Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Censur på wn

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-09, 13:10 #11
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
"trist när någon annan får sista ordet och får stänga en tråd som du skapat. Det handlar egentligen inte om att tråden stängs utan att någon kan sätta "sin" stämpel och det är det sista som står på den tråd som du själv startat"
Precis, tror alla utom moderatorn själv tycker detta är märkligt tillvägagångssätt.
Fredrik K är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 13:21 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik K Visa inlägg
Men varför stänger Du en aktiv pågående tråd med eget slutord taget ur luften, och sen stänger tråden?
Det är censur eftersom andra inte får föra sin talan efter Dina "slutord".
Det kan jag inte svara på om du inte hänvisar till tråden. Ifall hela den här diskussionen rinner ur EN enda stängd tråd av mer än 50 000 som finns på WN så förstår jag heller inte riktigt relevansen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 13:25 #13
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik K Visa inlägg
Kan man verkligen vara moderator med sådan inställning?
Att man inte kan vara öppen för vad andra upplever, då ska man nog syssla med annat.
Tillför det verkligen något att gnälla på Binero dag ut och dag in? Borde man inte ha bytt leverantör för länge sedan om man var så missnöjd?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 13:53 #14
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
jonny,

Om vi bortser från den specifika aktören (motsvarande trådar finns ju om alla "de stora" i Sverige), tycker jag absolut det kan vara relevant att belysa negativa aspekter beträffande ett större hostingföretag, på ett forum där det förmodligen finns tusentals medlemmar som även är deras kunder. Nya medlemmar kommer ju till hela tiden vilket förstås gör informationen intressant även för dessa.

Att "gnälla" och älta gammalt tjafs är knappast relevant, men att belysa nya problem är väl i högsta grad det?! Självklart är det toppen om moderatorerna uppmärksammar okynnesinlägg ämnade att smutskasta eller misskreditera konkurrenter.

Transparens är väl sååååå 2012 ;-)
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 14:17 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
jonny,

Om vi bortser från den specifika aktören (motsvarande trådar finns ju om alla "de stora" i Sverige), tycker jag absolut det kan vara relevant att belysa negativa aspekter beträffande ett större hostingföretag, på ett forum där det förmodligen finns tusentals medlemmar som även är deras kunder. Nya medlemmar kommer ju till hela tiden vilket förstås gör informationen intressant även för dessa.

Att "gnälla" och älta gammalt tjafs är knappast relevant, men att belysa nya problem är väl i högsta grad det?! Självklart är det toppen om moderatorerna uppmärksammar okynnesinlägg ämnade att smutskasta eller misskreditera konkurrenter.

Transparens är väl sååååå 2012 ;-)
Ja, fast är det ett nytt problem så är det väl också lämpligt att starta en ny tråd? Jonny menade inte alls att vi inte tillåter "gnäll", ett betydande antal av webbhotelltrådarna är som sagt var just "gnälltrådar".

Det är också bra om även nya medlemmar lär sig använda sökfunktionen Det blir inte särskilt lyckat om alla inlägg som kritiserar Binero, Loopia eller City Network ligger i en enda tråd.

