FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan allihop!
Vi på http://www.ungodum.se har länge velat byta forummotor till något annat då vi haft så mycket problem med spam med phpBB. När vi hörde att WordPress skulle släppa en forummotor slängde jag mig över en av de releaser som lagts ut på internet och började koda och designa om det så det skulle passa oss. Jag, Victor Englund, och Anton Johansson (agaton på forumet) har testat det ett bra tag lokalt på min dator och när vi insåg potentialen som bbpress hade kände vi oss manade till att slänga upp det för omvärlden! Det som skiljer sig stort från phphBB är ju taggarna. I bbpress används taggar som mer och mer blivit populärt, bland annat i wordpress-bloggarna! I bbpress har vi också möjligheten att integrera vår blogg vilket kan vara MYCKET uppskattat för de som har en wp-blogg! Vi har än så länge inte hunnit med att integrara vårt forum med bloggen men det kommer, var så säkra ![]() Dock så är bbpress än så länge i betastadiet men vi ansåg att det var värt att lägga upp det och testköra det live på internet inför alla! Forummotorn har potential, liksom vårt forum, och kommer utvecklas till något mycket stort! Vi hade inga problem med överföringen av den data vi använde oss av i phpbb utan det var så enkelt som att först redigera en fil och därefter lägga upp det och köra scriptet! Det finns heller inte, vad vi än så länge har sett, inga stora buggar som man stör sig på. Detta var min korta resumé av bytet från phpbb till bbpress. Over 'n out // Victor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du kunde passat på att länka till bbpress och inte bara er egen sida.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
verkar nice.. ska kolla på det mer ingående! tack för uppslaget..
edit: kom på nu att jag kollade på/ läste om det för ett bra tag sen.. men att det änmer var i utv stadiet då.. ska testa denna! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() tack ^^ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för tipset! Blir att kolla på detta nu på småtimmarna. Verkar schysst!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Japp.. Är faktiskt riktigt schysst..
Wordpress äger ju som cms, så varför skulle inte bbpress äga som forummotor? Jag tror vi kommer bli helnöjda! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Mjo.. en sanning med modifikation kanske.. det äger på vissa specifika ändamål.. men är rätt begränsat samtidigt. Tycker jag alltmer är inne och kodar egna "hack" på massa saker, vilket tyder på att det skulle kunna vara mer omfattande, i alla fall för mina ändamål. Men samtidigt är det enkelheten som gör att det är så bra så.. : ) Jag skulle vilja säga att wp är bra för 2 olika målgrupper, antingen den väldigt enkla webbsidan/bloggen som har precis den funktionalitet som wp ger "native". Detta passar den absoluta amatören. Den andra målgruppen är personer som har "bra koll" och enkelt kan justera upp saker med egen kod etc, för att på det viset expandera funktionaliteten. För alla kunskapslägen mellan proffs och absolut amatör så är det dock inte 100% imo. Och när joomla 1.5 rellas så har det en allvarlig kunkurrent i standardista facket med ! ![]() ang forumet så är det ju en sån sak som har varit lite jobbig att fixa innan, så det kommer fylla ett behov det tror jag absolut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
vBulletin är bästa forumet. Allt annat är trams.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Björn, visst har Wordpress som cms vissa begränsningar. Men försök hitta ett bättre bloggverktyg. Det finns en anledning till att professionella bloggare använder just wordpress. Något mer SEO-vänligt cms lär inte heller finnas...
ToBad, vBulletin håller jag med om är bättre än bbPress idag. vBulletin är dock... dyrt. bbPress är som sagt gratis och är kanske snarare konkurrent med phpBB istället för vBulletin. Inom en tvåårsperiod tror jag dock att bbPress börjar bli så bra och avancerad att det kan börja konkurrera på allvar med vBulletin. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|