FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Visste inte exakt var jag ska sätta denna fråga, så det blir här, flytta om det känns fel. Det är så att jag i hemmet har en Linksys wrp400 som inkommande router. Till den har jag kopplat: * En bärbar med Vista * En stationär med xp pro * En "server" med WHS (windows home server). Routern är ganksa nyligen inköpt så problemet har blivit efter denna installation. Det är så att jag kör allt trådlöst och har därför kopplat mina skrivare till servern, där de automatiskt delas ut. Har även ett antal mappar utdelade. Men problemet är att ingen av de andra datorerna som kör trådlöst hittar det som är utdelat. För att fjärrstyra servern har jag alltid körs fjärrskrivbord, men även detta har slutat fungera. Det går bra att ansluta med externa ip:et jag har(routern har port forward), men ej med det intern ip:et. Har avaktiverat alla brandväggar m.m. för att inte detta ska störa. Så då är frågan, har något några förslag på fel som kan ha uppstått? Svara gärna på följdfrågor för att komma närmare problemet. Ska även testa nu själv med att dra kabel till server och sedan till överiga datorer för att se om allt fungerar då. |
|||
![]() |
![]() |
|
|