Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-06, 14:23 #22
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Det är tungt att ligga i toppen.

Först så vill jag tacka för detta forumet som gör att folk kan hävda och tycka till om hur företag arbetar, seriöst eller oseriöst.
Vad jag inte kan förstå med denna tråden är hur du Feztis kan anklaga mig för "spamming".
Jag har gjort 266 inlägg, inklusive detta i WN.
Vad jag själv har haft för intentioner med dessa inlägg är att hjälpa till, upplysa och framförallt få SEO branschen att bli rumsren och på så sätt "hjälpa" Google och dom andra sökmotorerna till bättre söksvar.
Mitt företag SEO Logik AB (kanske anses som spamming nu när jag skriver detta) arbetar så gott vi kan med att följa sökmotorernas regler. Tror inte du hittar många i denna världen som gör det.

Jag vill inte hoppa på dig för att du skrivit detta, Festiz.
Tvärtom, bra att du lyfter upp det!.

Ok, skall vi vara lite konkreta nu:

Citat:
"You should never have to link to an SEO (...) These are typically useless exercises that don't affect your ranking in the results of the major search engines
Just det, Googles regler.
You should never have to link to an SEO.
Du borde alldrig vara tvungen att..... En rekommendation, eller hur.
Ingenting som Google anser att det är fusk eller oetiskt.

Citat:
These are typically useless exercises that don't affect your ranking in the results of the major search engines
These are typically useless exercises...... Detta är typiskt värdelösa åtgärder......
Och...om detta nu är en typiskt värdelös åtgärd verför tar du upp detta ?. Det är väl en sak mellan oss och kunden.!

Citat:
Nu är det ju tyvärr så att han bryter mot i detta fall just googles SEO-regler vilket är de förfarande jag ställer mig mot.
Tyvärr Feztis, du får nog tänka om.


Skall vi nu då prata lite om vår sitemap.
Eller om en länksida som dom andra kallar det.

Först är det ju kul att du har lagt ner din själ i att kontrollera oss och våra optimeringar.
Om detta var det enda du hittat av 700 företags optimeringar så är jag otroligt stolt över vårt företags etik och moral i att inte fuska mot sökmotorerna.

En sitemap är precis som det antyder vara, en karta över företagets sidor.
Men, det är också endast en benämning på ett dokument.
Om det heter sitemap eller links är ovidkommande.
Alla gör det, och det är HELT TILLÅTET att ge länkar ut från ett dokument, oavsett namnet.
Att vi nu för enkelhets skull lägger både interna och externa länkar på samma dokument är ju ingenting som du skall lägga dig i, det är vår ensak. Vi har lätt att internt identifiera dokumentet för uppdateringar.

Vi ger temabaserade länkar från våra kunders hemsidor till andra relevanta hemsidor i samma "tema".
Nu är det så att Gogle GILLAR att hemsidan förser besökare med mer information i samma ämne men det borde ni ju veta.
Anledningen till dom andra icke "temabaserade" länkarna borde väl inte vara så svårt att räkna ut.
Allt detta borde ni ju veta att det gagnar båda, länkaren OCH mottagaren.
Att du Festiz inte förstår var sökmotoroptimering består av begär jag inte, iallafall inte på den nivån som vi rör oss i.

Att vi talar om att det är vi som gjort sökmotoroptimeringen är väl inte heller otillåtet, på samma sätt som ett webbdesignföretag stämplar sina arbeten och är stolt över att visa upp dom.

Vi visar att vi gjort optimeringen.
VI VÅGAR STÅ FÖR ATT VI GJORT DEN !

Om man lägger dom externa länkarna på en länksida eller sitemap borde väl inte göra så att vi blir betraktade som fuskare (ryser).

Sist.
En uppmaning till alla dom som tycker att vi spammar, anmäl oss 10 gånger per person.
Vad tror du Festiz, får det någon effekt.

PS.
Har just köpt annonseringar för närmare en miljon i en rad exklusiva magasin. Med start i detta numret av BMW magazine. Det kanske var det du hängde upp dig på.

Med vänlig hälsning från ett litet SEO företag i Göteborg med 9 anställda och växande.

Hans Sandblom
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat