Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad har hänt med GSERP?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-01, 17:27 #51
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Lyx Visa inlägg
Hej!

Om vi tittar tillbaka över hur lanseringen sköttes kan jag hålla med om att vi kunde gjort några saker bättre. Jag vill dock poängtera att flytten till Wincher inte kunde skjutas framåt eftersom gserp var helt gratis och att vi behövde börja göra pengar för att hålla utvecklingen flytande. Planen var från början att lansera Wincher redan i våras.

Gserp var ett vinnande koncept för användarna eftersom det var gratis. För att få igång tjänsten på allvar blev planen att bygga om gserp från grunden med ett bättre bakomliggande system och betydligt vassare användarvänlighet.

Man betalar ca 5kr i månaden för varje domän efter 10st. Då får man hur många sökord man vill till den domänen. Tycker du verkligen det är dyrt? Serpbook som du tyckte hade rimlig prissättning är vad jag vet betydligt dyrare?
Jag förstår er till 100% att ni behöver ta betalt för en tjänst som faktiskt var bra. Ni har dock inte skött migreringen bra och den kom väldigt abrupt, speciellt om tanken var att Wincher skulle lanseras i våras. Era villkor är dessutom otydliga och Jim har tagit upp det på ett bra sätt tidigare. Jag tycker inte heller om att jag som kund migreras till en tjänst med villkor som jag inte vill acceptera.

Wincher var dyrt med den ursprungliga prismodellen, den nuvarande är bättre. Den nuvarande är till och med mycket bättre om man har många hemsidor där man vill spåra många nyckelord, men för mig finns det ett antal alternativ som är billigare för mina behov. Många av dessa alternativ erbjuder dessutom fler funktioner.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-01, 19:49 #52
123t 123t är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 20
123t 123t är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av Lyx Visa inlägg
Hej!

Om vi tittar tillbaka över hur lanseringen sköttes kan jag hålla med om att vi kunde gjort några saker bättre. Jag vill dock poängtera att flytten till Wincher inte kunde skjutas framåt eftersom gserp var helt gratis och att vi behövde börja göra pengar för att hålla utvecklingen flytande. Planen var från början att lansera Wincher redan i våras.

Gserp var ett vinnande koncept för användarna eftersom det var gratis. För att få igång tjänsten på allvar blev planen att bygga om gserp från grunden med ett bättre bakomliggande system och betydligt vassare användarvänlighet.

Man betalar ca 5kr i månaden för varje domän efter 10st. Då får man hur många sökord man vill till den domänen. Tycker du verkligen det är dyrt? Serpbook som du tyckte hade rimlig prissättning är vad jag vet betydligt dyrare?
Tack för dina synpunkter!

Med vinnande koncept menade jag inte att det var gratis! Jag menade att det var en bra tjänst helt enkelt, jag trivdes bra och det verkar vara fler som gjorde. Att det var gratis var så klart ett plus men vi förstår alla att ingen kan jobba gratis i all evighet.

Jag skulle mer än gärna betala en rimlig slant för Gserp och detta för Gserp hade det jag behövde, varken mer eller mindre.

Har ni inte ens övervägt att ha kvar Gserp, vad jag har förstått så är vi många som gärna vill vara kvar där.

Har man ett mindre antal domäner är priserna väl okej men har man många domäner tycker jag det är för dyrt. Har man 50-100 domäner så blir det en del pengar, finns billigare alternativ som också är bra.
123t är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017