Ämne: Min hemsida
Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-31, 15:28 #23
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Citat:
Originally posted by jonny@May 30 2006, 22:00
Det är inte riktigt rättvist att jämföra en färdig lösning som Osc med en lösning som utvecklats för en specifik kund.

I det här fallet ser det ut som leverantören haft ett CMS som inte hade stöd för webbutiker och försökt få till det. Hela webbutiken är förmodligen byggd från scratch och då är det inte konstigt att det kostar.

I det här fallet hade förmodligen en gratislösning varit bäst. Det låter också som att Brickshop hittat ett av de dyraste webbhotellen.

Ett råd till Brickshop är att byta till ett webbhotell i en prisklass som passar projektet och använda en färdig webbshop som har stöd för det som behövs.

Idén ser jag inget större fel på - frågan är bara hur stor efterfrågan egentligen är.
Skrev jag inte det?

Jag hittade webbhotell för 30 kr i månaden och frågade varför jag skulle betala 1118 kr i månaden för mitt?
Då sa dem att mitt var endast för företag.. servrarna står i Sverige, jag får personlig support. Backup ingår i priset.. bla.bla..

Jo visst sa jag, och bad om en ny offert utan deras webbhotell.. Då sa dem att jag var tvungen att
välja deras webbhotell för att få tillgång till backnet.
Brickshop är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat