Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-11, 16:55 #1
Vladdekladde Vladdekladde är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 22
Vladdekladde Vladdekladde är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 22
Lightbulb Nylansering av svenskt socialt nätverk för unga mellan 18-35 år

Hej på er alla glada!

Jag håller på att skapa ett svenskt socialt nätverk med fokus på dejting & kontaktförmedling för unga mellan 18-35 år.

Har kommit en bit på vägen i mina "mockups" dvs förslag på hur jag anser att ett socialt nätverk bör se ut och fungera. Det är långt ifrån klart, men grunden finns där, och nu känns det som att det är rätt tillfälle att få lite feedback från utomstående.

Jag skulle vilja veta vad ni hade gillat ha på ett socialt nätverk? Tillsammans kan vi skapa ett riktigt skönt ställe att hänga på, inte bara för de som vill dejta eller träffa folk IRL, utan även för alla som bara tycker om att tjöta med random folk, skaffa nya vänner, finna en partner, fixa ett ligg, eller whatever

Kan även nämna att just det här sociala nätverket grundades redan 2003, och har främst varit ett tillhåll för lite "kåtare" tjejer och killar Det vill säga, folk har lagt upp lite mer utmanande bilder och detta har varit helt accepterat.

Har dock försökt få med lite filter-möjligheter den här gången för att göra mötesplatsen lite mer SWF (Safe for work).

Vi planerar heller inte ha någon form av reklam utan kommer erbjuda en VIP-tjänst som kommer innehålla sköna funktioner som folk som redan gillar sidan kommer älska, hoppas vi.

Bilder på designen finner ni här: http://share.pho.to/4Gdv

Vi söker även efter sköna jävlar som tycker sånt här är riktigt roligt, så är du sugen på att vara med och utveckla detta med oss, så hör av dig här via PM! Raggar inte folk (har redan all kompetens vi behöver för tillfället) utan påpekar mest att intresserade är välkomna att höra av sig!

Feedback önskas!

Frågor jag t.ex är lite nyfiken på är:

- Hur tror ni namnet uppfattas? Det har hängt med i 10 år snart, men är orolig att namnet låter för "B" år 2012. Hoppas verkligen jag har fel dock.

- Tror ni intresset finns för ett socialt nätverk i den här stilen? Vi värdesätter frihet väldigt högt och sloganen är just "Frihet på nätet". Innebär kortfattat att vi kommer tillåta allt som inte bryter mot svensk lag inne på mötesplatsen.

- Är designen/layouten bra? Känns den stilren? Tror ni den kommer uppskattas av målgruppen?

- Något som jag är väldigt nyfiken på är om själva konceptet fungerar? Här är det väldigt viktigt att ni tittar noga på designen, och föreställer er hur det hade sett ut när allt är igång och fungerande. Kommer detta floppa?

- Målet är att göra det enkelt att knyta NYA kontakter, det ska vara simpelt att nå ut till den stora massan, lätt att få mycket exponering om man så önskar. Framkommer detta i designen?

- Vi som står bakom sajten är väldigt måna om sekretess, och integritetsfrågor. Man kommer t.ex kunna vara helt anonym om man så önskar. Tror ni detta kommer vara uppskattat?

- Tanken är också att integrera tjänster som spotify, youtube, vimeo, 9gag, instagram, och liknande populära tjänster via API och liknande. Finns t.ex ingen API tillgänglig så kommer vi utveckla tjänsten själva och integrera denna i det sociala nätverket.

Har en del ytterligare frågor, men måste tyvärr rusa nu!

Shoot grabbar! :) All feedback är välkommet! :)

Tack på förhand!
Vladdekladde är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat