Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Egenreklamsregeln och webbhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-08-29, 21:02 #1
mans71s avatar
mans71 mans71 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 48
mans71 mans71 är inte uppkopplad
Nykomling
mans71s avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 48
Standard Egenreklamsregeln och webbhotell

Om wn.se:s regler inte tillåter att någon säger "mitt webbhotell är bäst", då kanske vi skulle diskutera den regeln?

Många som hänger här är har en anknytning till ett webbhotell på ett eller annat sätt och har en signatur som kan knytas till ett webbhotell. Dessa människor skriver saker här som jag finner intressant. Människor är människor. Vi har alla olika referenser och anknytningar till andra människor och företag.

Om jag kommenterar, och är anställd eller ägare av ett webbhotell, och tydligt deklarerar det i min signatur, då är det väll upp till läsaren av mitt inlägg att bedöma relevansen i det jag skriver - eller?

Jag tycker det är bra, riktigt bra, om alla, inkl kommersiella aktörer får uttrycka sin åsikt här. Huvudsaken är att jag ser i vilken egenskap någon skriver ett inlägg.

Om ett webbhotell eller anställd skriver något, då måste jag som läsare ta i beaktande att det är i den andan det skrivs. Likväl som jag tar i beaktande att en mycket irriterad kund till ett webbhotell inte nödvändigtvis är representerande för ett ett webbhotells tjänster och service rent generellt - det är bara ett uttryck för en enskild människas erfarenheter.

Tänk om detta inlägg får vara kvar, och kommenteras och diskuteras av forum admins liksom andra WN medlemmar...
mans71 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-29, 21:21 #2
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av mans71 Visa inlägg
Om wn.se:s regler inte tillåter att någon säger "mitt webbhotell är bäst", då kanske vi skulle diskutera den regeln?

Många som hänger här är har en anknytning till ett webbhotell på ett eller annat sätt och har en signatur som kan knytas till ett webbhotell. Dessa människor skriver saker här som jag finner intressant. Människor är människor. Vi har alla olika referenser och anknytningar till andra människor och företag.

Om jag kommenterar, och är anställd eller ägare av ett webbhotell, och tydligt deklarerar det i min signatur, då är det väll upp till läsaren av mitt inlägg att bedöma relevansen i det jag skriver - eller?

Jag tycker det är bra, riktigt bra, om alla, inkl kommersiella aktörer får uttrycka sin åsikt här. Huvudsaken är att jag ser i vilken egenskap någon skriver ett inlägg.

Om ett webbhotell eller anställd skriver något, då måste jag som läsare ta i beaktande att det är i den andan det skrivs. Likväl som jag tar i beaktande att en mycket irriterad kund till ett webbhotell inte nödvändigtvis är representerande för ett ett webbhotells tjänster och service rent generellt - det är bara ett uttryck för en enskild människas erfarenheter.

Tänk om detta inlägg får vara kvar, och kommenteras och diskuteras av forum admins liksom andra WN medlemmar...
Håller egentligen med, det är jäkligt dumt när man har möjlighet att hjälpa någon annan med problem men får inte svara för att det blir egenreklam. Problemet är ju dock att vissa inte klarar av att hantera det och använder wn.se som nån sorts gratis reklamsite istället typ

Jag *memcache* heter *lastbalansering* något *memcache* och *lastbalansering* jobbar *memcache* på *lastbalansering* ett *memcache* webbhotell *lastbalansering*
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-29, 22:01 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Detta bästa vore om man fick annonsera på wn, själva har vi försökt flera gånger och inte fått något svar om och när vi kan få annonsera, så tills dess har de flesta inget annat val än att trycka på vad man erbjuder i forumet. Men det är ju inte du som jobbar på ett webbhotell som ska kritisera ett annat, låt istället webbhotellskunderna stå för den saken.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-29, 23:03 #4
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Du är inte ensam om problemet med annonsering Daniel. Verkar som det finns visa företag som får göra det andra struntar man i. Det är inget stort problem dock för så som det drivs lär det självdö iaf.

Men som sagt vill man värna om sina kunder är man delaktig på olika forum och ser om sitt hus innan problemet blir för stort.

Sista posten med signatur nu ;-)
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-30, 08:13 #5
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av oderland Visa inlägg
Du är inte ensam om problemet med annonsering Daniel. Verkar som det finns visa företag som får göra det andra struntar man i. Det är inget stort problem dock för så som det drivs lär det självdö iaf.

Men som sagt vill man värna om sina kunder är man delaktig på olika forum och ser om sitt hus innan problemet blir för stort.

Sista posten med signatur nu ;-)
Håller helt med, vi måste ju kunna bemöta våra kunder i detta och andra forum på nätet.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-30, 08:25 #6
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Håller med det som skrivits. och när inte jag som har något relaterat webbhotell. kan man lika stänga net skiten om inte jag får säga vad jag tycker. då mina kommentarer inte var på något vis missvisande..


Over and Out //ZynX
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-30, 11:56 #7
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
inet bara webbhotel lsom är problemet.. är ju samma sak om någon söker efter whitelabel för dating då får inte jag svara *************.se bör diskuteras
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-30, 12:23 #8
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Det vore intressant (och bra) om en moderator kunde delta i diskussionen så det känns som att det här leder någonstans och inte bara ignoreras.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-30, 12:54 #9
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 471
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Detta bästa vore om man fick annonsera på wn, själva har vi försökt flera gånger och inte fått något svar om och när vi kan få annonsera, så tills dess har de flesta inget annat val än att trycka på vad man erbjuder i forumet. Men det är ju inte du som jobbar på ett webbhotell som ska kritisera ett annat, låt istället webbhotellskunderna stå för den saken.
Gäller mig också, har flera gånger försökt få kontakt angående annonseringen. Inblandad i varumärken som mer än gärna skulle annonsera på WN.
ninza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-30, 13:04 #10
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Vad jag har läst tidigare så beror det ju på att annonsplatserna är fulla för en lång tid framöver. Man vill ju inte ha 300 reklamrutor på WN heller

Svårt det här med egenreklam... Finns för- och nackdelar både med att tillåta och inte tillåta det.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017