Visst är väl transparens lite av en trend idag men det är ändå långt ifrån alla företag som vare sig anammat trenden eller skulle gynnas av att göra så. Det är dock exempel på en diskussion som bör tas i en separat tråd
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-06-09 klockan 14:20
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 17:28 #16
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Tillför det verkligen något att gnälla på Binero dag ut och dag in? Borde man inte ha bytt leverantör för länge sedan om man var så missnöjd?
1+ helt klart där, jag tycker det är bra att man stänger gnälltrådar som de om Binero, efter tag blir det bara tjat om samma sak där man blandar rent gnäll med supportfrågor. Det gagnar varken Binero eller någon annan. Jag försökte framföra detta i en av trådarna dessutom, att man sedan blev anklagad för egenreklam är ju en annan historia.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-12, 17:03 #17
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Tillför det verkligen något att gnälla på Binero dag ut och dag in? Borde man inte ha bytt leverantör för länge sedan om man var så missnöjd?
Det är det bästa påtryckningssättet för dom att bättra sig.
Låt folk göra det om dom vill, du behöver inte bry dig.
Det är även bra input till de som ska skaffa webbhotell.....
Fredrik K är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-12, 22:00 #18
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det kan jag inte svara på om du inte hänvisar till tråden. Ifall hela den här diskussionen rinner ur EN enda stängd tråd av mer än 50 000 som finns på WN så förstår jag heller inte riktigt relevansen.
Förstår du inte relevansen av att stänga en tråd under pågående diskussion, dessutom med Ditt eget slut ord som web2k beskriver så bra?
Vad har det med de andra 50000 trådarna att göra.
Det handlar om att visa respekt för dom som engagerar sig i trådarna.
Varje tråd.

När man stoppar en pågående tråd är det censur, ordet censur behöver inte betyda STATLIG censur. (Googla)
Utan när man på något sätt stoppar eller förhindrar information.
När man stänger en aktiv tråd, med egna slutord (dessutom felaktiga) är detta i högsta grad censur.

Du får gärna öppna tråden så man har chans att besvara direkta felaktigheter.
http://www.wn.se/t1053330.html

Direkt när tråden stängdes utan att jag själv ens visste det så hade jag 2 pm från andra som upplevt precis samma sak.
Som jag förstod det var det i huvudsak problem med tartareandesire.
Det finns säkert ett mörkertal också.
Lite positivt förvånad att denna är tråden är öppen eller ens finns kvar.

3:dje gången jag frågar vem är ansvarig för wn?
Om man vill framföra problematik.
Eftersom jag mejlat 2-3ggr utan ens en replay.....
Fredrik K är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-12, 22:15 #19
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik K Visa inlägg
Det är det bästa påtryckningssättet för dom att bättra sig.
Knappast, dom lär ha arbetat så fort och bra de kunde på att lösa de problem som man väl kände till, tråden lär knappast ha skyndat på. Men nu tänker jag generellt inte på just din tråd kanske utan om på några andra långa trådar som rört de problem som Binero har haft.
Att stänga en tråd är inte censur, det kallas moderering. Sedan kan självklart moderatorer göra fel, men inte är det censur. Personligen tycker jag man ofta är lite väl hård och i andra fall tillåter nästan vadsomhelst där man borde ha modererat, med det är klart, alla tycker vi olika.

Senast redigerad av Danielos den 2012-06-12 klockan 22:22
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-12, 22:43 #20
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Knappast, dom lär ha arbetat så fort och bra de kunde på att lösa de problem som man väl kände till, tråden lär knappast ha skyndat på. Men nu tänker jag generellt inte på just din tråd kanske utan om på några andra långa trådar som rört de problem som Binero har haft.
Att stänga en tråd är inte censur, det kallas moderering. Sedan kan självklart moderatorer göra fel, men inte är det censur. Personligen tycker jag man ofta är lite väl hård och i andra fall tillåter nästan vadsomhelst där man borde ha modererat, med det är klart, alla tycker vi olika.
Dom är klart underbemannade sedan lång tid. Troligt vis hårt styrda för avkastning på kundernas bekostnad. Fast nu var det inte det vi diskuterade.
För det fungerade faktiskt super under många år som Aleborg, så visst går det.....

Exponering av problemen är klart bästa sättet.
I ärlighetens namn som egen företagare, funkar det bra.
Om man är seriös företagare tar man då tag i problemen och låter dom inte fortgå.
Och bra info för dom som ska välja leverantör.
Man stänger inte en diskussion som det pågår med flera inlägg om dagen.
Kanske om det stått stilla i flera dagar, eller hot och andra otrevligheter.

Som tidigare sagts finns många STORA företag med MÅNGA kunder med mycket bra omdöme....
Alltså tvärt emot "slutorden" i den aktuella stängda tråden.
Fredrik K är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017