Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbhotellsägare: Hur gör ni?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-07-01, 21:41 #21
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Något som jag tycker är mycket värre är när supporten är otrevlig. Det är inte ofta, men det händer ibland på svenska webbhotell. Nog för att de får ta mycket skit och höra allt möjligt, men kan man inte hantera det så ska man nog söka ett annat jobb.
Håller med. Får hoppas de som jobbar i branschen klarar av de flesta människor/ärenden på ett bra sätt. Även om vi på supporten även också ibland tappar fattningen.
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 22:15 #22
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Hehe, ja då är vi nog motpoler till varann. Jag får svårt att vara trevlig när man börjar ett supportärende att vara otrevlig. Vi får bättra oss båda. ;-)
Som jag sa så börjar jag aldrig ett nytt supportärende med att vara otrevlig, däremot saklig och har ofta gott om information och ev. hänvisar till tidigare likn. problem som NI har haft.
Dom svaren jag då får av dig verkar ofta varit baserat på någon gammal penismätartävling eller nåt (från din sida) för dom är helt obegripliga.. En gång tror jag t.o.m. att du tröttnade och lämnade över till chefen som svarade exakt på det jag frågade om och inte skit mer eller mindre, precis som jag ville.. Något du uppenbarligen inte klarade av.

Dom gånger jag gjort fel så har jag sagt detta till er, ni har däremot inte reagerat på det..Kanske har ni skrattat lite i fikarummet iaf..

Det är oftast den attityden supporten hos er och hos andra leverantörer har..tyvärr.
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 22:31 #23
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Som jag sa så börjar jag aldrig ett nytt supportärende med att vara otrevlig, däremot saklig och har ofta gott om information och ev. hänvisar till tidigare likn. problem som NI har haft.
Dom svaren jag då får av dig verkar ofta varit baserat på någon gammal penismätartävling eller nåt (från din sida) för dom är helt obegripliga.. En gång tror jag t.o.m. att du tröttnade och lämnade över till chefen som svarade exakt på det jag frågade om och inte skit mer eller mindre, precis som jag ville.. Något du uppenbarligen inte klarade av.

Dom gånger jag gjort fel så har jag sagt detta till er, ni har däremot inte reagerat på det..Kanske har ni skrattat lite i fikarummet iaf..

Det är oftast den attityden supporten hos er och hos andra leverantörer har..tyvärr.
Oj. Det var tråkigt att höra. Jag tror jag/vi växt en del på senaste åren på kundservicesidan. Jag hoppas du får ett bättre bemötande om du har kontakt med oss igen i framtiden.

Jag har dock ingen chef, så kanske du blandat ihop mig med någon annan. *hoppas*
(Vi flera som svarar på support, och ibland blir man sjuk/ledig/upptagen med annat)

/Jonas
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 23:03 #24
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Oj. Det var tråkigt att höra. Jag tror jag/vi växt en del på senaste åren på kundservicesidan. Jag hoppas du får ett bättre bemötande om du har kontakt med oss igen i framtiden.

Jag har dock ingen chef, så kanske du blandat ihop mig med någon annan. *hoppas*
(Vi flera som svarar på support, och ibland blir man sjuk/ledig/upptagen med annat)

/Jonas
Okej, så GleSyS ägs inte mer av Gle än av dig?
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 23:22 #25
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Okej, så GleSyS ägs inte mer av Gle än av dig?
Jag vill helst inte gå in på sån information här. Maila mig, [email protected] om du är intresserad av detta.
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 23:36 #26
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Jag får svårt att vara trevlig när man börjar ett supportärende att vara otrevlig.
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Som jag sa så börjar jag ALDRIG ett nytt supportärende med att vara otrevlig
Är nog samma problem här som i ert supportsystem, jag kan bara konstatera faktum och leva med det..
Sen vem som äger vad skiter jag i.

Senast redigerad av Jake.Nu den 2013-07-01 klockan 23:40
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-02, 06:58 #27
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
Jag är tacksam för att jag inte har ett jobb där jag har med kunder och kundsupport att göra. Nog för att de flesta är trevliga men en del blir riktiga idioter så fort det kör ihop sig, och en vet helt enkelt inte vad allmänt hyfs innebär.

Har själv varit kund hos Glesys i snart fem år men har bara varit i kontakt med supporten någon enstaka gång i början och då var nog både jag och de trevliga :-)
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-02, 08:53 #28
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jag ser inga av våra kunder som otrevliga, om man agerar på rätt sätt kan man mjuka upp den mest uppjagade personen, det kan snarare bero på bristande kompetens, förståelse och människokännedom hos supportpersonalen anser jag.
Samma här, det brukar sällan vara några problem att hjälpa kunden även om de är riktigt irriterade på något, för mej är det viktigt att inte bli irriterad själv utan att alltid vara vänlig tillbaka så blir kunden oftast vänlig med efter ett tag. Jag kan ha viss förståelse att man gnäller på leverantören när något inte funkar men jag ser det då som min uppgift att göra det tydligt för kunden vad som gäller och vem som ansvarar för vad.

Senast redigerad av tony-axbyte den 2013-07-02 klockan 08:58
tony-axbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-02, 09:40 #29
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Är nog samma problem här som i ert supportsystem, jag kan bara konstatera faktum och leva med det..
Sen vem som äger vad skiter jag i.
Jag har 2 förslag.

1) Fortsätt i PM
2) Byt hoster (ni verkar ha ömsesidiga problem med varandra).

Jisses. Dra upp sånt här tjafs publikt?! Jag trodde vi alla var vuxna människor här på WN...
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-02, 10:35 #30
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Jag har 2 förslag.

1) Fortsätt i PM
2) Byt hoster (ni verkar ha ömsesidiga problem med varandra).

Jisses. Dra upp sånt här tjafs publikt?! Jag trodde vi alla var vuxna människor här på WN...
Jag tycker du överdriver en aning, jag klagar bara på att leverantörer ofta har en snorkig attityd mot mig som kund och ställer en massa orelevanta eller redan besvarade följdfrågor istället för att lösa problemet.
Att jag blir irriterad efter detta är väl inget kostigt?
Sen att just Glesys/Jonas väljer att svara i tråden gjorde att jag sa vad jag tyckte om just den personens sätt att svara på flertalet supportfrågor. Det är inte alltid på det sättet men det händer till och från.
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017