Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-23, 14:06 #9
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
När jag hade kunder där tyckte jag att det fanns den del teknisk inkompetens; vid serverbyten/uppgradering tänkte de inte alls på att fortsätta att stödja de komponenter som finns installerade samt konfigurationer så en del omprogrammering fick göras vid mailformulär, uppladdningsscript, bildomskalning samt att skrivrättigheter nollställdes, sökvägar till databaser.
Hade kunderna åtminstone fått indikationer att detta skulle behövas göras hade det varit en grej.

Vid driftstörningar tog det väldigt lång tid innan felet åtgärdades, och man fick sällan någon driftinformation.

Egentligen var kunderna hos Glidecom, men FS-data tog över driften för dessa kunder när FS-data förvärvades(?).

Supportpersonalen var förvisso trevliga, men det kunde ta väldigt många vändor innan saker blev lösta.

Supportticket-systemet blev jag helt ursinnig på, då det tog lång tid innan man fick någon lösning på sitt problem. Och ringde man blev jag irriterad över de långa väntetiderna och den "äckliga" telefonsvararrösten (no affence alla skåningar).

Nackdelarna överväger tyvärr här, så jag kommer inte längre ihåg de positiva.

Glidecoms personal och hantering var överlag bra tyckte jag då.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat