Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Prissätta en produkt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-02, 02:44 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
När du gör kalkyler i ett företag ska du aldrig räkna med momsen över huvud taget. det är bara något man lägger på i slutpriset ut mot kund oavsett om detgäller företag eller privatpersoner som kunder.

Däremot när man kommunicerar med privatpersoner måste man alltid diskutera priset INKL moms, medan man ALLTID diskuterar priset EXKL moms när man pratar med företag.

Det skadar aldrig att var aövertydlig med om man pratar om priset inkl eller exklusive moms när man pratar med en kund.

Prissättning är en svår konst som verkligen kräver eftertanke och kunskap om kunderna och att man känner sin egen kostnadsstruktur.

Det finns i huvudsak tre primära prissättningstrategier:

1) - Värdebaserad prissättning (bäst)
2) - Konkurentbaserad prissättning (sisådär)
3) - Kostnadsbaserad prissättning (sämst)

Du behöver räkna på dina fasta kostnader, rörliga kostnader, särkostnader och göra en kalkyl för break even och kritisk försäljning (där du tar reda på vid vilken försäljningsvolym du når dina vinstmål).

Marknadsföringskostnmader är det många som missar.

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-10-02 klockan 02:53
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017