Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Att sparka på någon som ligger ner?

Visa resultat för omröstning: Är det ok att sparka på en konkurrent som är nere?
Ja - absolut 13 16.46%
Ja - om det görs snyggt 18 22.78%
Nej - inte alls 48 60.76%
Antal röster: 79. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-08, 18:32 #41
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Va? Jag trodde detta var ett skämt från Binero?

Med tanke på att de är mer inkompetenta än Loopia så trodde jag de drev med sig själva. Typ "Oj, nu har Loopia haveri, men vi är ju själva sämre på alla plan, så kom över till oss!".

Skämt åsido. Men allvarligt så får man sig ett gott skratt med tanke på att de har haft stora problem själva. Alla webbhotell har problem och Binero måste väl ändå ligga topp tre i den statistiken?

Bara patetiskt av dem. Hade det funnits lite substans bakom deras påstående så visst, men nu blir det bara som ett gott skämt.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 18:44 #42
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Postade en kommentar på deras blogg. Får se om de vågar publicera den och bemöta kritiken. Annars lägger jag upp den på min blogg och ger dem ännu mer kritik.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 19:14 #43
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Jag tycker i princip inte det är fel att använda situationen för att marknadsföra sig själv. Binero gör det ju ganska snyggt men faktum är att det brukar strula långt värre med Binero än Loopia.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 19:49 #44
Quid Quid är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 13
Quid Quid är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 13
Bineros tilltag var bra mycket mildare än detta inlägg från City Network iaf, snacka om lågvattenmärke...
Quid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 20:06 #45
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
Postade en kommentar på deras blogg. Får se om de vågar publicera den och bemöta kritiken. Annars lägger jag upp den på min blogg och ger dem ännu mer kritik.
Min kommentar är inte godkänd iaf.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 20:39 #46
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Inte min heller. Tycker att hela tilltaget lyser dålig etik hos Binero.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 23:44 #47
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Ibland blir trådar på WN så extremt roliga. Varför skall vi ha konstruktiva trådar inom serverteknik, programmering, marknadsföring mm.? Det är väl bättre med trådar som dessa, som tillför lite humor och skratt i vardagen.
Ditt inlägg var så pass underhållande att det förtjänar ett eget svar

Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Först har vi trådskaparen, johan1234, från CityNetwork, som erbjuder webbhotell för småpengar för att de inte kan hänga med andra konkurrenter på marknaden. När det inte går, går de ut med pekfingret och kritiserar Binero för att de marknadsför sig på "fel" sett gentemot Loopia och samtidigt påpekar Bineros egna, tidigare problem.

Så inte bara slår de ett slag mot Binero, men får alla att minnas Loopias tekniska problem. Riktigt lågt, men samtidigt mycket bra marknadsföring! Det bästa sättet att slå ner på två konkurrenter! Detta är inte en tråd om moral utan ett billigt sätt för CityNetwork att sparka på andra och i detta fallet Binero och delvis Loopia. Hade det handlat om moral hade man beskrivt ett "case" och inge hängt ut en konkurrent.

Till johan1234: om du anser att Binero sparkar på en kunkurrent, gör fel och borde hamna på botten av Atlanten, så vad skall man säga om CityNetwork som skapar denna tråd? I mina ögon ligger du inte bara på botten av Atlanten, men t.o.m. lååågt under, nedgrävd så djupt att ingen vill ens ta tag i er med tång.
Jag låter det vara osagt vilka avsikter Johan hade med sitt inlägg, det vet varken du eller jag. Däremot så har det ingen som helst relevans för själva diskussionen. Om du nu anser att han / City Network beter sig precis lika illa åt själva i och med den här kritiken så betyder det att det inte är okej i dina ögon? Det vill säga exakt det som Johan själv säger Ditt resonemang där blir ganska skoj måste jag säga.

Huruvida de beskrev ett "case" eller talade klarspråk hade inte haft någon som helst betydelse. De flesta här hade förstått precis vilka det handlar om ändå och det hade stått att läsa i forum och på bloggar för alla de som inte är insatta. Då är det väl bättre att vara ärlig från första början.

City Network har profilerat sig som ett ansvarsfullt bolag som satsar hårt på resurssnål teknik, vindkraftsel och som dessutom stödjer välgörenhet. Därför är deras åsikter i denna fråga inte särskilt överraskande men varför kan du inte se det som en positiv förebild för hela branschen istället för att påstå att de är värst av alla? Visst är det inte alls otroligt att det finns en baktanke, det säger jag inget om, men om fler bolag tog efter CN på vissa punkter så skulle vi ha en betydligt trevligare webbhotellbransch för såväl kunder som leverantörer. Visst hade det också varit snyggare att skriva detta inlägg efter nyår än direkt efter Loopias haveri men man vill ju normalt sett också reagera när ämnet är färskt och alla vet vad man talar om.

Jag försvarar inte alls City Network här utan endast de åsikter och tankar Johan förde fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Sedan har vi i tråden "de vanliga gamla kärringar" som gärna pekar med sitt långa finger som vanligt, alltid gjort det, och som själva måste vara änglar, aldrig ta ut en krona extra av en kund, aldrig ta några genvägar i livet, har aldrig gått mot rött gubbe, kört mot gult, aldrig ljugit, aldrig lurat någon, serverar varm soppa till hemlösa varje helg, betalar pengar till alla fonder som finns, bygger hem åt fattiga, betalar för att rädda regnskogen, cyklar endast och kör inte bil ....
Nu generaliserar du vilt så det slår gnistor åt alla håll och kanter. Om man står upp för något och har en åsikt om vad som är rätt eller fel så är man en gammal kärring? Jo, tjena. Mysig människosyn du har...

Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
tartareandesire; det måste vara svårt att vara så perfekt som du brukar utmåla dig själv här på forumet. Under många år har jag ibland funderat om din moraliska kompass är så extremt perfekt, eller om du på forumet försöker kompensera för det verkliga livet. Dessutom har du ju alltid rätt. Så snälla berätta mer, så vi kan nominera dig för någon sorts Nobelpris ...
Japp, jag är Gud, tillbed mig. Så vitt jag vet har jag aldrig någonsin påstått mig vara varken felfri eller perfekt men vill du nominera mig till något så har du naturligtvis all rätt i världen att göra det. Att du sätter likhetstecken mellan viljan att förbättra samhället och världen för såväl oss företagare som alla andra människor, djur och natur och att man antingen är en gammal kärring eller ser sig själv som moraliskt överlägsen är en väldigt märklig åsikt. Jag är för övrigt engagerad i ideell verksamhet även utanför internet så du behöver inte vara orolig för att jag ägnar all tid åt att jobba och argumentera mot dig

Det är väl betydligt lägre att ersätta bristen på argument med personangrepp än det Binero eller City Network möjligen gjort sig skyldiga till?

Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Lite som Juholt med sina bostadshyror skulle klanka ner på Sahlin för hennes tablerone . Lycka till!
Det skulle väl ändå vara Reinfeldt i så fall? Även om City Network och Binero bägge är webbhotell så spelar de inte i samma lag

Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Vad är så himla oetiskt med Bineras marknadsföring? Varje svensk parti gör samma sak varje vecka, hela året. Så fort ett parti misslyckas med något, går ett annat ut och skall visa sig bättre i ämnet och kommer med nya lagförslag i det som de andra har misslyckats med.
Jo, men så är det allmänna förtroendet för politiker rekordlågt också. Fortsätter webbhotellbranschen på samma spår så blir även förtroendet för denna allt lägre.

Naturligtvis FÅR man göra precis som man önskar så länge man håller sig inom lagens ramar men vi är lyckligtvis många som anser att etik och moral spelar stor roll för våra val av såväl parlamentarisk representation som affärspartners och leverantörer. Det är endast genom att aktivt göra sådana val som man kan styra branschen i rätt riktning.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-09 klockan 09:53
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 23:45 #48
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av mister Visa inlägg
Ni diskuterar om Binero gjort rätt med att sätta in resurser för att flytta över kunder från i detta fallet Loopia till deras hotell, Citynetwork hade säkerligen gjort samma sak men de har visst inte samma resurser på en sådan kort tid, därför sätter de upp en tråd om det hela.

Tycker att det är ett ganska bra sett finns säkerligen en massa pengar att tjäna in på det.
City Network har garanterat resurserna som behövs för en sådan "kampanj". Visst tjänar de kortsiktigt en del pengar på tilltaget men de förlorar samtidigt en del kunder och försämrar sitt varumärke i det långa loppet. Se bara på omröstningens resultat här? Det är många som inte uppskattar att företag beter sig på det här viset, inte minst andra företagare som ofta är deras kunder. Goodwill blir allt viktigare för företag skulle jag vilja påstå. Negativ publicitet sprids extremt snabbt och internets kritiker är ofta hårdare och mer högljudda än de som låter sig höras IRL.

Citat:
Ursprungligen postat av mister Visa inlägg
Ha ha ha, kolla bara på alla miljonärer de blev inte rika på att vara snälla.
Men som den vanliga Svensson avundsjukan så gillar ni aldrig att andra lyckas med något som ni inte lyckas med, aldrig hört någon vara glad när andra lyckas.
Suck, det där unkna så kallade argumentet börjar inte bli lite tröttsamt? Man kan ha åsikter om företag utan att vara avundsjuk, tro det eller ej. Det är nog ändå en minoritet bland oss företagare som missunnar någon annan framgång och pengar. Tvärtom inspireras man ofta av andras framgångar.

Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Hack i häl? Det är 7 månader sedan FS Data lanserade kostnadsfri flytthjälp åt nya kunder, dessutom långt före min tid: http://www.fsdata.se/blogg/vill-du-b...i-hjalper-dig/

Jag blandar mig inte i resten av diskussionen, ni får alla ha er åsikt. Men kom inte med påståenden som inte ens har ett korn av sanning i sig. Det är minst lika fult.
Att man haft tjänsten si och så länge känns inte särskilt relevant i sammanhanget. Det enda jag och andra reagerade på var det NYA blogginlägget som lägligt påminner om erbjudandet. Att det var en slump att detta publicerades direkt efter Loopias haveri tror nog ingen på
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 00:29 #49
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Min kommentar är inte godkänd iaf.
Facebook-comments kan dom inte ta bort.
Sunburned är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 07:47 #50
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av mister Visa inlägg
Men som den vanliga Svensson avundsjukan så gillar ni aldrig att andra lyckas med något som ni inte lyckas med, aldrig hört någon vara glad när andra lyckas.
Menar du att jag är avundsjuk på Binero? Varför skulle jag i så fall ha rekommenderat dem i andra trådar? Varför skulle jag själv vara kund hos dem? Det är bara patetiska personer som drar fram jante-/avundsjukekortet så fort det blir en diskussion om etik och moral.

För övrigt så är jag även kund hos Loopia och Ipeer. Alla har sina fläckar, ingen är perfekt.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
etik, konkurrens, moral, nertid


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017