FAQ |
Kalender |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Om vi ska kunna ha gemensamma lagar och bestämmelser för att exempelvis underlätta för företag som verkar över nationsgränserna så krävs organisationer såsom EU. Nu tycker jag visserligen att ett globalt samarbete är betydligt bättre än alla dessa regionala men detta är förhoppningsvis bara ett mellanskede. Citat:
Citat:
Det där är en ren och skär lögn. Skatter ger jobb. Vi har mängder med lärare, politiker, statstjänstemän, advokater, poliser, läkare, professorer etc. vars löner bekostas med skattemedel. Jag skulle vilja påstå att de flesta läkare gör betydligt mer gott för samhället än det du eller jag sysslar med. Det finns dessutom tusentals företag som har en väsentlig del av sin inkomst direkt eller indirekt från den offentliga sektorn. Mycket av den forskning som bedrivs i offentlig regi (ofta i samarbete med näringslivet) kommer dessutom till nytta i den privata sektorn. De privata och offentliga sektorerna är inte enskilda isolerade organismer utan tätt sammanvävda på många håll.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-02 klockan 19:28 |
|||
![]() |
|
|