Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dejtingsidornas omsättningar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-07, 21:36 #41
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Var inga småpengar, 10.000 USD vilket blir i aktuell kurs 71 172 SEK.

Undra om e-kontakt skulle dra in lika mycket om olika företag annonserade på deras sida. E-kontakt har självklart plats där man kan annonsera. På startsidan ser man att det finns gott om plats på höger sida för de som vill annonsera.

Jag är kanske ensam om att tycka detta, en sida som har annonser som t ex. QX ger än annan känsla, positivt menat. Lite mer inlevelse i det hela. Däremot är jag negativ till annonser som rör sig exempel kan man se på WN till höger, flash-annonser.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 01:47 #42
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
PoF säger att dom drar in $10,000 per dag från annonsering, ca 25m SEK per år.

Inte SÅ illa pinkat för att vara gratis..
Nej det är inte dåligt.

MEN:

"Match.com $350 million in revenue" http://en.wikipedia.org/wiki/Match.com

LITE skillnad.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-17, 23:12 #43
BodyContact BodyContact är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 14
BodyContact BodyContact är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Ungefär som att sitta på Bodycontact supportavdelningen, ta ut 15-16 tusen efter skatt för att svara på frågor
Ja, det är hemskt vad dåligt informerad du är om BodyContact:s finanser.

För er andra kan jag tipsa om en hyggligt fräsch och ganska bra undersökning om de svenska dejtingsajterna som finns på http://www.aftonbladet.se/wendela/re...icle5786530.ab
Där listas lite omsättningar samt uppgivet medlemantal m.m. Artikeln än från september 2009.
BodyContact är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-01, 20:36 #44
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
En snabb fundering.

När jag är inne på aftonbladet så har e-kontakt en banner högst upp, inte direkt ovanligt. De annonserar varje dag på Aftonbladet.

Men det som jag förvånas över är att dom varje gång har en liten liten text "Sveriges största dejtingsajt - enl. Comscore okt 2009"

Hur länge lever e-kontakt på det där som jag har lagt i fet stil? Hur länge kommer man att publicera det när man annonserar på olika sidor? Youtube är samma. Där annonserar e-kontakt också och använder sig utav "Sveriges största dejtingsajt - enl. Comscore okt 2009"

Kommer de även i höst när de har gått ett år, att använda sig utav "Sveriges största dejtingsajt - enl. Comscore okt 2009"? Hur länge kan man använda sig utav detta? 5 år? 10år? 15år?

Om jag vore singel så betyder det inte något alls för mig. Registrerar mig så vill jag ha träffar och komma i kontakt med kvinnor. Spelar ingen roll om sajten har 1 milj. användare men ingen träff. Det måste vara rena rama guldgruvan för kvinnor på såna här sajter som dejtingsidor och sidor för sexkontakter. Man kan liksom välja och vraka och sätta upp vilka kriterier som helst och säkert 100 eller 1000, om inte fler faller inom dessa kriterier och sedan kan man gallra själv.

Tänk om vi killar hade en sån värld
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-01, 22:08 #45
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Håller med. Och hade de inte fått det bekräftat utav Comscore så hade det säkert skrivit något i stil med "En av Sveriges största dejtingsidor" eller liknande. Skulle inte förvåna mig om de fortsätter skriva samma sak i framtiden.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-01, 22:19 #46
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Sen är jag inte mycket för undersökningar och så. Tror inte på ett smack, förutom valresultaten som presenteras då. Men oftast är jag skeptisk till det mesta som har med undersökningar att göra.

Vad säger det att en dejtingsida har över 500.000 medlemmar? Av dessa 500.000 kanske 100.000 är aktiva och 80% är män. Varför ska jag som man registrera mig då? Finns ingen större anledning till det. Det där är bara bluff, samtidigt en ren och skär marknadsföring för att tjäna pengar. Äckligt rent ut sagt.

Istället kan dom skriva, 500.000 användare, 400.000 är kvinnor och 100.000 är män, kan man börja fundera om man ska registrera sig som man.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-02, 11:02 #47
BodyContact BodyContact är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 14
BodyContact BodyContact är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Vad säger det att en dejtingsida har över 500.000 medlemmar? Av dessa 500.000 kanske 100.000 är aktiva och 80% är män. Varför ska jag som man registrera mig då? Finns ingen större anledning till det. Det där är bara bluff, samtidigt en ren och skär marknadsföring för att tjäna pengar. Äckligt rent ut sagt.
Om du läser närmare i artikeln som jag länkade till ovan, så säger e-kontakt själva att de inte raderar "gamla" användare.

Det innebär att att sedan lanseringen i mars 2005 så har de inte plockat bort några användare.

Skulle jag räkna så, så skulle jag ha över 700 000 medlemmar.
BodyContact är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-02, 11:05 #48
BodyContact BodyContact är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 14
BodyContact BodyContact är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Hur länge lever e-kontakt på det där som jag har lagt i fet stil? Hur länge kommer man att publicera det när man annonserar på olika sidor? Youtube är samma. Där annonserar e-kontakt också och använder sig utav "Sveriges största dejtingsajt - enl. Comscore okt 2009"
Enligt Comscores pressrelease 23 maj 2007 (hittade ingen nyare) så är e-kontakt Sverige största. Eller åtminstone i den undersökningen. Men eftersom e-kontakt är den enda svenska dejtingsajten som är med i undersökningen så är väl det inte så konstigt

Länk: http://www.comscore.com/Press_Events...c_Dating_Sites
BodyContact är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017