Visa ett inlägg
Oläst 2021-08-26, 15:03 #174
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan Visa inlägg
Hur ska man annars värdera domännamn. Om man inte ska titta på vad för möjligheter det finns?
Har du byggt ett varumärke, är det såklart värt något. Men finns det bara potential (d.v.s. ett domännamn) så är det inte i närheten värt lika mycket.

Ser själv inte heller potentialen i rikast.se. Vad ska man sälja där? Dvs vilken potential finns?

Äger själv bilder.se som jag tyckte var fantastisk i början. Men svårt att göra en stor pengamaskin av. Så den är inte värd så mycket som jag i början hoppades den var. Kanske sälja en kamera? Men vad mer? Och hur skapar man content som kan konkurrera med instagram om bilder?

Köpte sen löpning.se som jag spontant hade värderat lägre än bilder.se. Men där är möjligheten att sälja t.ex. skor och träningskläder uppenbar, dessutom något folk spenderar pengar på relativt regelbundet så man får återkommande köp. Därför är den värd mer.

Så resonerar jag. Domänerna i sig utan innehåll är inte värda speciellt mycket, ens med potential. I så fall ska det vara ett riktigt pangnamn som sätter sig.

Senast redigerad av Jimmit den 2021-08-26 klockan 15:14
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat