Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kvalitet på WN?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-23, 00:25 #1
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
Standard Kvalitet på WN?

Hej är rätt ny på det här forumet. Vad är er uppfattning om kvaliteten på inläggen/nivån på det här forumet? Har tidigare använt itproffs.se och det forumet håller väldigt hög kvalitet både på sina medlemmar och forumet generellt. I det här forumet kan det t.ex. kännas som lite väl mycket reklam i signaturerna (särskilt när det står priser med). Min uppfattning hittills är ändå att nivån här tillräckligt bra för att kännas som ett seriöst forum.
tony-axbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-23, 07:27 #2
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Tack martinl för morgonens skratt =)
Klockren representation av wn numera känns det som. Kan bara hålla med och konstatera att kvaliteten sänkts rejält de senaste åren. Inte för att det inte finns kvalitativa inlägg, utan för att de blir allt mer sällsynta.

Detta inlägget får väl räknas till den första skalan av totalt meningslösa inlägg.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-23, 11:48 #3
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
Nu har jag kommit på nichen på mitt kommande forum wn2.se
Bara kvalitetsinlägg ska få postas där.
Ska bli en betalsajt där det kostar 100 kr/inlägget för att verkligen sålla bort alla totalt meningslösa inlägg som alla andra forum på internet sliter med.
Räknar kallt med att dra in 10-15000 kr per dag första veckan.
Intresserade kan pma mej för att få en vip-invite.
p.s jag skämtar såklart....ett riktigt kvalitetsinlägg som jag bjuder på.
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-23, 12:59 #4
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Jag skulle vilja säga att kvaliteten är olika på olika sektioner. Kvaliteten är lägst i sektionen Webbhotell (Samma personer tipsar hela tiden i tråd efter tråd om samma webbhotell, olika personer postar nya trådar i samma tema, "Tips på bra webbhotell" osv.) medan den är betydligt högre i tex. "Företagsamhet, juridik och ekonomi" och "E-kommers".

Senast redigerad av Danielos den 2012-11-23 klockan 13:01
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-23, 17:47 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
WN får den kvalitet på inläggen som vi ger dem själva, det är ju användarskapat innehåll till 100% på den här webbplatsen och då är det bara vi själva som skriver här som får bidra med den kvalitetsnivå vi själva vill ha.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-23, 17:53 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Att det förekommer så pass mycket egenreklam i profilerna beror dels på att många här är egna företagare och dels på att vi inte tillåter egenreklam i forumtrådarna för att slippa få forumet sönderspammat.

Sedan håller jag med om att kvaliteten på inläggen varierar en hel del men det är ju ganska naturligt när det är allt från tonåriga nybörjare till erfarna företagare i medelåldern bland medlemmarna. Det är också naturligt att det blir en större andel "seriösa" diskussioner i sektioner om företagande eftersom det huvudsaklige är företagare eller blivande företagare som diskuterar där.

Som Conny säger så kan man ju bidra till att höja nivån själv och, framför allt, använda sökfunktionen och läsa reglerna åtminstone en gång.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-23, 21:48 #7
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Jag tycker fler av de lite större aktörerna lyser med sin frånvaro, jämfört med för några år sedan.

Med de "lite större aktörerna" åsyftar jag främst de som jobbar heltid med webbutveckling.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-23, 22:20 #8
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Jag tycker fler av de lite större aktörerna lyser med sin frånvaro, jämfört med för några år sedan.

Med de "lite större aktörerna" åsyftar jag främst de som jobbar heltid med webbutveckling.
Det håller jag absolut med om, jag har för mig att detta togs upp i en tidigare tråd där många av de som var mycket aktiva för länge sedan ändå skrev några inlägg. Rätt synd tycker jag. Själv har jag varit aktiv på kanske både gott och ont på wn sedan jag började med min karriär som 1997, och blev medlem på wn först 2005, men jag ha alltid på något sätt försökt att bidra med något positivt, även om jag självklart brinner för mitt arbete och kanske ibland har haft en tendens att brinna lite för mycket så att säga.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-23, 22:53 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Jag tycker fler av de lite större aktörerna lyser med sin frånvaro, jämfört med för några år sedan.

Med de "lite större aktörerna" åsyftar jag främst de som jobbar heltid med webbutveckling.
Jag tror det är mer av en subjektiv uppfattning eftersom man utgår från de som byggde upp sin storhet på den tiden vilka inte längre har samma tid, nytta eller motivation längre. Den där unika familjekänslan försvinner också lite när forumet växer vilket en del nog tycker är tråkigt. Man kanske tycker det är mycket nybörjare och småglin, precis som andra kanske tyckte om en själv för ett antal år sedan Internet har bara växt och därmed blir det också betydligt fler av den varan nu. Själv tror jag bara det är positivt för såväl WN och branschen i stort.

Konkurrensen hårdnar också hela tiden och många som arbetar med e-handel vill nog inte råka ge värdefulla tips och råd till potentiella konkurrenter. Ett forum som WN handlar ju om att ge och få men känner man att man till slut bara ger så är nog risken stor att man drar sig tillbaka. Det tror jag inte man kan göra något åt.

Ser man till exempel på Förmedling av jobb och tjänster så är det fler etablerade företag som söker personal idag än vad det var när WN var förhållandevis ungt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-11-23 klockan 22:59
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-26, 13:22 #10
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Jo sant att medlemmarna ska bidra för att få högre kvalitet på forumet, men jag tycker också att WN`s Admins och Moderators kunde vara lite mer tillmötesgående och lyssna på medlemmarna så de hade nån gnistra till att bidra mer.

Det känns som de flesta förbättringsförslag tex bara dissas eller direkt nekas, det ger inte direkt någon mer motivation att bidra med kvalitetsinlägg här. Jag vet många gamla rävar som stuckit härifrån mycket pga administrationen och vissa moderators. Om det är så att inte tid finns kanske ni borde fundera på att ta in admins och moderators som har tid och lust att arbeta med detta, utforma det, utveckla det så majoriteten trivs? bara lite åsikter varför jag tror det tappat familjekänslan lite.

Det är självklart omöjligt att driva ett forum och få alla att tycka det är bra, för alla är vi olika, men man kan ju sikta på att majoriteten tycker det sköts bra.

Senast redigerad av knullis den 2012-11-26 klockan 13:27
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017