Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-06, 07:48 #24
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Bara det faktum att det står i deras partiprogram att kärnkraften ska avvecklas omedelbart talar ett tyligt språk. Det har, så vitt jag vet, stått där sedan partiet startades på 80-talet. Under 80-talet fanns det nog många alternativ som Miljöpartiet kunde acceptera. Alternativen har dock blivit färre när klimathysterin slagit sina klor om världen. Trots det vill de fortfarande avveckla kärnkraften. De hoppas väl att människor inte behöver så mycket elektricitet. I Miljöpartiets ögon så är inte ens vattenkraft grön el, så frågan är hur de ska kunna framställa all el som behövs. Just det, lågenergilampor med kvicksilver är lösningen!

Piratpartiet kan jag hålla med dig om. För mig är det bara ett gäng människor som vill avskaffa upphovsrätten. För att ha något viktigt på agendan påstår de att alla svenskars vänsterprassel (mail) riskerar att dokumenteras av staten (FRA).
Jag vet inte hur noga du läste det du kommenterade men alternativen det stod mellan var Miljöpartiet och Piratpartiet...

Om du missat det så finns det en hel del som står i partiprogrammen som trots allt inte genomförs när partierna sitter vid makten. Jag tror knappast Mp tänker avskaffa kärnkraften innan de har alternativen klara för sig. Tror du att de är så korkade så lever du nog i en fantasivärld. Vad gäller vattenkraft, som den ser ut i Sverige, så påverkar det faktiskt miljön en hel del även om en del mindre begåvade kanske inte inser det...

Jag tycker samtliga riksdagspartier, möjligtvis med undantag för Vänsterpartiet, har många bra delar i sin politik men det finns också mycket mindre bra idéer. Tyvärr lider dock majoriteten av mänskligheten av tunnelseende... Huvudsaken är ändå att förvirrade tokar som SD, Piratpartiet och Gudruns följe inte kommer med i spelet. Då börjar vi ligga illa till.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-06 klockan 07:51
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat