, 13:15
Hej Elie och välkommen till WN!

Komplettera gärna med vilket scriptspråk du vill ha det i. Så många som kör mindre svenska communities utan någon direkt vinst borde väl nån vara villig att sälja för några tusingar, alternativt kolla kommersiella alternativ på hotscripts.com och dylikt.
Tack Tobbe.
Eftersom jag är mer bevandrad i ASP så är det att föredra, men PHP går bra också.
M-bition är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-16, 13:26 #9
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Jag tror gratis/färdiga script är att föredra och bygga därifrån.
Från scratch så skulle jag tycka mellan 200-300kkr är någon form av minimipris för funktionalitet. Fast då vet jag ju förståss inte exakt vad Lunar har för funktionalitet egentligen... <_<
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-16, 13:28 #10
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
En sida som Lunarstorm behöver ju inte alls kosta så mycket, den behöver inte heller vara krävande. Tekniken bakom den är inte heller omöjlig eller överdrivet avancerad. Det som gör att just Lunarstorm kostar är den ENORMA trafiken och därför också personalen bakom. Det inarbetade varumärket sätter stor vikt vid prissättningen. En kopia av lunarstorm som har 5 besökare om dagen med exakt samma funktioner behöver inte kosta många kronor alls.
md-solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017